Gå til innhold

Ujevn base på Thermalright 120 Extreme.


Espen W

Anbefalte innlegg

Basen har en tydelig kul opp på midten. Jeg sendte en epost til Microplex, som også hadde reagert på dette. Jeg fikk kopi av epost fra Thermaright, der det hevdes at kjøleren er laget slik.

 

Jeg synes dette virker rart. Kontaktflaten er kaskje 20-30%, og kjøleren har veldig lett for å rotere. Rotasjon river opp kjølepastaen.

 

Det er vel mest varmeutvikling i midten av CPU, så sånn sett er det vel ok.

 

Skal man fylle igjen hele spalten med kjølepasta, blir det veldig mye synes jeg.

 

 

 

Noen andre som har erfaring med dette?

 

 

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har erfaring med min TRUE cpukjølere så er den avrunet som ei kule, men det er jo til vise grader... Det skal vel ikke vere synnelig på det blåe øyet, er det får mye så kan man vel risikere at du kan sprekke cpuen :/..

 

Får du vist det på et bilde så send det til microplex, eller lever den på angreretten din :)

 

Edit:

Min har ca 70-80% kontakt, og det er rund merke i pastaen.. den kan også vris VELDIG lett..

Etter hva jeg vet og har lest så er den opptimale kjøleefekten vis formen er rund som på orginalkjøleren...

Vis du har et spor i kjølepastaen som tilsvare kontaktflaten som er på orginalkjøler så skal man vere fornøyd og har da optimal kjøle kontakt..

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Det er ikke lett å ta et bilde som illustrerer på en god måte.

Jeg tipper spalten er 5-6 tienedeler.

 

Antagelsen om at størrelsen på orginalkjøleren er optimal er ingen dum tanke.

 

Jeg er igang med smergelpapir og glassplate, og sliper til kontaktflaten er på størrelse med orginalkjøler.

 

 

 

E

Lenke til kommentar
Det er ikke lett å ta et bilde som illustrerer på en god måte.

Jeg tipper spalten er 5-6 tienedeler.

 

Antagelsen om at størrelsen på orginalkjøleren er optimal er ingen dum tanke.

 

Jeg er igang med smergelpapir og glassplate, og sliper til kontaktflaten er på størrelse med orginalkjøler.

 

 

 

E

 

Vet det ikke er lett å ta bilder, har prøvd å ta flere hundre bilder av kontakt flater på vannkjølings deler...

Så det er absolut ikke lett :ph34r:

 

Er utrolig kjedelig å betale 500,- får en kjøler og ikke få det man bettaler får,

men lykkke til med slippingen... Husk å avslutte med et fint pappir helst 800-1200 :yes:

Lenke til kommentar

Åjada, jeg har slipt ting før jeg. Har vannslipepapir opp til 2000

 

Klart den burde vært perfekt, men etter endel jobbing tror jeg det blir bra.

 

Bildet gir en liten indikasjon. Dette er etter endel sliping med 600 papir.

 

 

 

 

e

Endret av Espen W
Lenke til kommentar
Basen har en tydelig kul opp på midten. Jeg sendte en epost til Microplex, som også hadde reagert på dette. Jeg fikk kopi av epost fra Thermaright, der det hevdes at kjøleren er laget slik.

 

Jeg synes dette virker rart. Kontaktflaten er kaskje 20-30%, og kjøleren har veldig lett for å rotere. Rotasjon river opp kjølepastaen.

 

Det er vel mest varmeutvikling i midten av CPU, så sånn sett er det vel ok.

 

Skal man fylle igjen hele spalten med kjølepasta, blir det veldig mye synes jeg.

 

 

 

Noen andre som har erfaring med dette?

 

 

Espen

 

min cpu kjøler(samme som din) kan også roteres på etter at den er festet, noe som er ganske drit...

vil heller ha min gamle TT typhoon:(

må feste min på ny pga. den har sklidd litt etter transport til LAN:(

får liksom idle temp på 33*c og 50*C under load

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...