Gå til innhold

kobberpasta til prossesor?


snoxkato

Anbefalte innlegg

kom over en pasta på jobben til pappa som inneholder 84% kobber å resten av den inneholdt bland annet kviksølv og noen bitte små mengder av noe jeg ikke har snøring på hva er, jeg snappa nå den med meg for å leke litt med den og nå lurer jeg på om den kan være bedre en ordinær kjøle pasta på prosseroren. har testa og lekt med den og kom fram til at den ikke stivner men herder og blir hardere men ikke helt fast. søkte også litt rundt om kring på nette og fant ut at biltema har noe lignende men tviler på at det er samme greia siden min kom i en boks og ikke en tube.

 

vil det være noe effekt i det hele tatt å bruke den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kom over en pasta på jobben til pappa som inneholder 84% kobber å resten av den inneholdt bland annet kviksølv og noen bitte små mengder av noe jeg ikke har snøring på hva er, jeg snappa nå den med meg for å leke litt med den og nå lurer jeg på om den kan være bedre en ordinær kjøle pasta på prosseroren. har testa og lekt med den og kom fram til at den ikke stivner men herder og blir hardere men ikke helt fast. søkte også litt rundt om kring på nette og fant ut at biltema har noe lignende men tviler på at det er samme greia siden min kom i en boks og ikke en tube.

 

vil det være noe effekt i det hele tatt å bruke den?

Vel, hadde ikke vurdert å bruke kobberpasta hvis jeg var deg. Bruker dette mye selv, men det er til et helt annet bruksområde. Blir brukt til å sikkre at gjennstander ikke setter seg fast ved høye temperaturer. kobberpastaen er meget grovkornet slik at den ikke er noe særlig til å transportere varmen. Dessuten forandrer den struktur jo mere varme den blir utsatt for.

Har selv testet dette på cpu og resultatet ble ikke bedre enn å bruke en dårlig kjølepasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...