Gå til innhold

Vondt i ryggen ved sit-ups!


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd sit-ups på mange forskjellige måter, og får vondt i magen uansett hva jeg gjør! Jeg kan ligge på ball, matte, heve hodet høyt, lavt, ha beina høyt, lavt osv.. Men det gjør vondt i ryggen. Så spørsmålet er om man skal kjenne det i ryggen når man tar sit-ups?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd sit-ups på mange forskjellige måter, og får vondt i magen uansett hva jeg gjør! Jeg kan ligge på ball, matte, heve hodet høyt, lavt, ha beina høyt, lavt osv.. Men det gjør vondt i ryggen. Så spørsmålet er om man skal kjenne det i ryggen når man tar sit-ups?

 

 

får du vondt i ryggen når du kjører det på ball? trener du rygg i det hele tatt? er lurt og trene rygg når du trener mage, vil nå jeg si da... så du ikke får overvekt av muskler på den ene siden...

 

Husker du å ikke løfte korsryggen fra bakken da?

 

 

Sit ups skal du vel helt opp på, men crunches skal man ikke ha hodet over knea...

Lenke til kommentar

Situps kan være en litt uheldig øvelse, nettopp fordi den har en tendens til å fucke opp ryggen litt.

 

Fra bodybuilding.com

If you enjoy having a pain-free lower back, the regular floor sit-up is a good exercise to avoid. When you do a sit-up, the mechanics of the movement and position of your body throw much of the torque of the movement onto your lower back. Your hip flexors pull directly on your spine in order to raise your torso off the floor when you do the exercise, leading to strain in the lower back area.

 

To top it off, the abdominal muscles (the real target of the exercise) are only worked isometrically. This means they don't actually contract and move, they just work to hold the torso steady while the hip flexors do the pulling. This is not a very effective abdominal exercise.

 

Crunches er tingen for deg.

Lenke til kommentar

Som regel når man har vondt er det i musklene, så det er mulig at du benytter deg av noen lite brukte muskler når du tar sit-ups, og at disse raskt blir ømme og/eller vonde. At du får vondt i magen når du tar sit-ups er helt normalt. Får du ikke vondt i magen gjør du det ikke rett, for det skal svi. "No pain, no game" :p

 

Jeg setter en femmer på muskel-teorien ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...