Gå til innhold

Aprilfest 2008 - dominizer - Dokumentere mitt nye hjemsted


Anbefalte innlegg

Bruker: dominizer

 

Utfordring: Få ned på film hvordan jeg har det der jeg bor nå, flyttet nylig til ny leilighet i nytt område. Gir meg også en sjans å utforske området rundt her, og å lære meg selv å bli en bedre fotograf og bli kjent med mitt nye kamera.

 

Deltakernivå: Pingle. Skal ha minst 2 bildedager i uken.

 

Utstyr: Pentax K100D med kit-objektiv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tatt litt bilder idag, men fikk lite sjans til å redigere eller endre noe særlig på det. Begynner å bli litt for seint nå :(

 

Her er det ihvertfall. Ønsker gjerne kritikk, men ettersom jeg er temmelig grønn på fotografering og etterbehandling, vennligst hold det konstruktivt og begrunnet. Da kan jeg kan lære og bli bedre :-)

 

post-5962-1207171060_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Når du komponerer et bilde er det lurt å tenke på at øyet dras til hvite partier og kontrastfylte partier av bildet. Pga sterk sol på hvit vegg, blir øyet mitt dratt mot et ganske innholdstomt felt i bildet, som setter stolen (bokstavelig talt) i skyggen. Er dette hvor utepilsene og sommerkveldene skal nytes? :)

Lenke til kommentar

Jupp, ser frem til lange sommerkvelder her ute. Må bare få på plass en grill også, så er det bare å håpe på en fin sommer i år :)

 

Jeg synes også at lyset på høyre side ble litt i sterkeste laget i forhold til skyggene på venstre, men er det noe jeg kunne gjort i Photoshop for å fikse opp i dette?

 

Ellers så var tanken bak dette bildet at man først skulle fokusere på høyre del av bildet, deretter skulle linjene dra blikket inn mot venstre og stolen. Men det ble litt for stor kontrast mellom lyset på høyre og venstre side dessverre :(

Lenke til kommentar

Først, takk for alle tilbakemeldinger! Jeg er veldig glad for at dere tok dere tid til å si hva jeg gjør galt, ikke bare AT det ikke er bra. Skal jobbe med det og prøve å bli bedre!

 

Så, nytt forsøk idag. Hadde en liten sammenkomst igår, og slik ser det ut hos i stuen min dager derpå! Jeg synes rotet på bordet ble et ganske fint motiv faktisk. Jeg ville gjerne hatt en (bakfull) person i bakgrunnen, for å sette skikkelig stemningen, men ingen av gjestene ville stille opp :( Og har dessverre ikke stativ selv heller, så ble bare med rotet.

 

Men dere får da si hve dere synes, og jeg håper dere igjen tar dere tid til å begrunne kritikken :)

 

post-5962-1207518762_thumb.jpg

 

 

Ps. Motivet var litt skjevt, men jeg har rettet dette opp så mye jeg kunne i Photoshop. Hvis jeg rettet mer på det nå, måtte jeg croppet bort litt som jeg ikke ville ta bort. Så dette bildet er ikke helt slik jeg ville ha det, dessverre.

 

Lenke til kommentar

Dagen derpå bord, det kan bli tøffe motiv det. Men det der ser jo mer ut som et par pils til fotballen ;) Hvor er shotsglassa, smulene over all, korkene og flekkene på bordet ?

 

Dette er et motv hvor det ikek gjør at ting er litt skeivt; det mulig at det bør være litt uskarpt (og maks blender åpning), og lett underesponert ... Litt sånn som når du åpner øynene etter å ha sluknet på sofaen.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...