Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC`en "fryser" når jeg spiller UT3


Anbefalte innlegg

Etter ca 5 minutter fryser maskinen. Får et "stillbilde" under spillet, og jeg må ty til av/på-knappen for å komme ut av det. Får bare dette problemet når jeg spiller UT3. Hva kan problemet være?

 

Kjører på XP, MSI P965 NEO, c2d 2,66, ATI Radeon 1950 Pro 512Mb, 2Gb Ram.

 

Takknemlig for hjelp & tips.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde samme problemet som deg, men deaktiverte den saken som heter "Open al" under lyd options. Etter det fungerte det veldig bra. Kanskje en tilfeldighet, men det virket nå for meg :)

Skal sjekke denne saken senere i kveld.

Ellers kjører jeg med oppdaterte drivere til både spillet og skjermkortet.

 

Forøvrig har jeg merket at det tar lenger tid før spillet "fryser" nå, etter at jeg reduserte grafikkoppløsningen fra 1280 x 1024 til 1024 x 768. Når det først fryser har det foregått en del "action" i spillet. Kan det være GPU` en som sliter litt, evt. blir for varm, eller no`? Kan det være CPU-relatert varmeutvikling? Bare noen løse tanker om dette...

 

Edit: cpu-temp ligger på rundt 50, og system-temp. ligger på 34, hvis dette gir noe nyttig info.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar
CPU temp på 50 er ikke noen akkut krise. jeg kjørte lenge på 70 ved idle.

Åssen PSU har du? Hvis dette kun skjer i UT3 så trenger det kanskje ikke være relatert til hardware. Heller mer over på drivere, eller lignende.

Ja, har lest litt om at det ikke er uvanlig at conroe-cpu`er (har en E6700) er litt varmere enn andre. Dette kan være driver-relatert. Likevel litt underlig at spillet fryser tidligere ved høyere oppløsning enn ved lavere.

PSU` en er en 460W PowerMan, tror jeg det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...