Gå til innhold

Norrøna stridssekk 35l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger da vel ikke sekk i panserbataljonen? :p Sørg for å ikke være klaustrofobisk eller usosial :p

 

Den ser bra ut den der :) Søk på google så finner du sikkert flere nettbutikker som selger den.

 

 

Hehe.. jeg skal bruke den i treningsperioden min, samtidig som den skal fungere som en tursekk som går over noen dager.

 

Jeg har funnet endel nettbutikker, men skulle gjerne sjekket ut sekken litt før jeg kjøper den. Så trenger tips og butikker som selger Norrøna sekker.

Lenke til kommentar
Trenger da vel ikke sekk i panserbataljonen? :p Sørg for å ikke være klaustrofobisk eller usosial :p

 

Den ser bra ut den der :) Søk på google så finner du sikkert flere nettbutikker som selger den.

 

 

Hehe.. jeg skal bruke den i treningsperioden min, samtidig som den skal fungere som en tursekk som går over noen dager.

 

Jeg har funnet endel nettbutikker, men skulle gjerne sjekket ut sekken litt før jeg kjøper den. Så trenger tips og butikker som selger Norrøna sekker.

 

Står ikke forhandlere på nettsident til Norrøna? :)

Lenke til kommentar

Det så ikke ut som en dum sekk, men jeg tror ikke det er så veldig relevant å ha en helt lik sekk som PBN bruker (hvis det er den der) for å trene med den.

Den i innlegget over mitt lignet forøvrig mer på de sekkene jeg har vært borti i tjeneste.

Lenke til kommentar
men jeg tror ikke det er så veldig relevant å ha en helt lik sekk som PBN bruker

 

 

Kanskje jeg formulerte meg litt uklart, men jeg skulle egentlig bare ha meg en sekk som jeg kan bruke under treningen min før jeg skal inn i pbn i januar. Trenger ikke å være samme sekken som man bruker i pbn, skal bare ha en treningssekk som jeg kan belaste ganske mye, men samtidig er god for ryggen. Da tror jeg denne sekken egner seg ganske bra?

Lenke til kommentar

Det er jo en fordel om man kjøper en skikkelig sekk med justeringsmuligheter og gode reimer dersom man har tenkt å bære litt tungt. Ludvig-sekken får dundrende stryk på de fleste områder og jeg vil absolutt ikke anbefale en slik sekk dersom man har andre valg. Bruk av dårlig sekk går bare utover en selv og investering i en god sekk er en investering i helsa.

Lenke til kommentar

Ludvigen er sikkert ikke dum. Vi fikk aldri utdelt denne, så jeg har ikke prøvd, men den skal kunne brukes til tyngre bører. Du får i hvert fall herda skuldrene dine takket være de latterlig tynne bærestroppene. Og det er stort sett skuldrene som får det verst når du skal ut og gå med recon pack i Pbn. Går ut i fra at de bruker den.

Lenke til kommentar

Ludvigen brukes i mye større grad en reconpack i Samband i alle fall. Er vel én av åtte tropper som har den her, mens resten har luvig. Hvis det er å forberede seg til førstegangstjeneste som er meningen, ville jeg anbefalt ludvig. Da er det bare en stor bonus og en lettelse å få utdelt en bedre sekk når man kommer inn. Og skulle du ikke få noe annet enn den eldgamle ludvigen, så er du i alle fall forberedt.

Lenke til kommentar

Norrøna har en "finn forhandler"-funksjon på nettsidene deres. Men tror denne sekken stort sett vil være være bestillingsvare og ikke fysisk tilstede i butikkene.

 

Alternativt får du tak i stridssekken, i norsk kamuflasje, fra Cato Ringstads' nettbutikk, og det til en billig penge sammenlignet med Norrønas (veil. 1299,- mot Ringstads 475,- inkl. mva). Dette er så vidt jeg vet i design samme sekken, men det er vel ikke til å stikke under en stol at Norrønas sannsyneligvis vil være av bedre kvalitet / mer slitesterk. Samtidig har vel de fleste av oss her inne brukt Cato Ringstads' sekk i førstegangstjenesten. Hva er erfaringene med denne mtp. slitestyrke? Selv opplevde jeg den som en meget god sekk, sett bort i fra småting som glidelåsene som hadde en lei tendenes til å ryke.

Lenke til kommentar

Jeg syns stridssekken til norrøna virker veldig fin, og ikke alt for stor. Jeg syns recon packen blir litt for stor for treningsturer jeg skal ha før opptaket. Derfor lurer jeg på om noen vet hvor mange kilo man kan ha i stridssekken før den blir for tung/skader ryggen (ser at noen nevner 20-30 kilo over. Stemmer der?). Eventuelt om noen kan komme med noen alternativer til sekker som tåler 20 kilo pluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...