Gå til innhold

Første dSLR, E-510. Kjøpe på nett eller i butikk?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

edit: Har bestemt meg for E-510. Men ikke helt funnet ut hvor jeg skal kjøpe det enda. Noen forslag?

 

 

Mitt kjære digitalkamera som jeg begynte å bli glad i ble ødelagt i påsken (alle bilder blir svarte) så nå har jeg endelig en unskyldning for å kjøpe meg et speilrefleks.

 

Har et Canon 350 (analogt) her hjemme som jeg har brukt noen få ganger bare, så er helt fersk innenfor feltet.

 

Jeg har lest lest mye i det siste om forskjellige kameraer og har fått sansen for Olympus, spesielt E-510 pga. IS. (Var innom noen butikker i dag og kjente på litt forskjellige)

Med mitt forrige kamera tok jeg en del bilder der litt lengre lukkertid var nødvendig, så jeg slet en del med å holde det stabilt. Er vel derfor jeg liker tanken på å ha det i kamerahuset.

Men er det verdt å bruke 1000,- mer på det i stedet for E-420?

 

Har også sett på pakken med 40-150mm for bare 1000 ekstra (koster vel 2000 ellers). Har jeg bruk for den eller vil det være unødvendig den første tiden jeg lærer meg kameraet?

 

 

Har dere gode forslag til andre kamera er jeg åpen for det. :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som du først må sjekke, er om du synes at E-4x0 er OK å holde og bruke. Hvis du ikke liker grepet, så bør du heller gå for E-510.

 

Personlig synes jeg at de foredringene på bildebrikken som er meldt, er viktigere enn IS, så jeg hadde nok gått for E-420. Men det kommer selvfølgelig en E-520 om en stund også - sannsynligvis før jul. Men gidder du å vente så lenge ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ja, er en del forskjell på E-410 og E-510. Så får kjenne litt mer på det før jeg bestemmer meg.

Men tror E-410 nesten blir litt lite å holde i for mine store hender.

Og jeg vil ikke vente så lenge, men noen uker på E-420 går greit.

 

Er det stor forskjell på E-420 og E-510 med tanke på bildekvalitet?

 

Jeg tar en del bilder i dårlig belysning bla., derfor virker det veldig greit med IS. Men det går vel an å kjøpe et objektiv med det innebygd hvis det trengs.

Og pancake-objektiv + E-420 frister, men det er vel ikke det beste til bilder innendørs i middel belysning. (Kan vel bli bra på E-510 også)

 

 

 

Sille: Aha, takk for info.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Så E-510 er tregt det også?

 

Men uansett, tror jeg går fort E-510. Lurer bare på hvor jeg skal kjøpe det, og om jeg skal ha pakken med 50-150mm .

 

 

Ser at FotoVideo og Komplett.no har det til 6500 med 40-150mm i tillegg. Hvor bør jeg kjøpe det? (Foto Schrøder her i byen har det til 300 kr,- dyrere ca)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Ser at FotoVideo og Komplett.no har det til 6500 med 40-150mm i tillegg. Hvor bør jeg kjøpe det? (Foto Schrøder her i byen har det til 300 kr,- dyrere ca)

 

Du må vel betale litt i frakt også, så med så liten prisdifferanse så hadde eg gått for butikk.

Lenke til kommentar
E-410 har jo fått litt kritikk for å være tregt. Gjelder det samme problemet på E-420, og vil den nye billedbrikken i E-520 eventuellt rette på dette?

Her gis det inntrykk av at kameraet er generellt tregt. Dette kameraet er minst like raskt som andre kameraer i samme prisklasse. Det som har vært nevnt som ett svakt punkt er at autofokusen kan være treg i dårlig lys.

 

Kan jo være en fordel å kjøpe lokalt, spørs hvilke ordnigner og garantier du får der. Feks hos Japan Photo har de 3 års gratis støvrens.

En trenger ikke gratis støvrens fra butikken til Olympus. De har ett støvfjerningssystem som fungerer uansett hvor det er kjøpt. Dessuten så virker det som Japan Photo kun har dobbelt-zoom kit'et på lager til "gammel" pris fra før E410/510 hadde en prisreduksjon ved nyttår.

 

Har sett E-510 kit'et + blitz FL-36 til 6990,- hos Komplett.no for noen uker tilbake. Kanskje dette tilbudet kommer igjen ett eller annet sted ?

Jeg gikk for dobbelt-zoom-kit'et. Har nok brukt de to objektivene like mye. Du får mye for pengene ved å kjøpe kit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har sett E-510 kit'et + blitz FL-36 til 6990,- hos Komplett.no for noen uker tilbake. Kanskje dette tilbudet kommer igjen ett eller annet sted ?

Jeg gikk for dobbelt-zoom-kit'et. Har nok brukt de to objektivene like mye. Du får mye for pengene ved å kjøpe kit.

Okei, men gidder nok ikke å vente lengre.

Japan Photo tar 7700 for dobbelt-kit'et nå ser jeg, sa da blir det vel Foto Schrøder på mandag. Nesten tusen kr. billigere der. :)

 

 

Takk for hjelpen folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...