Gå til innhold

Alternativer til Dell (XPS 1730)?


deer

Anbefalte innlegg

Går og lurer på å kjøpe meg ny laptop, og har et budsjett på 17k-22k.

Primærbehovet mitt er gaming, dernest kommer jeg til å bruke den på toget (1t hver vei skoledager) til å se på film og gjøre skolearbeid. Jeg vil ha en 17-tommer skjerm.

 

Finnes det noen reelle alternativer til Dells overnevnte, i samme prisklasse og med samme eller bedre gaming-ytelse?

 

Noen som har brukt tredjepartfirma til å importere Alienware fra USA? Dollaren er jo gunstig, men jeg er skeptisk til å kjøpe noe som ikke er dekket av norsk regelverk for forbrukere.

 

Acer? HP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går og lurer på å kjøpe meg ny laptop, og har et budsjett på 17k-22k.

Primærbehovet mitt er gaming, dernest kommer jeg til å bruke den på toget (1t hver vei skoledager) til å se på film og gjøre skolearbeid. Jeg vil ha en 17-tommer skjerm.

 

Finnes det noen reelle alternativer til Dells overnevnte, i samme prisklasse og med samme eller bedre gaming-ytelse?

 

Noen som har brukt tredjepartfirma til å importere Alienware fra USA? Dollaren er jo gunstig, men jeg er skeptisk til å kjøpe noe som ikke er dekket av norsk regelverk for forbrukere.

 

Acer? HP?

 

Kommer an på hvor mye slagkraft du vil ha. Multicom har en sak basert på Clevo, husker ikke navnet, men du finner den i listen over maskiner som kan oppgraderes, kommer med single 8800 GTX. HP HDX 9200 kommer med 8800 GTS og ærlig talt tror jeg neppe du trenger noe mer. 8800 GTX SLi er overkill, 1730 er stor og grenser til tacky når det gjelder utseende :) Det kommer veldig an på hvordan du skal bruke den, men jeg hadde def valgt Multicomen tror jeg dersom jeg skulle kjøpt maskin i dag.

 

Alienware og handle fra USA hadde jeg droppet effektivt. For det første er Sager er mye bedre parti dersom du først skal bestille fra USA, for det andre er kvaliteten på Alienware produkter og support så som så. En mulighet er Rock fra USA, men nå som Multicom har tatt inn Clevoen så hadde jeg sett to ganger på den.

Lenke til kommentar
Kommer an på hvor mye slagkraft du vil ha. Multicom har en sak basert på Clevo, husker ikke navnet, men du finner den i listen over maskiner som kan oppgraderes, kommer med single 8800 GTX. HP HDX 9200 kommer med 8800 GTS og ærlig talt tror jeg neppe du trenger noe mer. 8800 GTX SLi er overkill, 1730 er stor og grenser til tacky når det gjelder utseende :) Det kommer veldig an på hvordan du skal bruke den, men jeg hadde def valgt Multicomen tror jeg dersom jeg skulle kjøpt maskin i dag.

 

Alienware og handle fra USA hadde jeg droppet effektivt. For det første er Sager er mye bedre parti dersom du først skal bestille fra USA, for det andre er kvaliteten på Alienware produkter og support så som så. En mulighet er Rock fra USA, men nå som Multicom har tatt inn Clevoen så hadde jeg sett to ganger på den.

Takker!

 

Er det denne du sikter til?

Multicom Kunshan M570

Lenke til kommentar
Kommer an på hvor mye slagkraft du vil ha. Multicom har en sak basert på Clevo, husker ikke navnet, men du finner den i listen over maskiner som kan oppgraderes, kommer med single 8800 GTX. HP HDX 9200 kommer med 8800 GTS og ærlig talt tror jeg neppe du trenger noe mer. 8800 GTX SLi er overkill, 1730 er stor og grenser til tacky når det gjelder utseende :) Det kommer veldig an på hvordan du skal bruke den, men jeg hadde def valgt Multicomen tror jeg dersom jeg skulle kjøpt maskin i dag.

 

Alienware og handle fra USA hadde jeg droppet effektivt. For det første er Sager er mye bedre parti dersom du først skal bestille fra USA, for det andre er kvaliteten på Alienware produkter og support så som så. En mulighet er Rock fra USA, men nå som Multicom har tatt inn Clevoen så hadde jeg sett to ganger på den.

Takker!

 

Er det denne du sikter til?

Multicom Kunshan M570

 

Stemmer! Lastet opp en konfig i stad på den, kom på 17.500, det er en helt kurrant pris. Min 1730 betalte jeg 19.300 for, forskjellen, et ekstra skjermkort og dobbelt så stor harddisk.. og et helt annet design :) Så kan man jo telle på knappene om det er verdt det. Relativt sett mener jeg at det er det, men vil man spare noen lapper er M570 et meget godt valg. Evt HDX 9200, den er nesten komisk billig på XD.no, under 15k. Jeg hadde kjøpt den dersom den var inne når jeg bestilte, men den står bare på hold hele tiden så aner ikke når den kommer (har ikke sjekket på et par uker nå).

Lenke til kommentar

Ja, den Multicom-maskinen var prisgunstig, samtidig som jeg er med på deg i at et par tusen ekstra for SLI (spesielt) vil være lurt.

 

Og den på XD er som du sier veldig billig, spesielt med den skjermen (fristende!!)

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=89838

 

Og så er jeg litt skeptisk til andre merker enn Dell... har en Inspiron 9400 nå, og er relativt fornøyd med både ytelse og support. Og sistnevnte i form av at det finnes tusener andre med samme laptop, slik at for eksempel notebookforums.com har god dekning på disse (Dell-laptopene)...

 

Noen som har "hands on" erfaring med alternativene i prisklassen? Multicom, HP, evt Sager? Acer?

Endret av deer
Lenke til kommentar
Ja, den Multicom-maskinen var prisgunstig, samtidig som jeg er med på deg i at et par tusen ekstra for SLI (spesielt) vil være lurt.

 

Og den på XD er som du sier veldig billig, spesielt med den skjermen (fristende!!)

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=89838

 

Og så er jeg litt skeptisk til andre merker enn Dell... har en Inspiron 9400 nå, og er relativt fornøyd med både ytelse og support. Og sistnevnte i form av at det finnes tusener andre med samme laptop, slik at for eksempel notebookforums.com har god dekning på disse (Dell-laptopene)...

 

Noen som har "hands on" erfaring med alternativene i prisklassen? Multicom, HP, evt Sager? Acer?

 

Les HDX tråden, får du en feilfri maskin får du også en fantastisk maskin. Kundeservice på HP er dessverre elendig. Men, HDX får utrolig bra kritikker overalt når ting fungerer.

 

Acer hadde jeg styrt unna, samboeren har en Acer av noe slag og det er skrot. Multicom har jeg tidligere svært god erfaring med. Sager tror jeg det er få i Norge som har førstehåndskjenneskap til :) Sjekk ut Rockdirect, de har rå maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok vurdert xps m1730 siden du har pengene til det. Det finnes ingen bærbare som gir deg bedre grafikkytelse så fremt du velger 8800m gtx i SLI. Har selv bestilt den fra multicom som er litt tregere i spill (varierer veldig etter hvor god SLI-støtten er, men alt fra 20-90% høyere ytelse i favør av xpsen såfremt du har drivere med god SLI-støtte: test). Om du vil spare noen kroner og ha litt større muligheter for å endre f.eks skjermoppløsning, programvare etc så er jo den fra multicom et godt valg. Hovedfordelen med den er bedre batteri, selv om ingen bærbare med 8800m kan skryte på seg noe særlig til batterikapasitet. Dellen ligger vell rundt ca en time til såvidt over, mens den fra multicom ligger rundt 1,5 til 2 timer.

 

Den fra HP har 2 store ulemper: Enorm størrelse, nesten så en liksågodt kan kjøpe stasjonær, og høy feilrate.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye jeg kan få for min ca 2 måneder gamle Toshiba X200 sli?

XPSn frister noe "grønjævli"

 

Tror du må regne med heftig verdifall. 8600GT SLi er jo ingen kremløsning akkurat og ser de som har den på lager sliter med å få solgt. Den har blitt for dyr i forhold til hva vesentlig bedre alternativer koster, 10k kanskje? Jeg hadde ihvertfall ikke betalt noe mer, helst mindre også da man får en svært god PC til 10k ny.. og da er den tross alt ny.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye jeg kan få for min ca 2 måneder gamle Toshiba X200 sli?

XPSn frister noe "grønjævli"

 

Tror du må regne med heftig verdifall. 8600GT SLi er jo ingen kremløsning akkurat og ser de som har den på lager sliter med å få solgt. Den har blitt for dyr i forhold til hva vesentlig bedre alternativer koster, 10k kanskje? Jeg hadde ihvertfall ikke betalt noe mer, helst mindre også da man får en svært god PC til 10k ny.. og da er den tross alt ny.

 

Jeg hadde også regnet med noe slik rundt 10 lapper, er vel bare å legge den ut for salg

 

 

Var nettopp i kontakt med Dell og fikk en pris på 21 med 4 gig, skulle jeg heller vente til de kommer med rabattkupong igjen?

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye jeg kan få for min ca 2 måneder gamle Toshiba X200 sli?

XPSn frister noe "grønjævli"

 

Tror du må regne med heftig verdifall. 8600GT SLi er jo ingen kremløsning akkurat og ser de som har den på lager sliter med å få solgt. Den har blitt for dyr i forhold til hva vesentlig bedre alternativer koster, 10k kanskje? Jeg hadde ihvertfall ikke betalt noe mer, helst mindre også da man får en svært god PC til 10k ny.. og da er den tross alt ny.

 

Jeg hadde også regnet med noe slik rundt 10 lapper, er vel bare å legge den ut for salg

 

 

Var nettopp i kontakt med Dell og fikk en pris på 21 med 4 gig, skulle jeg heller vente til de kommer med rabattkupong igjen?

Ja, sist jeg sjekket og vurderte å bestille gikk den for 19300 inkl 4 gb minne

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye jeg kan få for min ca 2 måneder gamle Toshiba X200 sli?

XPSn frister noe "grønjævli"

 

Tror du må regne med heftig verdifall. 8600GT SLi er jo ingen kremløsning akkurat og ser de som har den på lager sliter med å få solgt. Den har blitt for dyr i forhold til hva vesentlig bedre alternativer koster, 10k kanskje? Jeg hadde ihvertfall ikke betalt noe mer, helst mindre også da man får en svært god PC til 10k ny.. og da er den tross alt ny.

 

Jeg hadde også regnet med noe slik rundt 10 lapper, er vel bare å legge den ut for salg

 

 

Var nettopp i kontakt med Dell og fikk en pris på 21 med 4 gig, skulle jeg heller vente til de kommer med rabattkupong igjen?

 

Du må ikke finne på å bestille uten kupong! Er ganske mye penger i forskjell.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye jeg kan få for min ca 2 måneder gamle Toshiba X200 sli?

XPSn frister noe "grønjævli"

 

Tror du må regne med heftig verdifall. 8600GT SLi er jo ingen kremløsning akkurat og ser de som har den på lager sliter med å få solgt. Den har blitt for dyr i forhold til hva vesentlig bedre alternativer koster, 10k kanskje? Jeg hadde ihvertfall ikke betalt noe mer, helst mindre også da man får en svært god PC til 10k ny.. og da er den tross alt ny.

 

Jeg hadde også regnet med noe slik rundt 10 lapper, er vel bare å legge den ut for salg

 

 

Var nettopp i kontakt med Dell og fikk en pris på 21 med 4 gig, skulle jeg heller vente til de kommer med rabattkupong igjen?

 

Du må ikke finne på å bestille uten kupong! Er ganske mye penger i forskjell.

Med "kupong", mener dere tilbudene som står på hjemmesidene (-500, -1500, fri frakt osv)? Ettersom "hemmelige" kuponger ikke er lov i Norge...

 

Hvis det finnes kuponger som i USA, vil jeg gjerne vite hvor man finner dem :)

Lenke til kommentar
XPS M1730 (N04X7303)

 

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

DOBBELT SLI 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX-kort

320 GB harddisk (2 x 160 GB) med fritt fall-sensor (7200 RPM), Raid 0, striping

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors

Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3 Mb/s) med Enhanced Data Rate - EUR

Dell™ reisefjernkontroll

Ageia PhysX prosesseringsenhetskort

LCD 17" UltraSharp™ WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™ og integrert 2,0 MP webkamera

 

TOTALT BELØP Inkl. mva og frakt: 18,266.50 kr

Svært fristende... men har ikke pengene før om et par uker, og den ene rabatten går ut på torsdag :ermm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...