Gå til innhold

Ny kjølar til mitt 8800 GTX? Er det nødvendig?


robert166

Anbefalte innlegg

Hey,

 

Lurer på hvilke kjøler som er best til 8800 GTX. Og om det er nødvendig?

 

Har sett på to stykker:

Zalman - VF1000-LED, Cobber VGA Cooler, 18 - 28 db

 

og

 

Thermal Take Technology - DuOrb CL-G0102

 

Hvilke av disse er best, og om det finnest noen bedre så skrik ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja nå har jeg ikke testet noen av disse.. men med mine erfaringer på kjørlig er jo mest mulig ribbe og mest mulig luftstrømingn gjennom de..

 

så hvis jeg var deg så ville jeg ha gått for DuOrb CL-G0102

 

men trur ikke du finner mye forsjell mellom zalman`en og

Lenke til kommentar

nei egentlig ikke nødvendig.... det jeg er erfarte var at kortet var følsomt på lufttilførsel så en intaksvifte som slipper inn kald luft mot kortet...

 

den orginale kjøleren er så fantastisk latterlig dårlig montert, det er spydd alt for mye dårlig pasta over gpu, jeg gikk ned 10 grader bare på og re-motere kjøleren med as5

 

en annen ting er hvis du har lyst og skru litt og kjenner at det klør litt i fingrene :)

 

da er det "nødvendig" med ny kjøler :D

Lenke til kommentar
nei egentlig ikke nødvendig.... det jeg er erfarte var at kortet var følsomt på lufttilførsel så en intaksvifte som slipper inn kald luft mot kortet...

 

den orginale kjøleren er så fantastisk latterlig dårlig montert, det er spydd alt for mye dårlig pasta over gpu, jeg gikk ned 10 grader bare på og re-motere kjøleren med as5

 

en annen ting er hvis du har lyst og skru litt og kjenner at det klør litt i fingrene :)

 

da er det "nødvendig" med ny kjøler :D

 

Faktisk så er det som du sier. Det klør litt i fingeren:) Men dei skumplast platene som ligger mellom kjøler og kort, bør eg ta vekk dei?

Lenke til kommentar
post-116520-1206137502_thumb.jpg

post-116520-1206137564_thumb.jpg

post-116520-1206137076_thumb.jpg

 

Mitt Asus 8800 ultra kort 640@2200 shader på 1564Mhz.Zalman ZM-RHS88 och VF 1000 funkar som bara det ,har en temp på 54c idel och ca 78c (1 timme Frontlines)och stilla som i graven.

Väldig förnöjd.

 

Ser du har den Zalman ZM-RHS88 under selve kjøleren? er det nødvendig eller? Hjelper det mye på gradene?

Lenke til kommentar
Ser du har den Zalman ZM-RHS88 under selve kjøleren? er det nødvendig eller? Hjelper det mye på gradene?

 

Er viktig å kjøle minnet også, spessielt vis du skal overklokke!

Men minnet skal kjøles etter min mening på et så varmt kort...

 

Følger det ikkje med minne kjøler på den Zalman kjøleren da? Den andre og?

Lenke til kommentar
Ser du har den Zalman ZM-RHS88 under selve kjøleren? er det nødvendig eller? Hjelper det mye på gradene?

 

Er viktig å kjøle minnet også, spessielt vis du skal overklokke!

Men minnet skal kjøles etter min mening på et så varmt kort...

 

Følger det ikkje med minne kjøler på den Zalman kjøleren da? Den andre og?

 

Det følger med 6 små kjøleriber med lim, GTX har 12 chipsett ram vis jeg ikke husker feil...

OG du må Kjøle ned chipsettet som du ser helt til venste på kortet på det første bildet..

OG du må kjøllene 12 stk små VRM som du ser på helt til høyre på bildet... (disse blirvarme vis du overklokker)

Jeg vurdere selv å kjøpe den kjøleren og den chipsett kjøleren får den kjølerned alt av minn og chipsett, og chipsettet begynner ikke å bli varmt før man overklokker det...

Lenke til kommentar
Ser du har den Zalman ZM-RHS88 under selve kjøleren? er det nødvendig eller? Hjelper det mye på gradene?

 

Er viktig å kjøle minnet også, spessielt vis du skal overklokke!

Men minnet skal kjøles etter min mening på et så varmt kort...

 

Følger det ikkje med minne kjøler på den Zalman kjøleren da? Den andre og?

 

Det følger med 6 små kjøleriber med lim, GTX har 12 chipsett ram vis jeg ikke husker feil...

OG du må Kjøle ned chipsettet som du ser helt til venste på kortet på det første bildet..

OG du må kjøllene 12 stk små VRM som du ser på helt til høyre på bildet... (disse blirvarme vis du overklokker)

Jeg vurdere selv å kjøpe den kjøleren og den chipsett kjøleren får den kjølerned alt av minn og chipsett, og chipsettet begynner ikke å bli varmt før man overklokker det...

 

På DuOrb følger det med 12 minne kjølere. Men veit ikkje om det var med sann chippsett kjølar

Lenke til kommentar
På DuOrb følger det med 12 minne kjølere. Men veit ikkje om det var med sann chippsett kjølar

 

Det med kjøling av chipsettet på venstere side vet jeg ikke sikkert selv...

Har bare settat det følger med 6 stk på zelman, koster 59,- får en pakke med kjøllere på komplett....

 

Her er det lomme bokka som avgjør...

Men er dyrt med 650,- + frakt får å kjøle ned et skjermkort...

Hadde det vert et extremt overklokka 8800Ultra så hadde det kansje lønt seg...

Lenke til kommentar

För att svar lite om Zalman VF 1000 + ZM-RHS88 så funkar det väldig bra, montering var enkel.Pris ca 350kr för vf 1000 och ca 200kr för zm-rhs88 +frakt inte mycket och bråka om för da får du nått som fungerar och håller i längden och till lite överklockning.

Som sagt så är 8800ultra kortet ett väldig varmt kort för att kyla ner det utan att det ska låta som ett jet flyg och kunna klocka den så kan jag rekomendera Zalman.(PS!jobbar inte för Zalman :D )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har to XFX 8800 Ultra Extreme i SLI, og de er en smule varme, og jeg har også vurdert å kjøpe annen kjøling. Er det slik at du skal ta av det "skallet" som er rundt også montere selve kjøleren eller hva er greia?

Obs obs, det er sykt trangt der fra før av :p

Lenke til kommentar

Du har vel ikke en link eller noe sånt?

Har sjekket litt rundt omkring og funnet ut at mange har samme problemet, skjermkortet ligger på rundt 70, idle..

 

 

EDIT: Problemet er at jeg har to kort, som er like varme, dermed må jeg punge ut med 1200 for zalman-kjøleren :O

Endret av f9z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...