Gå til innhold

Bytte hovedkort Dell XPS 420!


danjohan

Anbefalte innlegg

Info:

Dell XPS 420

Intel® Core2 Duo CPU E6850 @ 3.0GHz (2.99GHz)

4096 DDR2-667 DDR2 SDRAM

Nvidia GeForce 8800 GT

 

 

Vurderer å overklokke pcen min, men Dell har jo låst denne muligheten så vurderer derfor å bytte hovedkort. Noen som har et sykt bra kort å anbefalle? Passer de fleste hovedkort inn i Dell XPS 420's kabinett?

 

Tenkte litt på dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342074

Endret av danjohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at eg veit det sikkert vil eg ikkje tro at du kan sette ett inn ATX hovedkort i PCen din. Sannsynligvis vil ikkje ett ATX hovedkort passe med festene i kabinettet ditt, og trolig er det heller ikkje standard kontakter til ATX hovedkort på strømforsyningen.

 

Eg slaktet en Dell på denne måten for noen år siden, eg måtte kjøpe nytt kabinett og strømforsyning i tillegg til hovedkortet.

 

Det beste du kan gjøre dersom du har tenkt å klokke som en hobby er å selge PCen komplett og bygge deg en ny sjølv.

 

Eller glemme hele greia :tease:

Lenke til kommentar
Uten at eg veit det sikkert vil eg ikkje tro at du kan sette ett inn ATX hovedkort i PCen din. Sannsynligvis vil ikkje ett ATX hovedkort passe med festene i kabinettet ditt, og trolig er det heller ikkje standard kontakter til ATX hovedkort på strømforsyningen.

 

Eg slaktet en Dell på denne måten for noen år siden, eg måtte kjøpe nytt kabinett og strømforsyning i tillegg til hovedkortet.

 

Det beste du kan gjøre dersom du har tenkt å klokke som en hobby er å selge PCen komplett og bygge deg en ny sjølv.

 

Eller glemme hele greia :tease:

 

Hmm... Skal nok få det til ;)

Lenke til kommentar

jeghar gjort det samme som deg.

Jeg kjøpte et nytt kabinet til min dell. det gikk helt fint å sett det over. blir jo nesten det samme da.

men et problem kommer.

jeg skiftet tilslutt ut dell sitt hovedkort med et asus hovedkort.

da gikk alt til HEl....

dell nåser sine programmer til sine produkter.

så når du kjøper deg et nytt hovedkort, så kjøp like gjerne med deg en ny windows CD.

Grunnen er jo den at den windows CD`en som følger med dell`en din er låst til å kun støtte det hovedkortet som står i dell`en din.

så jeg ente opp med å kjøpe en ny windows.

uansett, lykke til.

Lenke til kommentar
jeghar gjort det samme som deg.

Jeg kjøpte et nytt kabinet til min dell. det gikk helt fint å sett det over. blir jo nesten det samme da.

men et problem kommer.

jeg skiftet tilslutt ut dell sitt hovedkort med et asus hovedkort.

da gikk alt til HEl....

dell nåser sine programmer til sine produkter.

så når du kjøper deg et nytt hovedkort, så kjøp like gjerne med deg en ny windows CD.

Grunnen er jo den at den windows CD`en som følger med dell`en din er låst til å kun støtte det hovedkortet som står i dell`en din.

så jeg ente opp med å kjøpe en ny windows.

uansett, lykke til.

 

Okaj, så du tok alt fra Dell kabinettet over i eget? Jeg tenkte bare å bytte hovedkort i selve Dell XPS 420 kabinettet... Evt skrue hull kan jo borres. Trenger bare hovedkort og ny windows for å OC?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hovedkortet og kabinettet på en XPS420 følger BTX standarden. Det er sikkert mulig å få et ATX hovedkort inn i kabinettet, men det er ikke sikkert at skruehull etc. passer så det kan bli en del arbeid. Hvis du absolutt må overklokke så er det sikkert ikke dumt å bytte kabinett også.

 

Det er mulig å overklokke XPS420 med "CpuCool" men ikke forvent underverker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...