Gå til innhold

Nytt Intel System


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Holder på og sette sammen en ny pc til en kompis av meg, nøkkelord er stabilitet + Rå Power.. Går for et Intel system ettersom han har hatt problemer med sitt AMD system, knust core + div div div.. Vel her er systemet:

 

Abit IT7 MAX 2

P4 - 2.4

TwinMos Pc3200 512 CL 2.5

Sappire Raedon 9700 Atlantis

Seagate Barracuda V 120GB S-ATA 7200RPM

 

Hva synest dere om løsningen? Eneste problemet her ser ut til og være når de får inn Seagate Disken og Sappire kortet.. Lurer oxo på om minnet er godt nok, er det no vits og gå for CL 2? Skal jeg gå til innkjøp av større cpu, feks 2.6? Vurderer også en god kjøler og overklokke cpuen litt, hva skal jeg gå for da? Må være stille, ikke over 35 db.. Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twinmos tåler vel litt aggresiv kjøring, så prisene på intel cpuene er ikke senket ennå? Hvor lenge går det før de synker i pris? Ser jo at Abit BH7 kommer snart, kanskje et mere fremtidrettet kort, men bare 1 serial ata port.. Ikke så bra.. Dessuten Max2 kortet har 6 usb portet + firewall.. Det er nice..

Lenke til kommentar

Når det gjelder kjøp av nytt hovedkort til P4 er det bare tull å kjøpe noe annet enn ett som støtter dual-channel DDR (med mindre man er på et stramt budsjett). Det er for tiden to brikke-sett på markedet som støtter dette nemlig Intel's E7205 (Granite Bay) og SiS655. Førstnevnte er en god del dyrere, mens det ytelsesmessig ikke er forskjell å snakkke om.

Ergo, kjøp HK basert på SiS655. Dette er temmelig nytt, så det er ikke kommet så mange alternativer i butikkene her enda, men Gigabyte's kort er i alle fall lett å få tak i, selv om det er altfor dyrt pga all dobbel-funksjonaliteten.

Merk at du må ha 2 minne-moduler for å kunne utnytte den nye teknologien.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å kjøpe et hovedkort basert på SiS655 chipsettet slik at du får støtte for dual-channel DDR, feks MSI 655Max, Gigabyte SINXP 1394 eller Asus P4SDX Deluxe

Er dette hovedkortet noe bra då: Asus P4G8X/DELUXE/GD Hovedkort S478 ?

 

Det skal visstnok være meget bra, og er basert på Intel's Granite Bay chipsett. Eneste ulempen er pris, som er noe høy.

Se forøvrig tester på Tom's Hardware.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så vanvittig og hente ut av dobble minnekanaler.. Dessuten så jeg testen av HardOCP på det Granit Bay kortet, intrykket jeg satt med etterpå var ikke særlig godt for og si det slikt.. Altså er det verd det og bruke mere penger for og få en 20% økelse av minnet? Pcen kommer han til og bruke til mye gaming. Nei har bestemt meg for et PE kort..

Lenke til kommentar
Altså er det verd det og bruke mere penger for og få en 20% økelse av minnet? Pcen kommer han til og bruke til mye gaming. Nei har bestemt meg for et PE kort..

Nei kanskje ikke, men det er jo fremtiden. Nå i mars/april kommer intel ut med nytt brikkesett som blant annet støtter dual ddr 400+ 800MHz FSB. Ja og nye intel p4 med 800MHz FSB, fra (2.5GHz) 2.6GHz-3.20GHz(Er ikke sikker hvor langt ned de skulle gå)

Lenke til kommentar

Takker for tips.. Winbound hva betyr det egentlig på Twinmos rammen? Ser at forskjellen i pris på en P4 2.4 og 2.6 er nesten tusen kroner, er det verd forskjellen??

 

Har bestemt meg for hva vifte jeg går for ialle fall..

http://www.ocshoot.no/cnps6500a_cu.htm

Får jeg kanskje presset noen mhz ekstra med denne, 200-300 mhz.. Orker ikke kjøpe no monster for og presse mest mulig, vil ha en stille vifteløsning og denne kjører på normalt rimelig stille..

 

Bestillingen går inn mandag.. Fortsatt ingen endringer.. Akkurat nu er det plottet inn Abit IT7 MAX2 VER 2, P4 2.4, Twinmos Winbound? 512 PC3200 Ram og en Raedon Sappire 9700..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...