Gå til innhold

Love then marriage!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha, må bare si det.. Jeg prøvde å lese hva som stod i ordboken, og til venstre leste jeg love-makin og til høyre leste jeg "lubricant" .. tilfeldig? :p

 

 

Til selve bildet:

 

Det er ikke mange bilder/malerier jeg ser på hvor jeg ser meningen med bilde (Bortsett fra at det er fint) men dette bilde hadde en dyp mening og jeg likte det VELDIG godt! Veldig bra!

Lenke til kommentar

Har sett noe lignende før - så nytt er ikke hjerte i bok ved ring konseptet, men denne var godere :p To ringer som lager tre hjerter, i en ordbok slått opp på love. Gjenomtenkt i hvertfall.

 

Kunne stilt inn slik at fokuset ble på beskrivelsen av love - litt mer dybdeskarphet, og kanskje i tillegg komponert det slik at teksten var i midten mens ringene var litt mer til høyre.

 

Et alternativ kunne vært å finne en gammel litt slitt bibel, og slått opp på "kjærlighetens høysang" i 1. Korinterbrev 13 - og så brukt samme konseptet der. Fordenelene der er at teksten om kjærlighet dekker mer av siden - og man slipper ord som "lubricant" og andre som ikke har så mye med kjærlighet å gjøre.

 

Eventuelt også brukt en lensbaby, og fokusert på hjertene og love teksten, mens resten ville falt ut av fokus.

 

Edit: leif

Endret av ThaKladd
Lenke til kommentar
haha, må bare si det.. Jeg prøvde å lese hva som stod i ordboken, og til venstre leste jeg love-makin og til høyre leste jeg "lubricant" .. tilfeldig? :p

 

 

Til selve bildet:

 

Det er ikke mange bilder/malerier jeg ser på hvor jeg ser meningen med bilde (Bortsett fra at det er fint) men dette bilde hadde en dyp mening og jeg likte det VELDIG godt! Veldig bra!

Haha, jeg prøvde meg med flere andre sider, men alltid et eller annet som passet veldig dårlig!Forlovelse, bryllup, gifte seg, kjærlighet for å nevne noen få! Og her på love var det da bl.a. lubricant, det var ikke det verste for å si det sånn! :)

Er langt fra noen kunst-mann selv heller, men har planlagt dette en stund og ettersom jeg begynte ballet det bare på seg, først en ring, så begge, så endret jeg litt på mag-light'en jeg brukte så var det plutselig enda et hjerte i boka!

 

Har sett noe lignende før - så nytt er ikke hjerte i bok ved ring konseptet, men denne var godere :p To ringer som lager tre hjerter, i en ordbok slått opp på love. Gjenomtenkt i hvertfall.

 

Kunne stilt inn slik at fokuset ble på beskrivelsen av love - litt mer dybdeskarphet, og kanskje i tillegg komponert det slik at teksten var i midten mens ringene var litt mer til høyre.

 

Et alternativ kunne vært å finne en gammel litt slitt bibel, og slått opp på "kjærlighetens høysang" i 1. Korinterbrev 13 - og så brukt samme konseptet der. Fordenelene der er at teksten om kjærlighet dekker mer av siden - og man slipper ord som "lubricant" og andre som ikke har så mye med kjærlighet å gjøre.

 

Eventuelt også brukt en lensbaby, og fokusert på hjertene og love teksten, mens resten ville falt ut av fokus.

 

Edit: leif

Takker og bukker.

Regnet virkelig ikke med at jeg var den eneste som har tatt et sånt bilde, men har planlagt litt så det skulle bli litt nytt over det alikevel! :)

Jeg prøvde faktisk å komponere det litt annerledes, med love sentrert og fokusert, men fra siden ble aldri hjertene riktig form så det ble sånn her! Lurte litt på å sette sammen flere bilder,et med fokus på love og et på hver av ringene, men det ble med tanken ettersom stativet lå i bilen... Og det regnet som f! :)

Bibel har jeg faktisk ikke tenkt på, men det hørtes ikke dumt ut! Men så har jeg ikke bibel og hvertfall ikke peiling på hvor det står om kjærlighet i den! ;)

 

Hvordan fungerer en linseunge egentlig? Kan man velge flere fokus punkter, er det sånn det funker?

 

Syntes også bildet er godt gjennomtenkt og morsomt å se på.

For min del blir all teksten i boka mere et forstyrrende element en et suplement.

Som nevnt lenger opp, endel av teksten burde være mere ute av fokus.

 

Uansett godt jobbet !

Tusen takk! :) Jeg spørte min forlovede og hun var enig med deg, at teksten ble litt mye, mer forstyrrende enn fungerende. Hun foreslo et blankt ark, men det så egentlig bare dumt ut, da ble det plutselig litt for flatt. Jeg tenkte så på å pynte litt på arket, men med mine tegnekunnskaper ble det bare tull! hehe :)

Jeg prøvde også å redigere bildet så noe av teksten var mer ufokusert, men fikk aldri helt til en god løsning der heller dessverre.

 

 

Takk for all kritikk så langt, hadde ikke regnet med så mye positivt! :)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer en linseunge egentlig? Kan man velge flere fokus punkter, er det sånn det funker?

 

Har ikke prøvd selv, men tror det fungerer slik at du velger fokusområde ved å vri og strekke på linsa - og slik fokusere der du vil - slik at det du fokuserer på kommer i fokus og alt rundt går ut av fokus selv om det er like langt unna som der du har fokus. Altså fokusere på område istedenfor dybde.

 

bildesøk på google for eksempler: Her

Få til efekten i photoshop: Her

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer en linseunge egentlig? Kan man velge flere fokus punkter, er det sånn det funker?

 

Har ikke prøvd selv, men tror det fungerer slik at du velger fokusområde ved å vri og strekke på linsa - og slik fokusere der du vil - slik at det du fokuserer på kommer i fokus og alt rundt går ut av fokus selv om det er like langt unna som der du har fokus. Altså fokusere på område istedenfor dybde.

 

bildesøk på google for eksempler: Her

Få til efekten i photoshop: Her

 

Stemmer...

Lenke til kommentar
Jeg prøvde også å redigere bildet så noe av teksten var mer ufokusert, men fikk aldri helt til en god løsning der heller dessverre.
Hvis du har PS - prøv magnetic lasso eller vanlig lasso tool, med feather på ca 30px og merk rundt hjertene og ringene. Så kan du invertere seleksjonen, og kjøre lens blur på det... Funket ganske fint her:

post-7280-1207127778_thumb.jpg

 

Nå gikk det ganske fort i svingene her, så den bakerste ringen er også litt blurret, men det fikser du enkelt ved å velge et litt større område :-)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer en linseunge egentlig? Kan man velge flere fokus punkter, er det sånn det funker?

 

Har ikke prøvd selv, men tror det fungerer slik at du velger fokusområde ved å vri og strekke på linsa - og slik fokusere der du vil - slik at det du fokuserer på kommer i fokus og alt rundt går ut av fokus selv om det er like langt unna som der du har fokus. Altså fokusere på område istedenfor dybde.

 

bildesøk på google for eksempler: Her

Få til efekten i photoshop: Her

Se der ja, det så jo litt artig ut! Vanskelig å bruke?

 

Jeg prøvde også å redigere bildet så noe av teksten var mer ufokusert, men fikk aldri helt til en god løsning der heller dessverre.
Hvis du har PS - prøv magnetic lasso eller vanlig lasso tool, med feather på ca 30px og merk rundt hjertene og ringene. Så kan du invertere seleksjonen, og kjøre lens blur på det... Funket ganske fint her:

post-7280-1207127778_thumb.jpg

 

Nå gikk det ganske fort i svingene her, så den bakerste ringen er også litt blurret, men det fikser du enkelt ved å velge et litt større område :-)

Hm, det så jo ikke verst ut! Kanskje jeg skulle prøvd det med tre forskjellige fokuspunkter, begge ringene og love i boka, eller vil det se unaturlig/dumt ut tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...