aftenstjerne Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Hadde noen orka å forklare kjapt hvordan jeg installerer mods på oblivion? Sorry hvis det allerede er en post med det her, men jeg har ikke orka å skjekke så nøye. Kunne noen isåfall posta en link til den posten?
MiSP Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 (endret) Man må kunne kreve litt forarbeid, så "har ikke orka å sjekke så nøye" er lite lurt å si. For eksempel: Stickyen her på forumet, med det passende navnet Les dette før du poster, her finner du svar!, peker deg videre til tråden Mods i Oblivion, en oversikt!, hvor prosessen i sin enkleste form står kort forklart. Dessuten: Googler du etter "how to install mods in oblivion" får du opp mange relevante treff, ta foreksempel treff 1 og treff 2. Sistnevnte peker deg videre til denne siden, som jeg anbefaler på det aller sterkeste at du leser gjennom fra ende til annen. Generelt sett plasseres .esp-filer og .esm-filer i Bethesda Softworks/Oblivion/Data. Her plasserer man (igjen, generelt sett) også mapper som sounds, meshes, textures, og så videre. Men dette er individuelt fra modifikasjon til modifikasjon. Alltid les readme-filen til modifikasjonene fra ende til annen, for der står det vanligvis mye som er veldig viktig. Det er også en stor fordel å bruke Oblivion Mod Manager. Dette krever bittelitt forarbeid for hver modifikasjon, men da fikser den til gjengjeld alt av installasjon og avinstallasjon (og eventuelt reinstallasjon) helt automatisk. Endret 30. mars 2008 av MiSP
Jarmo Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet.
Anbefalte innlegg