Jonas9300 Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg en ny PC med Windows Vista Ultimate. Men enkle programmer starter ikke, og det kommer opp et vindu med informasjon om "dll." Når jeg for eksempel skal starte programmet Steam står dette: "Steam.exe (main exeption): Unable to load library Steam.dll." Noen som vet hva problemet er? Endret 23. mars 2008 av Skagen Gjorde emnetittelen mer beskrivende.
Hårek Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 DLL er et programbibliotek, en fil som kan brukes av flere applikasjoner. Sjekk denne siden for problemet ditt: http://livingwithstyle.com/229112-steam-ex...ion-unable.html
Jonas9300 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 (endret) DLL er et programbibliotek, en fil som kan brukes av flere applikasjoner.Sjekk denne siden for problemet ditt: http://livingwithstyle.com/229112-steam-ex...ion-unable.html Ok. Takk! Men jeg er ikke den beste i forståelse av engelske tekster xD. Finnes det ikke noe lettere? Synes det så så komplisert ut. Endret 23. mars 2008 av Dezperado
fenderebest Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 DLL (Dynamic-Link Library) filer inneholder ett sett av rutiner som er linket som en binær fil. Disse rutinene kan kalles og lastes dynamisk av programmer som bruker dem. Ikke det at jeg tror det er så interessant for deg da. Men Steam klarer altså ikke å laste inn rutinene skikkelig. Og for å finne ut årsaken kan du feks bruke Process Monitor
Jonas9300 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 DLL (Dynamic-Link Library) filer inneholder ett sett av rutiner som er linket som en binær fil.Disse rutinene kan kalles og lastes dynamisk av programmer som bruker dem. Ikke det at jeg tror det er så interessant for deg da. Men Steam klarer altså ikke å laste inn rutinene skikkelig. Og for å finne ut årsaken kan du feks bruke Process Monitor Joda. Jeg er egentlig interessert i alt som kan påvirke PCen Men jeg vil gjerne vite en rask eller enkel måte å fikse det på, slik at jeg slipper å ha problemer med det. På min gamle XP maskin, merket jeg ALDRI til et slikt problem. Så vet noen om en måte?
fenderebest Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Den eneste måten å finne ut hvorfor noe skjer er ved å feilsøke det på. Første bud er å sjekke at prosessen som trenger denne dll fila får til å "mappe" den inn i minnet sitt. Process Explorer som er et verktøy fra Windows Sysinternals har en funksjon for å vise filer som er "mappet" i minnet sitt.
Jonas9300 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Skrevet 25. mars 2008 (endret) Jeg har nå avinstallert og installert steam på nytt flere ganger. Har også vært på internett og lastet det ned. Men PCen klager fortsatt på ".dll" fila. Jeg har også lastet ned Process Explorer. Da jeg skriver inn fila i kjør, i PE (c:\program files\steam\clientregistry.blob), står det: "Kan ikke lese denne filen. Dette er ikke en gyldig punktgrafikkfil, eller formatet på filen støttes ikke." Jeg tror også har funnet fila, men den kommer bare tilbake etter at jeg har slettet den. Jeg er ikke god på dette. Endret 25. mars 2008 av Dezperado
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå