Gå til innhold

Problem med bildeinnstillinger PS3?


rwdf

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et lite, men ganske irriterende problem med bildet på min PS3.

All output fra PS3'en, både i spill, menyer, nettleser osv, er strekt på sidene;

De siste få centimeterene til venstre og høyre på skjermen buer innover på en måte, slik at det ser ut som om skjermen er konkav.

Eksempel: en rett linje (feks en vegg i et spill) vil krummes litt ytterst i kantene på skjermen.

Her er en (ræva) illustrasjon av hva jeg mener:

001xe8.gif

 

Det første som slår meg er at dette er en slags kompensasjon for gamle CRT-TVers krumning ytterst i skjermen, og at det derfor blir seende merkelig ut på en flat LCD-TV.

 

Dette er bare tilfelle på bildet fra PS3en, ved vanlig TVtitting eller bilde fra DVD-spiller er bildet helt "flatt"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis feilen skyldes innstillinger/feil på PS3en bør bildet være like bøyd i kantene som på tegningen din uavhengig av hvordan TVen viser frem bildet fra PS3en din. Hva skjer hvis du på TVen stiller om bildet slik at det vises som 4:3, 14:9 og hva nå de forskjellige innstillingene heter (slik at bildet ikke fyller hele TV-skjermen i allefall), ser veggene i spillet like bøyde ut ytterst i spillets skjermbilde i alle disse innstillingene?

 

Hvis ikke tyder det på at fenomenet oppstår på TVen din, og at det i såfall er på den du må foreta noen justeringer for å unngå problemet.

 

Nå vet ikke jeg hva slags TV du har vel å merke, men jeg antar det er en LCD-TV i widescreenformat?

 

Så vidt jeg vet finnes det ingen innstillinger for å justere bøyning av bildet på PS3, men det kan jo hende jeg har oversett noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...