Gå til innhold

N73, N78, KU990 eller iPhone? Hjelp!


hmz

Anbefalte innlegg

Har et slags dilemma kan man vel kalle det. Skal til å skaffe meg en ny mobil nå da som min Nokia 6300 tok kvelden.

Har sett litt rundt og bestemte meg vel for en Nokia N73, helt til jeg oppdaget at Nokia N78 snart kommer for salg.

Men så har jeg tenkt litt på å kanskje heller legge litt ekstra i en mobil og kjøpe meg en iPhone eller en

LG KU990. Eneste som hindrer meg her er dette med touch-screen, er bare litt skeptisk...

 

Noen som har noe tips til hva jeg skal styre unna eller som kanskje anbefales?

 

Tenker altså på enten Nokia N73, vente til N78, KU990 eller en iPhone... Eller dersom noen har en annen telefon

å anbefale så er jeg åpen for tips! Har ikke bestilt noe enda ;)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Touch-screen er ingen ulempe. Vet ikke hvordan den på KU990 fungerer, men eksempelvis er tastaturet på iPhone det mest effektive tastaturet som eksisterer til mobile enheter, med rapporterte skrivehastigheter opp mot 50 ord i minuttet. Selv ligger jeg på ca. 20-25 ord i minuttet, men det er fortsatt langt mer effektivt enn hardware-variantene, så om du ikke har middagspølsefingre er ikke touch-screen noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Touch-screen er ingen ulempe. Vet ikke hvordan den på KU990 fungerer, men eksempelvis er tastaturet på iPhone det mest effektive tastaturet som eksisterer til mobile enheter, med rapporterte skrivehastigheter opp mot 50 ord i minuttet. Selv ligger jeg på ca. 20-25 ord i minuttet, men det er fortsatt langt mer effektivt enn hardware-variantene, så om du ikke har middagspølsefingre er ikke touch-screen noe å bekymre seg for.

 

helt enig. touch screen er konge. man kan selvfølgelig ikke skrive sms like forst som med fysiske knapper. men det er ikke noe problem å skrive forst med touch.

 

har selv hatt både N73 og har ku990 no. og jeg liker ku990 mye bedre. kamera er bedre, telefonen alt i alt er bedre og mye finere å se på.

 

eneste minuset med ku990 er at batteriet ikke er så bra som det burde. men de fleste klager ikke på det (kun jeg :s )

Lenke til kommentar
helt enig. touch screen er konge. man kan selvfølgelig ikke skrive sms like forst som med fysiske knapper. men det er ikke noe problem å skrive forst med touch.

 

Det er jo det du kan. Du skriver kjappere på touch-screen enn du gjør på fysiske knapper, så lenge tastaturet er lite og du bare kan bruke to fingre.

Lenke til kommentar

N73 er "gammal" blitt, men helt sikkert ok

N78 er jo på vei så mulig du bør vurdere den?

ku990 hadde JEG ikke kjøpt, og ser på meg selv som en som kjøper det som er spennende...denne har bare ikke facinert meg

Iphone burde vært et lyspunkt for en "mobil freak" som meg, men heldigvis har jeg klart å styre unna. dette er den mest overvurderte dritten som er sluppet på markedet pr dags dato

Kjøp deg en iphod og du har det du trenger, eller du kan være heldige å finne en brukt av en som er villig til å gi den vekk....så lei er folk den i dag ;-)

Du kan selvsagt kikke på lanseringguiden til amobil også, der finnes flere spennende valg enn de du har ramset opp...

Men alt har jo sin pris da vettu :-)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp skaffa meg en iPhone og er meget fornøyd til nå. Er også en "mobilfreak" og var fast bestemt på å holde meg unna denne, mtp alle "manglene" som den har rett fra esken.

 

Skulle derrimot ha meg en ny mp3 spiller og hadde bestemt meg for iPod Touch, rett før svigers skulle til junaiten fikk jeg testet en iPhone i en helg og ble helt frelst. Har bare hatt den i 3 dager så skal ikke si noe om hvordan jeg liker den om 1 mnd, men til nå er den glimmers! Mangler kan fikses med et vell av 3-parts programmer. Jeg har testet LG KU990 og mener at iPhone er en mye artigere telefon. Selvsagt er dette bare min mening, men det er vel slike ting trådstarter er ute etter.

 

En annen pluss er jo prisen, hvis du er heldig og kjenner en som kan ta med en fra USA da. En 8GB ligger på under 2500,- og etter 5 min med "modifisering" har du en telefon som gir MYE morro for de kronene der.

 

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar

Takk for raske svar!

 

Til dere som har en KU990 eller iPhone, hvordan er den i lomma?

Er den stor, eller merker man ikke store forskjellen i forhold til en vanlig mobil? Tenker om det blir en stor overgang for meg å gå fra en "vanlig" 6300, til en KU990 / iPhone...

Lenke til kommentar
helt enig. touch screen er konge. man kan selvfølgelig ikke skrive sms like forst som med fysiske knapper. men det er ikke noe problem å skrive forst med touch.

 

Det er jo det du kan. Du skriver kjappere på touch-screen enn du gjør på fysiske knapper, så lenge tastaturet er lite og du bare kan bruke to fingre.

 

 

virker som du har en Iphone, for de touch telefonene jeg har (Ku990 og HTC Touch) så klarer jeg ikke å skrive like fort som med telefonen med fysiske knapper.

 

Ku990 er mye bedre en HTC Touch, men trykker jeg for fort så reagerer den ikke. sier ikke at det går sakte å skrive på de, men ikke like fort som jeg var vandt med. ikke at det plager meg lengre siden jeg har komme over MSN tiden.

 

Har aldri hatt en iphone så vet ikke hvorden det er med den.

Lenke til kommentar
Takk for raske svar!

 

Til dere som har en KU990 eller iPhone, hvordan er den i lomma?

Er den stor, eller merker man ikke store forskjellen i forhold til en vanlig mobil? Tenker om det blir en stor overgang for meg å gå fra en "vanlig" 6300, til en KU990 / iPhone...

 

jeg synest ikke at ku990 er for stor, men jeg synest at iphone var litt for tong. kjentes ut som jeg hadde en mur klosse i lomma.

 

før alle iphone fan boys flamer meg:

 

Sier IKKE at iphone er en dårlig telefon, men jeg synest at den virket for tung. helt sikkert noen som må forsvare seg no.

Lenke til kommentar

Den er ganske så tung, ja. Ca. 140 gram, kontra ca. 100 gram som er vanlig ellers. Kommer vel av at det er mye aluminium og glass i den. Synes selv det bare bidrar til å øke kvalitetsfølelsen, da den kjennes bunnsolid ut, og den er også ganske tynn, så den glir lett ned i lomma. Det hender jeg må kjenne etter om jeg faktisk har den der, så da kan det ikke være så ille? :)

Lenke til kommentar
Den er ganske så tung, ja. Ca. 140 gram, kontra ca. 100 gram som er vanlig ellers. Kommer vel av at det er mye aluminium og glass i den. Synes selv det bare bidrar til å øke kvalitetsfølelsen, da den kjennes bunnsolid ut, og den er også ganske tynn, så den glir lett ned i lomma. Det hender jeg må kjenne etter om jeg faktisk har den der, så da kan det ikke være så ille? :)

 

2nd det! iPhone er stor, uten tvil, men den kjennes til gjengjeld utrolig god ut! :) Den har en herlig kvalitetsfølelse, veier litt, noe som bidrar til ett kvalitetsinntrykk og er temmelig tynn. Funker veldig greit i alle typer bukser uten å ha en stor klump bulende ut av lomma. :)

Lenke til kommentar

Ville helt klart gått for KU990. har den selv og den ligger godt i lomma. den er god på det meste, spesielt kamera og video delen da. Det eneste store minuset jeg kommer på er at den ikke har Wi-Fi da.Men er ellers storfornøyd med den!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd, KU990 og Iphone. KU990 er litt treg etter mine meninger når du trykker er det litt for lett å bomme på ikonene, og noen ganger må du trykke litt hardt for at den skal reagere. Iphone er kjapp og det er vanskelig å bomme du trenger såvidt være nær skjermen og den reagerer + at Iphone har penere design..

Endret av Bonaqua123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...