svennand Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 spiller en del CS source, men sliter med veldig dårlig fps. ligger å snurrer på rundt 200 men når det skjer mye så kan det lett droppe ned i gode 50fps. Systemet mitt består av: Intel Q6600 quad core prosessor 1x Ati Radeon 3870 512mb skjermkort 2x2 gb Mushkin DDR2 extreme Performance Minne X antall hdder og dvd rom GIGABYTE GA-X38-DQ6 Hovedkort. Føler jeg hadde bedre fps da jeg brukte gamledataen med 7800GT kort, 1gb ram og Dual core AMD prosessor.....!!! Dette vet jeg ikke siden jeg ikke målte med gamlesystemet. Fps en er hentet fra å sette på fps_show i CS Instillinger i CS: fps_max til 300 Rate 25000 cl_updaterate 100 cl_cmdrate 100 Merker på måleprogrammet til G15 tastaturet mitt at ene prosessoren så å si står på max (av totalt 4 kjerner), så kjører jeg mirc eller msn ved siden av går fpsen aldri over 100.... Kan seriøst Intel sine prosessorer være så dårlig at en gammel AMD3800+ Dual Core slår en relativt nyere Q6600 Intel Quad core??????' Noen som har noe tips? tenkte eventuelt å kjøpe ett X3870 skjermkort til å kjøre crossfire, men vet ikke hvor mye jeg har bruk for dette da jeg ikke kjører de nyeste spillene som COD4 osv...
TCi Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Vi har et eget CS-forum. Flyttes til riktig kategori,
svennand Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Skrevet 24. mars 2008 Vi har et eget CS-forum. Flyttes til riktig kategori, ok, var jeg ikke klar over, takker.
Nautique Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 (endret) Vista og Source funker ikke bra sammen, har du vista? Snakker av erfaring.. Endret 28. mars 2008 av Nautique
Taraldb Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 hvis du klikker Start->run/kjør->dxdiag og lagrer den å legger ut kan flere hjelpe mer effektivt og du kommer raskere til en løsning
svennand Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Skrevet 27. mars 2008 (endret) Vista og source funker ikke bra sammen, har du vista? Snakekr av erfaring Hater Vista så utrolig sterkt at det kommer jeg aldri til å ha, prøvde å hjelpe en kompis med sin Vista i 3 timer. etter å ha følt seg behandlet som en drittunge av operativsystemet, og generelt sett satt tilbake i steinalderen. så blir det xp og linux på meg!=) hvis du klikker Start->run/kjør->dxdiag og lagrer den å legger ut kan flere hjelpe mer effektivt og du kommer raskere til en løsning her er DxDiag fila=) DxDiag_svenn.txt Endret 27. mars 2008 av svennand
Nautique Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Hvilken driver bruker du? =D 169.28 funker bra hos meg i hvertfall
svennand Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Skrevet 30. mars 2008 Hvilken driver bruker du? =D 169.28 funker bra hos meg i hvertfall lasta ned nyeste ati driveren om det var det du tenkte på. Ellers har jeg prøvd å shutta ned programvarene til G15 Tastaturet mitt, voila virka ting myye bedre. skal sjekke ut dette litt nærmere. men etter å ha tatt ett par program nedi høyre hjørne lå jeg på 150-200fps, kontra tidligere 40-70fps
Nautique Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Unnskyld, så ikke at du hadde ATi Bra det funker nå da
svennand Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Skrevet 31. mars 2008 Unnskyld, så ikke at du hadde ATi Bra det funker nå da fungerer sånn halvveis, må stenge ned alt av program som kjører generelt sett. Som sagt tidligere, ante ikke At INTEL suger så mye... Den gamle AMD Dual Core travhesten min var bedre liksom...
Nukem Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 ser ikke som et stort problem, du trenger vel ikke kj0re alle mulige prosesser og programmer sammtidig mens du spiller cs anyway? Når du spiller cs vil du vel skru av alt av programmer for å oppnå best mulig fps. Typisk blant cs-gamere å tweake mest mulig på det der, og er nok gjerne cpu kraften som begrenser til slutt hva du kan oppnå. Iaff i cs 1.6 ser ikke som et stort problem, du trenger vel ikke kj0re alle mulige prosesser og programmer sammtidig mens du spiller cs anyway?Når du spiller cs vil du vel skru av alt av programmer for å oppnå best mulig fps. Typisk blant cs-gamere å tweake mest mulig på det der, og er nok gjerne cpu kraften som begrenser til slutt hva du kan oppnå. Iaff i cs 1.6
svennand Skrevet 3. april 2008 Forfatter Skrevet 3. april 2008 ser ikke som et stort problem, du trenger vel ikke kj0re alle mulige prosesser og programmer sammtidig mens du spiller cs anyway?Når du spiller cs vil du vel skru av alt av programmer for å oppnå best mulig fps. Typisk blant cs-gamere å tweake mest mulig på det der, og er nok gjerne cpu kraften som begrenser til slutt hva du kan oppnå. Iaff i cs 1.6 ser ikke som et stort problem, du trenger vel ikke kj0re alle mulige prosesser og programmer sammtidig mens du spiller cs anyway?Når du spiller cs vil du vel skru av alt av programmer for å oppnå best mulig fps. Typisk blant cs-gamere å tweake mest mulig på det der, og er nok gjerne cpu kraften som begrenser til slutt hva du kan oppnå. Iaff i cs 1.6 Nå skal jeg være enig i å ikke måtte ha all mulig programvare i bakgrunnen, men å måtte lukke "ALT" for å i det hele tatt få brukenes fps i ett såpass "gammelt" spill virker totalt høl i haude! spesielt siden pcen er så å si ny. Er snakk om CS S forresten. er snakk om at jeg må lukke logitech kontrollpanel og Daemon tools, om disse er på så har jeg mellom 40-80fps, og når jeg lå med gamlepcen med amd dual core og gf7800gt langt over 100 konstant uansett hva slags drit jeg kjørte i bakgrunnen. ja da er det noe galt spør du meg...
lasse_hansen87 Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Jeg kjører CS S på min Vista... Har ikke merka noe problem på det... Kjører alt av de bakgrunnsprogramma du sa, og mange til..
svennand Skrevet 5. april 2008 Forfatter Skrevet 5. april 2008 Jeg kjører CS S på min Vista...Har ikke merka noe problem på det... Kjører alt av de bakgrunnsprogramma du sa, og mange til.. Har ikke vista for 2. gang=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå