Maranello Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Det sies at D80 skal kunne ta 3 bilder i sek. Når jeg prøver med mitt klarer jeg max ca. 1,5 bilder i sek. Dette er i manuel-modus, med seriebildeinstilling, manuell fokus, 250/f11, ny-formatert SanDisk Extreme III 8gb. Hva er det egentlig som skal til for å ta flere i sek.? Er det noen som faktisk klarer 3stk/sek med D80 her?
solaas Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Hvorfor bruke du 250 og f 11? Ja mange som klarer 3s bilder med d 80...
Anew Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 High iso NR skal ikke ha noe å si ifht. hastighet, bare bufferdybde...
Jamm Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Det sies at D80 skal kunne ta 3 bilder i sek. Når jeg prøver med mitt klarer jeg max ca. 1,5 bilder i sek. Dette er i manuel-modus, med seriebildeinstilling, manuell fokus, 250/f11, ny-formatert SanDisk Extreme III 8gb.Hva er det egentlig som skal til for å ta flere i sek.? Er det noen som faktisk klarer 3stk/sek med D80 her? Hva har du satt "QUAL" til?
Maranello Skrevet 2. april 2008 Forfatter Skrevet 2. april 2008 Hvorfor bruke du 250 og f 11?Ja mange som klarer 3s bilder med d 80... Tok det bare med for å vise vilke instillinger jeg hadde om det skulle ha noe å si. Sjekk om du har på high iso noise reduction. Denne stod på, men prøvde både med på og av, virker ikke som om det er noe forskjell. Hva har du satt "QUAL" til? Laveste, JPEG Basic og Small på image size. Har du på blits? Nei... Så at jeg hadde "Long exp. NR" skrudd på, når jeg tok av denne forbedret det seg en del, men fortsatt ikke 3 i sek... Men takk for gode forslag!
k-ryeng Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Laveste, JPEG Basic og Small på image size.Prøv beste jpg-kvalitet. Det er mindre komprimering og ingen nedskalering, med andre ord mindre stress for bildeprosessoren i kameraet.
Bawaria Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Hvorfor bruke du 250 og f 11?Ja mange som klarer 3s bilder med d 80... Tok det bare med for å vise vilke instillinger jeg hadde om det skulle ha noe å si. Sjekk om du har på high iso noise reduction. Denne stod på, men prøvde både med på og av, virker ikke som om det er noe forskjell. Hva har du satt "QUAL" til? Laveste, JPEG Basic og Small på image size. Har du på blits? Nei... Så at jeg hadde "Long exp. NR" skrudd på, når jeg tok av denne forbedret det seg en del, men fortsatt ikke 3 i sek... Men takk for gode forslag! Har du prøvd å kjøre opp ISO
SRD Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 (endret) Laveste, JPEG Basic og Small på image size.Prøv beste jpg-kvalitet. Det er mindre komprimering og ingen nedskalering, med andre ord mindre stress for bildeprosessoren i kameraet. Å sette ned oppløsningen gjør at kameraet blir mye tregere, i hvertfall på mitt D40x. Så jeg tror nok det er det som er grunnen. Endret 3. april 2008 av SRD
Maranello Skrevet 3. april 2008 Forfatter Skrevet 3. april 2008 Tar 3 bilder i sek nå, virker som om at det var "Long exp. NR" som gjorde det største utslaget, takk for all hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå