Gå til innhold

Hva gjør et hovedkort godt?


Tallanvor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Det er mye som skiller et såkalt godt hovedkort fra et dårlig. Det kan være ytelse, teknisk design osv. Du bør sjekke tester f.eks hos Pcworld og hos hw.no.

 

Der kan du lese mer om ytelsesforskjeller og andre ting angående hovedkortet.

 

//sindre

Lenke til kommentar
Det som gjør et hovedkort bra er at det står ASUS på det..... enkelt som bare det... Ingen over, ingen ved siden.... (ops... det var visst freia melkesjokolade det....)

 

Vel, har nå hatt problemer med Asus kort og. Finnes mangen gode produsenter der ute og de fleste har vel en de liker bedre enn andre.

Selv liker jeg veldig godt Epox, men hva jeg kjøper kommer an på hva som utmerker seg akkurat når jeg kjøpe nytt kort, og hvilke spesifikasjoner jeg trenger for å gjøre det jeg vil med min maskin.

 

Hva som skiller kortene er vel egentlig allerede nevnt her. Chipset, controllere, kontakt plaseringer osv. er alle ting som virker inn. Fremtiden innen hovedkort industrien virker veldig spennendes med blant annet S-ATA. Gleder meg til det kommer skikkelig i gang og hardiskene greier å levere det spesifikasjonene tilsier.

Lenke til kommentar

Har hatt en del problemer med Asus jeg... de er som alle andre produsenter av HK, de kan ikke altid lage like bra HK til alle chipset. Vet om mange folk som har hatt bra Asus kort, seff, men alle som stoler blindt på merke kommer til å få seg en smell før eller siden.

 

Det var noen som var inne på noe her, med funksjoner og plassering. Det dreier seg om å tyne ut mest mulig av chipsettet, på en ryddig måte og det er det ikke bare en produsent som klarer.

 

Selv har jeg holdt meg til Asus og Abit, har hatt to-tre kort fra hver produsent, og må si at JEG har hatt bedre erfaring med Abit. Det er min personlige erfaring.

Lenke til kommentar

det kan hjelpe litt å kjøpe et kort som ikke er REV.1 (versjon)

har splitter nytt kort i maskinen (satt inn i går), mitt første MSI.

Vel, det MSI kortet er rev.1, og jeg har litt noia, det er kt400 chipsett, kom i en hvit oem-eske som så kjip ut, men kortet så greit ut, med unntak at jeg måtte modde kabinettet mitt for å kunne sette inn harddiskene!! pga. cpu sokkelen er for nærme minnet.

 

har foresten ikke formatert, men fjernet nforce (hadde nforce1) driverene og bootet med nytt hk, installert via4in1, foreløpig ingen problemer :D

for håpe det fortsetter slik

 

og nå funker linux-booting ordenlig, digg :D

(har hatt store problemer med linux-boot med nforce)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...