Gå til innhold

AprilFest 2008 - tomsi42 - sort/hvit


Anbefalte innlegg

04.04.2008: Wind and Wuthering

 

Takk for at du minnet meg på denne platen, en av deres bedre, om enn ikke helt på høyde med Foxtrot med smått geniale Supper's Ready som høydepunktet.

Endelig en som skjønte referansen :thumbup:. Har hatt lyst til å ta dette bildet i flere uker - endelig var været på plass.

 

Den første Genesis platen jeg hørte skikkelig på var Trick of the Tail. Så den henger høyt. Jeg husker at jeg kjøpte Wind and Wuthering den sommeren jeg hadde min første sommerjobb (på Landteknikk i 77 eller 78) så den er også en favoritt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og ikke minst har de laget en av tidenes beste pop plater med den selvtitulerte Genesis fra 1983. Kanskje den ultimate bilplaten (ved siden av Yes 90125, selv om 5 åringen heller vil høre Wolfmother...)

Yes 950125, ja - en perle. Den må jeg skaffe meg på nytt - hadde den kun på LP. Når det gjelder Genesis, så mistet de meg etter 1980 (Duke). Men flere av mine venner synes albumet Genesis er konge. :hmm: tror jeg må ta meg en tur i CD-sjappa igjen ...

 

Tom

Lenke til kommentar
for meg blir wind and wuthering den siste gode platen fra bandet med den selvtitulerte fra 1983 som en hederlig avslutning. alt i ettertid er som sonisk klyster å regne, eller som babybird sa "if you take shit and spin it at 45rpm, it still stinks!"

Det er vel slik det er med de fleste band som holder på mer enn 4-5 år at det blir diskusjon om hvilken periode de er best :)

 

Håper ihvertfall at det er noen som børster støv av gamle Genesis plater i kveld/natt.

 

Tom

Lenke til kommentar

05.04.08: Uten tittel

 

post-126935-1207411443_thumb.jpg

1/250s, f/2.8, 24mm, ISO 200

 

Utstyr: EOS 30D, EF 24mm f/2.8, Filformat RAW

Behandling: Noen justeringer i ACR, konvertert til s/h i PS Elements

 

Gikk en tur ned til ferjekaia på Gressvik i dag for å ta noen bilder av den slitne campingvogna som står der. Ved siden av en falleferdig låve lå restene av en buss eller lastebil. Ettersom Mr. Olsen ville ha et bilde av en fjær idag, syntes jeg dette var et passende motiv ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

06.04.08: Fugl Fønix

 

post-126935-1207499121_thumb.jpg

1/200s, f/2.8, 50mm, ISO 500

 

Utstyr: EOS 30D, Sigma 50mm f/2.8 Macro, RAW

Bildebehandling: ACR, konvertering til S/H i PSE. + vignettering

 

Inspirert av blomstermakroene siste uke, så følte jeg for å prøve meg. Dette er en orkide som min mor har.

 

Edit: har også rettet opp horisonten litt.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Takk takk.

 

Er også fornøyd med denne (06.04). Fikk ikke tatt bildet under ideelle forhold, slik at jeg måtte opp med ISO og ned med blender. Ville ha såpass høy lukkertid da det ble tatt håndholdt. Fargebildet ble OK, men pga- høy ISO, så ble det noe støy som ikke passet her. Men den kledte s/h utgaven.

 

Til slutt kan jeg nevne at jeg har "jukset" litt. Jeg måtte rett opp horisonten litte grann. Men ingen crop uover det.

 

Tom

Lenke til kommentar

07.04.08: Venter på sommeren

 

post-126935-1207594772_thumb.jpg

1/50s, f/5.6, 24mm, ISO 400

 

Utstyr: EOS 30D, EF 24mm f/2.8, RAW

Bildebehandling: ACR, konvertering til S/H i PSE

 

På jobben har vi en bakgård hvor røykerne samles (tror jeg). I dag bøttet det ned, så oppmøtet var noe labert.

 

Tom

Lenke til kommentar

08.04.08: En gammel stolpe

 

post-126935-1211404165_thumb.jpg

Film: TMax ISOO 100

 

Utstyr: Canon FTb + 50mm f/1.8 S.C.

 

I dag var det ikke regn, så jeg fikk luftet FTb-en; spanderte 12 bilder på Sandvikselva og Akerselva.

Nede ved Sandvikselva fant jeg denne gamle gjerdestolpen.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...