Gå til innhold

Søkt fallskjermjeger men vil utsette.


Anbefalte innlegg

Hallo folks!

 

Jeg var usikker på hva jeg ville til neste år en periode. En impuls slo meg etter å ha gjort litt research, jeg ville gå et år som fallskjermjeger på Rena. Sendte deretter søknaden til FSK innen 1. mars. Søkte i samme tidsrom på en folkehøgskole, og det er dette jeg i ettertid har myye mer lyst til å gå. Ringte FSK idag og sa ifra om dette, og han sa at jeg måtte vente på et brev som kom neste uke. Og det var ikke sikkert jeg fikk en utsettelse innvilget. Jeg kunne bli sendt ut til et random militærleir og ha tjeneste der ett år om jeg svarte nei på opptak til Fallskjermjeger. Er det noen som vet hva jeg burde gjøre for å slippe Forsvaret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er verneplikta det :)

 

Du får ikke lengre utsatt militæretjeneste på grunnlag av planlagt utdanning, og ved og søke HJK (ikke FSK vel og merke seg) har du vel lagt lista med tanke på de fleste kjente dimmegrunner da du har levert inn egenerklæring på helse osv.

 

Begyn og trene, følg opplegget på www.fallskjermjeger.no og dra på opptaket!

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Saken er at jeg vil ta tjenesten, men ikke det kommende året. Har sendt bekreftelse på skole i posten til de, men har hørt at dette ikke holder av en kamerat.. er aktiv friidrettsutøver, kom på 4.plass på jr. NM ifjor og kan gå under toppidrettsutøver. Hvis jeg da får klubben til å sende en bekreftelse på dette kan jeg få det utsatt et år? NM går 1mnd etter innkallingen, jeg vil være med der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et liknende problem, har søkt fallskjermjeger og har trent meg opp i 4 mnd allerede er i toppform og er sykt motivert, men skada kneet på en snowboard tur ,trente null stress i 1,5 måned og men begynte etterhvert å få noe jævlie smerter og dro på MR scanning , fikk resultat fra MR scanninga for ei uke siden , og har fått vite at jeg har røket fremre korsbånd i venstre kne og har skada menisken og diverse andre småskader , skal prøve å trene opp lårmusklaturen slik at kneet fungerer bra til opptaket, men det er ca bare 50% som klarer det pga , muskelstruktur i låret og andre diverse egenskaper, men hva skal jeg gjøre om jeg ikke klarer å trene meg opp, kan jeg utsette opptaket til neste år? mitt største ønske og mål i livet er å klare opptaket å bli fallskjermjeger , noen som har peiling hvordan systemet fungerer??

 

alle kompetente svar blir takknemlig mottat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...