Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at D80 skal kunne ta 3 bilder i sek. Når jeg prøver med mitt klarer jeg max ca. 1,5 bilder i sek. Dette er i manuel-modus, med seriebildeinstilling, manuell fokus, 250/f11, ny-formatert SanDisk Extreme III 8gb.

Hva er det egentlig som skal til for å ta flere i sek.? Er det noen som faktisk klarer 3stk/sek med D80 her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det sies at D80 skal kunne ta 3 bilder i sek. Når jeg prøver med mitt klarer jeg max ca. 1,5 bilder i sek. Dette er i manuel-modus, med seriebildeinstilling, manuell fokus, 250/f11, ny-formatert SanDisk Extreme III 8gb.

Hva er det egentlig som skal til for å ta flere i sek.? Er det noen som faktisk klarer 3stk/sek med D80 her?

Hva har du satt "QUAL" til?

Skrevet
Hvorfor bruke du 250 og f 11?

Ja mange som klarer 3s bilder med d 80...

Tok det bare med for å vise vilke instillinger jeg hadde om det skulle ha noe å si.

Sjekk om du har på high iso noise reduction.

Denne stod på, men prøvde både med på og av, virker ikke som om det er noe forskjell.

Laveste, JPEG Basic og Small på image size.

Har du på blits?

Nei...

Så at jeg hadde "Long exp. NR" skrudd på, når jeg tok av denne forbedret det seg en del, men fortsatt ikke 3 i sek... Men takk for gode forslag!

Skrevet
Prøv beste jpg-kvalitet. Det er mindre komprimering og ingen nedskalering, med andre ord mindre stress for bildeprosessoren i kameraet.
Skrevet
Hvorfor bruke du 250 og f 11?

Ja mange som klarer 3s bilder med d 80...

Tok det bare med for å vise vilke instillinger jeg hadde om det skulle ha noe å si.

Sjekk om du har på high iso noise reduction.

Denne stod på, men prøvde både med på og av, virker ikke som om det er noe forskjell.

Har du på blits?

Nei...

Så at jeg hadde "Long exp. NR" skrudd på, når jeg tok av denne forbedret det seg en del, men fortsatt ikke 3 i sek... Men takk for gode forslag!

Har du prøvd å kjøre opp ISO :whistle:

Skrevet (endret)
Prøv beste jpg-kvalitet. Det er mindre komprimering og ingen nedskalering, med andre ord mindre stress for bildeprosessoren i kameraet.

Å sette ned oppløsningen gjør at kameraet blir mye tregere, i hvertfall på mitt D40x. Så jeg tror nok det er det som er grunnen.

Endret av SRD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...