Gå til innhold

tråden for erfaringer med MTU


Anbefalte innlegg

Er svært mange som lurer på tilbakemeldinger og erfaringer rundt teleselskapet MTU, som forøvrig datert 29/03-08 ligger på toppen av telepriser sin kalkulator.

 

Hva sier dere til at vi nå lager en tråd for dette, hvor vi alle kan dele erfaringer rundt teleselskapet MTU.

Mange spør seg selv hvordan MTU kan levere de prisene uten at det går på bekostning av service.

 

Del erfaringene, og la dem komme oss som forbrukere til gode!

Endret av lokalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er svært mange som lurer på tilbakemeldinger og erfaringer rundt teleselskapet MTU, som forøvrig datert 29/03-08 ligger på toppen av telepriser sin kalkulator.

 

Hva sier dere til at vi nå lager en tråd for dette, hvor vi alle kan dele erfaringer rundt teleselskapet MTU.

Mange spør seg selv hvordan MTU kan levere de prisene uten at det går på bekostning av service.

 

Del erfaringene, og la dem komme oss som forbrukere til gode!

 

*edit: lurer selv på å skifte over til MTU, men avventer foreløpig..

 

MTU er et STORT kosern. De eier både mobil-kjedene Telebutikken og KlartSvar, bredbåndsleverandørene MTU-Link og Combitel. I tillegg produserer de eget utstyr til mobiltelefoner. De er en av norges ledende mobilforhandler-kjeder og med gode resultater. De er med andre ord meget kapitalsterke og de kommer ikke til å bli "feid av banen" som mange andre operatører har blitt i løpet av de siste årene.

 

Det at MTU lanserer et billig mobilabonement, er bare starten på en revolusjon innen mobil. Er du fremdeles i tvil?

 

Jeg har Netcom som operatør i dag, men det er ikke lenge... Jeg har jobbet noen år i bransjen og sett utviklingen til MTU som konsern og disse vet hva de driver med. Jeg skal definitivt bytte til MTU!

Endret av X-mobile
Lenke til kommentar

Første erfaring er rundt tre minutter ventetid på kundeservice like før påske, og greie svar på det jeg lurte på. Mobilnummeret mitt ble portert i går, men alt er ikke som det skal være enda. Jeg kan ringe ut og mottar samtaler, men får ikke innkommende sms. Flere som sliter med lignende, noen får ikke ringt ut eller innkommende anrop, andre sliter med sms begge eller en vei. Så ikke perfekt oppstart for oss som ble portert over til dem i går, men det går seg vel til etter helgen.

Lenke til kommentar

Ganske grei kundeservice. Ringte dem for å spørre litt om priser å sånt, sto ikke mer enn 2 min i kø. Har bestilt portering til MTU fra Telenor, å det høres ganske greit ut. Synes det er veldig bra at det er gratis GPRS i deres eget nett, selvom det bare dekker storbyene.

Lenke til kommentar
Ganske grei kundeservice. Ringte dem for å spørre litt om priser å sånt, sto ikke mer enn 2 min i kø. Har bestilt portering til MTU fra Telenor, å det høres ganske greit ut. Synes det er veldig bra at det er gratis GPRS i deres eget nett, selvom det bare dekker storbyene.

Regnes Tromsø som en av storbyene? Lurer veldig på dette.

Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen til at det har vært eller er problemer med mottak av SMS og samtaler er at de andre operatørene (Telenor, Netcom, Tele2, TDC og Network Norway) ikke har vært forberedt på at det har kommet en helt ny operatør.

 

Men dette må de finne ut av snarest, og jeg forventer at MTU kommer med en redegjørelse på hvorfor problemet har oppstått, og når det forventes løst.

 

(Operatørene nevnt over er de som har egne SMS- og mobilsentraler, ikke alle har egne fysiske nett).

Lenke til kommentar
Jeg tror grunnen til at det har vært eller er problemer med mottak av SMS og samtaler er at de andre operatørene (Telenor, Netcom, Tele2, TDC og Network Norway) ikke har vært forberedt på at det har kommet en helt ny operatør.

 

Men dette må de finne ut av snarest, og jeg forventer at MTU kommer med en redegjørelse på hvorfor problemet har oppstått, og når det forventes løst.

 

(Operatørene nevnt over er de som har egne SMS- og mobilsentraler, ikke alle har egne fysiske nett).

 

Jeg er en av de mange som skulle vært portert over på fredag (ble forsåvidt det) men fortsatt ikke fått en eneste sms siden det. I tillegg var jeg 4 timer på fredag uten telefon..! At MTU ikke har klart å bruke de 3 ukene siden jeg bestillte mitt abonnement på å si i fra at de får noen nye kunder til de øvrige operatørene er i så tilfelle slett kundeservice.

 

Jeg byttet over 2 av mine private abonnementer i første omgang. Planen var å kjøre over 50 bedriftsabonnementer i samme slengen, men nå er jeg glad jeg ventet. Er snart tilbake til Netcom med alt sammen hvis dette ikke løses umiddelbart. Har forståelse for tekniske problemer (ikke så mye, men litt), men dette er ikke greit. At man i tillegg stenger kundeservice for helgen når dette pågår er ikke forståelig. Noen bruker faktisk telefonen til andre ting enn å bestille logoer fra MTV.

 

Er så forbanna at jeg sitter på kontoret og skriker!

Lenke til kommentar

Det virker rett og slett som det er mye "barneproblemer" ute å går her..

 

Det er flott om det skrives hvor lenge problemet har vedvart, hvor lang leveringstid, og responstid fra kundebehandler(både telefon og mail)

Flere av det ovennevnte er allerede tatt med, og det er nyttig informasjon for oss som vurderer å gå over til MTU!

Lenke til kommentar

Sendt følgende mail til kundeservice nå:

 

Hva skjer ????

 

HVORFOR GÅR DET IKKE Å RINGE DERE PÅ 02688 ????

 

Hvorfor funger ikke SMS ?

Jeg kan sende til med selv og får svar.

Ingen kan sende til meg, unntatt noen få MTU kunder.

Jeg kan svare på gamle SMS jeg har fra før portering, og mottaker får sms'en. De kan svare på disse, men jeg får aldri svarene.

 

 

MANGE kommer ikke gjennom på tlf, de får beskjed om telefonnummeret ikke er i bruk. Av og til kommer de gjennom, andre ganger ikke. Hvorfor det ? Hvem vet hvor mange kunder som har forsøkt å ringe meg siden fredag morgen.......hvem vet hvor mange kunder jeg kan ha mistet.

 

 

Roaming: Noen ganger greier telefon roaming fra MTU/Telenor/, men ikke alltid. I dag ble telefon roamet fra Telenor til MTU når jeg kom til Oslo (jeg bor utenfor OSLO) , men når jeg forflytter meg fra Ryen til Nydalen, så greier den ikke å bytte mellom MTU sentraler og heller ikke til Telenor. Må bytte manuelt til TELENOR ???

Nå fikk jeg plutselig MTU dekning......

 

 

Hvor på hjemmesiden dere er dekningskart for Oslo ?

Hvilke andre byer er ok, og hvor er dekningskart for disse byene ?

 

 

Hvor på nettsiden deres er innstillingene for WAP/MMS og GPRS/EGDE ?? I følge nettsiden skal dette være klart i morgen (1. april), må ha innstillingene i dag for manuelt oppsett av PPC.

 

 

Hvorfor porterer dere folk over når dere tydeligvis ikke er klar for å få nye kunder i nettet dere, og dere ikke har alle tjenester oppe ??

Jeg nekter å betale noe til dere i denne perioden når dere bruker kundene deres som Beta-testere.

Lenke til kommentar
Er svært mange som lurer på tilbakemeldinger og erfaringer rundt teleselskapet MTU, som forøvrig datert 29/03-08 ligger på toppen av telepriser sin kalkulator.

 

Hva sier dere til at vi nå lager en tråd for dette, hvor vi alle kan dele erfaringer rundt teleselskapet MTU.

Mange spør seg selv hvordan MTU kan levere de prisene uten at det går på bekostning av service.

 

Del erfaringene, og la dem komme oss som forbrukere til gode!

 

*edit: lurer selv på å skifte over til MTU, men avventer foreløpig..

 

Skulle vært portert over på fredag 28.03.08 kl 08.35. SIM kortet ble ikke aktivisert før lengt senere på dagen. Kunne fortsatt ringe med onecall hele fredag kveld, har ikke forsøkt etter det.

 

Det har gåt smertefritt å ringe samt motta samtaler fra jeg ble portert. Sending og mottak av SMS er som andre har nevnt et kjemeproblem. Det virker som jeg bare kan sende til og motta fra andre MTU kunder (moren min): Når jeg sender til MTU får jeg automatisk en bekreftelsesmail uten å ønske det.

 

Driftsmeldingene på hjemmesiden til MTU snakker bare om et Netcom problem, men jeg har også problemer opp mot alle andre operatører.

 

Som andre har nevnt er det veldig frustrerende at MTU ikke har kundeservice i helgene. De burde i det minste sørget for bemanning denne helgen, eller ihvertfall sørget for en tilfredstillende oppdatering av driftsmeldingene. Sitter igjen med følelsen av at de ikke har jobbet med problemet i helgen selv om det selvfølgelig ikke stemmer.

 

Er det noen som har blitt portert over som ikke har problemer med mottak og sending av SMS?

Lenke til kommentar

faktum er at alle små mobilselskap har problemer som dette... (sms feil porteringer for treig portering ol.) det er sånn det er og derfor har jeg valgt og bli i telenor...

 

greit nok at ting er billig men helvette man må da skjønne snart at det ikke nytter og presse prisene lenger ned....

 

onecall går ca 30mil i underskudd i 2007 og desto fler kunder de får desto mer taper de... jeg regner med dette kan bli tilfelle for MTU også, uten og skal si noe sikkert....

 

se hvordan det gikk med nutel... som forøverig var dyrere i tillegg, hvordan skal det gå med et selskap som er enda billigere?

 

hold dere til de veletablerte selskapene dere (telenor, netcom, chess og tele2) alt annet er regn gambling.... noen har det greit andre har hårreisende opplevelser.

 

sitter i samme bygning som oncall kundeservice og tro meg de har et styk jævelig værdag... kjeft fra kl 8 til slutten på dagen.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Enig med han over meg, jeg holder meg til de veletablerte selskapene. både Telenor og Netcom har alternativ som passe de aller fleste til en helt grei pris!Kvalitet framfor kvantitet! Jeg er idag hos Telenor å kommer til å fortsette med det, en mobilregning er i det totale mnd regnskapet en promille.

 

Telenor Frihet

Netcom Smarttalk

Tele2 Champion

Chess Knock out

 

er abbonement som passer for de aller fleste, og som for de aller fleste ville være rimelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...