Gå til innhold

Vertical Grip Nikon D50 virker ikke. Innstillinger?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tar mye bilder vertikalt derfor kjøpte jeg nå en Vertical Grip til Nikon D50 for å få en utløser til som sitter bedre til. Jeg lada opp batteriene og plasserte den på, skrudde på kamera (får strøm fra den nye batteriholderen) og trykte på den nye utløseren, ingenting skjer. Den gamle virker selvsagt.

 

Er den helt kaputt eller er det noen innstillinger på kamera som må gjøres?

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har D50 noen integrert kopling mot utløseren på grepet da?

Trodde ikke det egentlig.

 

Fant noen utsagn på div andre fotosider:

The D50 can't have a vertical shutter release on a grip because the internal contacts to support it are missing. By the way - I don't get it either because I just carry extra batteries in my case and it takes all of 30 seconds to change them out!

 

By the way - you can also purchase a RCA RCR311W universal remote from WalMart to trigger the D50 - about $8. I own one and it works. Sorry, but I forgot which TV to program it for, but it is a JVC model. I just tried all the JVC codes in the booklet until I found one that works. It is documented at the "Nikonians" web site in the forums. The "volume up" button triggers the camera (works in bulb mode too - just used that feature today!).

There is a 3rd party grip for the D50 that does feature a vertical shutter button - It works by incluting an infra red remote in the grip itself:
Dette krever jo at kameraet kan "se" senderen i grepet, men om det er det på ditt vet jeg ikke, er grepet laget for D50?
Lenke til kommentar

Hei takk for svar.

 

Jeg fant ut av problemet nå. Ja den er laget for D50. Jeg må skru på Remote på kamera for å få vertikal utløseren til å virke. Så det blir som en fjernkontroll bare denne er festet på kamera for vertikalt grep. Ingen dum løsning. Like rask utløser som den vanlige knappen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...