Gå til innhold

Anmeldelse: Dark Sector (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Ellers reflekterer vi nøye over bruken av vår karakterskala, og vi i Gamer.no forsøker å bruke den så fornuftig som mulig.

O'RLY? ;)

Klikk på den tekstlige beskrivelsen under karakterene i anmeldelsene, så kommer du hit: http://www.gamer.no/artikler/slik_vurderer...-no_spill/11793

 

Kommentarer om vår bruk av karakterskalaen tas her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=331418

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke det var så ille å gi spillet 7/10

Anmelderen skriver jo at det er noen irriterende problemer under kampene, og siden historien ikke holder mål, kan ikke anmelderen gi en karakter som tilsier at spillet vil bli husket som et av tidenes beste spill. Historien er faktisk viktig for innlevelsen i spillet.

 

7/10 er ingen dårlig karakter.

Lenke til kommentar

IbanezIceman skrev:

Min NTSC Xbox 360 versjon av spillet fungerer glimrende og bugfritt!

 

Hmm, og jeg som trodde 360 versjonen ikke var region free, og kjøpte da Ps3 versjonen fra vgp. Men men, det får så være, jeg er også veldig godt fornøyd med spillet. Er mange herlige måter å slakte fienden på i spillet og glaiven er bare ultrakul :thumbup:

Lenke til kommentar

"Jeg spiller også alle mine 360 spill på min 61 tommers HDTV med progressive scan i en bekmørk hjemmekino"

 

"Vil du komme til meg og høre hvordan skytelydene og eksplosjonene i Dark Sector virkelig låter?"

 

Til IbanezIceman: Nå er da ikke slik at ALLE har en 61 tommers HDTV og kan ta seg råd til det. Selvfølgelig kommer det an på hva slags tv anmelderen har brukt og at dette vil forandre synet på grafikken, men jeg vil da anta at han har brukt en høyst vanlig tv.

Lenke til kommentar

@ IbanezIceman

 

7/10 betyr vel strengt tatt at det er et "bra" spill. Karakterskalaer er allerede misbrukt nok, i havet av 7'ere til 9'ere, uten at de trenger å miste hodet i anmeldelsen av et akkurat over middelmådig skytespill som dette. Og jeg ble også imponert grafikkens generelle polish til å begynne med. Spesielt når det var i svart-hvitt. Men det visuelle bildet blir litt monotont og trasig etterhvert. Ikke helt der oppe sånn rent grafisk, men jevnt over bra grafikk med latterlig mye bloom-effekt.

 

Uten at jeg gidder å gå dypere inn på det, så ville jeg gitt dette spillet 6/10. Kanskje 7. Over middelmådig altså. Alt i alt hygger jeg meg med dette spillet og vil anbefale fans av skytespill å kjøpe det. Her får du en litt rar, men høyst velkommen nevø av Gears of War og Resident Evil 4.

Lenke til kommentar
Synes ikke det var så ille å gi spillet 7/10

Anmelderen skriver jo at det er noen irriterende problemer under kampene, og siden historien ikke holder mål, kan ikke anmelderen gi en karakter som tilsier at spillet vil bli husket som et av tidenes beste spill. Historien er faktisk viktig for innlevelsen i spillet.

7/10 er ingen dårlig karakter.

 

Uh...hæ? Historien er viktig? Mener du det seriøst? :)

 

Jeg kjenner ingen som mener det og har heller aldri hørt noen si at de bryr seg det grann om storyen i et spill. Mange av de beste klassiske spillene gjennom tidene hadde jo faktisk ingen story i det hele tatt - men de var minst like vanedannende / morsomme / spennende / interessante for det!

 

Det er først i de senere år at spillprodusentene tror at de liksom må bygge opp en story rundt gameplayet for å få folk interessert - dessverre mest for å gjøre spillanmelderne fornøyde og liksom gi dem selv litt cred for å lage et "intelligent" spill. Folk flest derimot spiller ikke for å oppleve en historie. Folk spiller for å koble av! For å gjøre noe annet i hverdagen. For å kjøre villmann med en bil og hoppe 50 meter i været med en blodtrimma sportsbil. For å skyte drøssevis med bad guys med maskingevær. For å stimulere sansene med virtuelle omgivelser en ikke kan se i virkeligheten. For å "vinne" over noe eller noen. For å ha det gøy!

 

De fleste gir da vel f**n i om spillet har en story eller ei. Den er bare smør på flesk allikevel og jeg skip'er hvertfall alltid "mellom brettene så nå må vi vise et CGI klipp mens vi loader neste brett" filmene. (Med mindre de er sinnsykt bra laget grafisk sett).

 

Visse spillanmeldere legger altfor stor vekt på historien i spillene. Om de er politisk korrekte eller ikke (puh-lease!) (Ref. tragisk omtale av Army of Two!). 99% av de som kjøper det spillet driter da vel en lang marsj i om hva handlingen er eller om det er selvmordsbombere med der eller ei.

 

Det var ingen som skrev slikt i omtaler for 10-15 år siden. Da var det GAMEPLAY som var i fokus. Ikke karaktergivning basert på hvor god historie spillet har. Trist. Synes dere storyen i DOOM var bra? Lmao...

 

Spør deg selv neste gang en kamerat anbefaler et bra action-spill til deg: "Hmm...tja, jeg vet ikke helt jeg Bob Kåre... jeg har hørt at STORYEN ikke er så bra, så da hjelper det ikke at du sier at grafikk,action,spenning,stemning,lyd og alt annet er topp. Storyen er så avgjørende for om jeg skal kjøpe dette spillet eller ei, eller?" LOL...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skal nevne det, men kan gjøre et nytt forsøk. Jeg trakk aldri Army of Two for å være politisk ukorrekt. Selvmordbomberne var militærtaktisk høl i hue, og det påpekte jeg - men det var uansett ikke viktig i den store sammenhengen.

 

Når det gjelder Dark Sector er det er flott actionspill, derfor får det også den gode karakteren 7/10.

 

Jeg forstår på deg at du vil gi spillene henholdsvis 10/10 (DS) og 11/10 (AoT), men så bra synes altså ikke jeg disse titlene er. Da måtte jo banebrytende og virkelig glitrende spill i sjangeren fått 13-15/10, og da faller karakterskalaen litt sammen.

 

Når det gjelder grafikken i Dark Sector er den teknisk god, men den er langt i fra feilfri og den er artistisk småkjedelig.

Lenke til kommentar

Hvis 99% ikke bryr sreg om historien, må den ene prosenten være meg og alle anmelderne det da? Fordi i alle anmeldelser legges det vekt på historien, og da ville det være merkelig om ikke noen andre brydde seg.

 

Hvis det er en god historie rundt hovedpersonen, føler man mer for ham og lever seg dermed mer inn i spillet. Hvis han har et mål bortsett fra å plaffe ned badguys med maskingevær og hoppe 50 meter med bil, vil man hjelpe ham med å nå dette målet, og få en mye bedre spillopplevelse.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skal nevne det, men kan gjøre et nytt forsøk. Jeg trakk aldri Army of Two for å være politisk ukorrekt. Selvmordbomberne var militærtaktisk høl i hue, og det påpekte jeg - men det var uansett ikke viktig i den store sammenhengen.

Da beklager jeg. Når jeg tenker meg om så var det fjortisbladet Gamereactor og Dagbladet som trakk Army of Two i poeng for politisk ukorrekthet. :) Latterlig.

 

Jeg forstår på deg at du vil gi spillene henholdsvis 10/10 (DS) og 11/10 (AoT), men så bra synes altså ikke jeg disse titlene er. Da måtte jo banebrytende og virkelig glitrende spill i sjangeren fått 13-15/10, og da faller karakterskalaen litt sammen.

Neida, vi har alle subjektive meninger og du som anmelder har selvsagt rett til å gi den karakteren du mener et spill fortjener. Jeg ble bare provosert av karakteren fordi etter min mening så er Dark Sector nettopp et banebrytende og virkelig glitrende spill!

 

Når det gjelder grafikken i Dark Sector er den teknisk god, men den er langt i fra feilfri og den er artistisk småkjedelig.

Igjen - du er velkommen på en tur til meg så kanskje du skifter oppfatning av dette spillets grafikk. ;) Og ikke bare teknisk god - men stilfult, vakkert-dystert, og med mye fin arkitektur.

 

 

Hvis 99% ikke bryr sreg om historien, må den ene prosenten være meg og alle anmelderne det da? Fordi i alle anmeldelser legges det vekt på historien, og da ville det være merkelig om ikke noen andre brydde seg.

Ja - anmeldernes jobb er jo å skrive om spillet som helhet. Ikke bare hvor bra/dårlig det er, men også å gi beskrivende journalistikk om hva spillet handler om. Det er en del av jobben deres. (Hvis du leser "Reader reviews" rundt på nettet så nevnes svært sjelden storyen!) Hvis du leser de virkelige store utenlandske nettsidene om spill som f.eks. IGN.com så nevnes alltid storyen der også - men den er aldri avgjørende for spillets karakter. Det er kun med som en paragraf i begynnelsen av artikkelen. Spillkarakterer gis på bakgrunn av gameplay, varighet, presentation, grafikk og lyd.

 

 

Hvis det er en god historie rundt hovedpersonen, føler man mer for ham og lever seg dermed mer inn i spillet. Hvis han har et mål bortsett fra å plaffe ned badguys med maskingevær og hoppe 50 meter med bil, vil man hjelpe ham med å nå dette målet, og få en mye bedre spillopplevelse.

Jeg er helt uenig, men vi er jo alle forskjellige. :)

 

Som jeg nevnte tidligere - noen av de mest populære og kritikerroste spillene i historien hadde enten A) ingen story i det hele tatt, eller B) en story som sugde mannfolk-melk. Men ingen brydde seg den gangen. :) Det er derfor litt rart å se at i de siste årene så har storyen i spill blitt veldig "avgjørende" for særlig norske anmeldere.

 

P.S. Gikk du for å se John Rambo for å lære om den politiske situasjonen i Burma og bli bedre kjent med John Rambo som person? Eller gikk du for å se en tøff actionfilm med krutt og spenning fra begynnelse til slutt?

Hint: Filmen eier. Og det har ikke noe med storyen å gjøre. ;) Og i spill er storyen enda mindre viktig enn i en film.

Lenke til kommentar

Aldri sett Rambo, men den har ikke fått 6 noen steder. Dette er fordi Rambo-filmene ikke har noe spesielt bra historie, og det må filmer ha for å få topp karakter. Det er akkurat det samme med spill. Dark Sector kan godt være kjempekult, men det er ikke særlig banebrytende, og har ingen god historie. Derfor kan det ikke få 10/10

Lenke til kommentar
Uh...hæ? Historien er viktig? Mener du det seriøst? :)

 

Jeg kjenner ingen som mener det og har heller aldri hørt noen si at de bryr seg det grann om storyen i et spill. Mange av de beste klassiske spillene gjennom tidene hadde jo faktisk ingen story i det hele tatt - men de var minst like vanedannende / morsomme / spennende / interessante for det!

 

Uff, trist å se hvordan spill blir til hvis sånne som deg er dets publikum.

Lenke til kommentar
Uh...hæ? Historien er viktig? Mener du det seriøst? :)

 

Jeg kjenner ingen som mener det og har heller aldri hørt noen si at de bryr seg det grann om storyen i et spill. Mange av de beste klassiske spillene gjennom tidene hadde jo faktisk ingen story i det hele tatt - men de var minst like vanedannende / morsomme / spennende / interessante for det!

 

Uff, trist å se hvordan spill blir til hvis sånne som deg er dets publikum.

 

:D :D :D Morsom kommentar.

 

Live and learn my friend ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Uh...hæ? Historien er viktig? Mener du det seriøst? :)

 

Jeg kjenner ingen som mener det og har heller aldri hørt noen si at de bryr seg det grann om storyen i et spill. Mange av de beste klassiske spillene gjennom tidene hadde jo faktisk ingen story i det hele tatt - men de var minst like vanedannende / morsomme / spennende / interessante for det!

 

Uff, trist å se hvordan spill blir til hvis sånne som deg er dets publikum.

 

:D :D :D Morsom kommentar.

 

Live and learn my friend ;)

 

Noe sier meg at han har levd lengre enn deg. Du ser ikke helt ut til å fatte at godt action ikke gir maks karakter alene. Rambo er ren popcorn action, greit nok. Men du har kanskje ikke merket at de har fått av mote for lenge siden? Matrix blandt annet greide fint å kombinere fantastisk action med en god historie, spill burde også gjør det og mange gjør det.

 

Godt gameplay er ingen unnskyldning for dårlig historie. Ikke omvendt heller. Syns historien til Dark Sector ikke var det helt store, ikke gameplay heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...