Gå til innhold

counter strike server?


Anbefalte innlegg

hei jeg lurer på om jeg ska leie eller sette opp cs server selv men vis jeg sko leid va hadde våre den biligste plasen å leid fra då men vis eg setter opp server om disse delene hadde våre finne å brukt ?

 

sjarmkort :ATI Radeon X1300

hovedkort :ABIT Fatal1ty F-I90HD

prossesor :Intel Pentium Dual-Core 2,8GHz

ram :Swissbit 1GB

harddisk :samsung 250GB

 

 

va sier dere til det

si deres mening

mhv preben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
sjarmkort :ATI Radeon X1300

hovedkort :ABIT Fatal1ty F-I90HD

prossesor :Intel Pentium Dual-Core 2,8GHz

ram :Swissbit 1GB

harddisk :samsung 250GB

 

Skjermkortet er overkill. Trenger ikke noe heftig skjermkort til cs-server. Men sleng på litt mer minne, 2 GB ville jeg ha valgt. Minne får du jo nesten kasta etter deg i butikken.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Har ingen kjennskap til å kjøre dedikerte servere, men jeg vil tro utviklerne har vært så lure at dedikerte instanser ikke renderer noe grafikk da dette er totalt unødvendig for en dedikert boks. :)

Ergo, velg det billigste skjermkortet og bruk heller pengene på mer minne eller CPU slik foreslått. Forøvrig er det vel noen småpenger å spare på å velge en litt mindre disk. Dersom maskinen skal utelukkende brukes til dedikert CS-server trenger man neppe noe mer enn 100 GB HDD. Operativsystemet tar vel maksimalt 25 GB, og serverprogramvaren kan umulig ta noe mer enn 5 GB.

Lenke til kommentar

Vel, for å svare enkelt på topic.

 

Ja, du kan få en helt brukbar server på den, men ikke noen god hitbox osv. God ping vil du ha hvis du har en god router og den linja du har.

 

Hvis du sjekker denne http://itpro.no/art/10269.html så er det en fin guide for deg.

 

 

For å si det slik, jeg har en public-server kjørenes med Lyse 10/10, 4 Gb RAM, QuadCore 2,4 og Flash 64Gb, og folk klager litt fortsatt.

 

Men du skal tross alt kjøre en warserver med 10 spillere, så da skal det nok gå.

-Pass på at det er ett "clean" OS du kjører serveren på (maks 20 prosesser samtidig INKL! servern)

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...