Gå til innhold

Rengjøring av båt


Anbefalte innlegg

Jeg eier en 17 fots skjærgårsbåt av merket Askeladden som jeg har vært veldig fornøyd med. Store deler av høsten ble den stående ute pga jeg hadde reprasjoner på nøstet mittt og dette forårsaket at den ble veldig skitten. Grønske, alger og sur nedbør festet seg på den hvite overflaten. Det viste seg i ettertid å bli et stort problem å få den ren før jeg skulle sjøsette den igjen. Prøvde alle mulige vaskemidler fra dagligvaren, bensinstasjoner og spesial produkter fra båtforretninger. Fikk den litt ren men det var ikke nok.

Da var jeg heldig og fikk et tips av en kamerat av meg som også driver mye med båt.

Han hadde vært på messe i Bergen og kjøpt et spesial produkt som bla kunne brukes til rengjøring av båt som visst var helt utrolig. Så jeg fulgte hans råd og bestilte meg den rengjørings-boksen over internett og resultatet var ikke til å tro! Båten min har aldri vært så ren som nå! Den skinner rett og slett og det hadde gått kjapt og greit å vaske den også.

 

Derfor vil jeg ANBEFALE dette produktet til alle som skal rengjøre sin båt for sesongen!

Jeg kjøpte produktet på WWW.BIOCLEANER.NO

Det er en grønn boks og heter visst ”Biocleaner Original Universal Stein”.

 

Håper dette kan hjelpe noen der ute. Det hjalp hverfall meg =)

Endret av chrispi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 år senere...

Hugos er det beste middelet og bruke!!

--Hvor kan jeg få tak i Hogo sitt middel i Trondheim?

Jeg fikk i fjor oppgitt en adresse til et firma på Dora i Trondheim, men det viste seg firmaet var lagt ned.

 

Jeg bruker også Hugos og er veldig fornøyd med det smile.gif

-------------

--Hvor kan jeg få tak i Hogo sitt middel i Trondheim?

Jeg fikk i fjor oppgitt en adresse til et firma på Dora i Trondheim, men det viste seg firmaet var lagt ned.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det beste midlet uten tvil er oksalsyre til glassfiberbåter/gelcoat, det kjøper du på apoteket i en stor beholder som varer livet ut til en fornuftig pris pr. rengjøring, eller Hempel sin "Hempel Cleaning Powder".

 

Fjerner all form for missfarging uten sliping,skrubbing, etc. bare påfør pulveret på ei våt fille smør på skutesiden vent en 10/15 minutter og skyll av. den gule stripen man får langs vannlinjen forsvinner helt uten mas og tjas.

 

Felg-rensen til Biltema inneholder også oksalsyre og skal fungere bra til rengjøring etter det jeg har hørt fra andre.

 

Husk vernebriller/gummihansker.

 

Og ja, dette fungerer har brukt dette i årevis i profesjonell sammenheng :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...