Gå til innhold

hvilken innebandy kølle er best?


Anbefalte innlegg

Halloisen, første gang jeg har prøvd dette forumet. men jeg har tenk på og kjøpe innebandy kølle. jeg begynte får en mnd siden ca. så jeg skal ikke ha en til mange tusen en mellom 500-800. noen som vet noen bra noen som det er lett og zorre med? skal bruke den i kamper og. har ikke veldig sterk så tror kansje jeg må ha 36 mm

er dette no bra? http://www.esport.no/product_info.php?products_id=503 plis svaaar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge køllene du linker til er jo den samme køllen. Den ene er nok en gamlere årsmodell, men det har ikke så mye å si. I min mening er begge disse køllene ALT for myke (3,6 i flex). Vil nok tro det kan funke å ta zorro med køllen dersom du kan det, men er nok ikke det enkleste bladet å lære seg det med.

 

Siden du nettopp har begynnt å spille innebandy vil jeg anbefale at du kjøper en kølle som du kan bruke til å forbedre basisferdigheter dvs. skudd pasninger og ikke zorrofinter. Se etter en kølle med flex på 2,7 eller 3,0 i rett lengde.

Selv har jeg spillt med flere årganger av exel edge og har nettopp kjøpt denne køllen: Exel Edge 2,7 101cm

Men syns det var en dyr pris for denne køllen på esport.no :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ville valgt noe annet en Scream egentlig. Det vel ingen svar på hvilken kølle som er best over alle andre køller. Det er jo spørs på hvor mykt blad du vil ha, eller grepet på køllen. Det er du som velger hvem du synes er best.

 

Ville kanskje valgt Unihoc køller? Disse er veldig gode innebandykøller. Kjøpte meg Unihoc Z3 for litt siden, og den er herlig! :D

 

EDIT: Men etter som du er nybegynner på dette spillet, burde du kanskje velge noe billigere. Sats mer på køller som er bra til pasninger og skudd. Ikke finter og zorro greier.

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Zorro er nok først og fremst en show-off greie og jeg vil anbefale deg å bruke mer tid på skudd og passningsøvelser. Men jeg vet hvordan det er - det ser stilig ut, og det hender jo man får anledning til å bruke det i kamp. Har noen venner som bruker mye tid på gutterommet på å trene på zorro, og de får jo bedre ballkontroll av det. En kjapp dragfinte er imidlertid tusen ganger mer anvendelig i de aller fleste tilfelle.

 

Men over til kølleanbefaling. Jeg har alltid hatt excel - uvisst av hvilken grunn. Tror det spiller fint liten trille hva du velger for et merke, men gå i en butikk og kjenn på grippet. Det er viktig. Forsøk også å kjenn forskjel på rundt og ovalt skaft. Det kan hende det ene kjennes bedre ut enn det andre. Det viktigste er uansett lengden. For all del - ikke la deg friste til å kjøpe en lang kølle bare for å rekke lenger eller slippe å bøye ryggen så mye. Det ødelegger veldig for kontrollen man får på ballen, i og med at det blir vanskeligere å bruke kølla nærme kroppen. Jeg har også funnet det nesten umulig å få til gode backhand-skudd etter at jeg begynte med 101-kølle.

 

For bladet sin del, så tror jeg det kan være lurt med medium hardhet. Du kan være sikker på at du vil komme til å trenge nytt blad etter hvert, og da har du mer følelse av om du vil ha det mykere eller hardere.

 

Lykke til.

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...