fiskum Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Hei! Er det noen som har erfaring med bytte av hovedkort og OEM-versjoner av Vista? Leste at når man kjøper OEM-versjoner er lisensen i utgangspunktet bundet til hovedkortet, men hvis man sier at hk'et brant opp o.l kan det gå an å få skiftet...som sagt, noen som har erfaring med dette? Takker!
Jann - Ove Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Brukte telefonaktivering og fikk flyttet OEM-versjon fra laptopen min til stasjonæren min jeg Tok faktisk 7min 22s på telefon med den dumme spørreundersøkelsen, men fant ut at ettersom jeg hadde en lovlig vista så kunne jeg godt bruke den motstridig lisensen istedet for å bruke ren pirat.
fiskum Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 LINK (noen som sa 3-ords regelen`? ) Takk, men har lest det der et par sju ganger...spørsmålet var om det var noen som hadde erfaringer med bytte av HK... Brukte telefonaktivering og fikk flyttet OEM-versjon fra laptopen min til stasjonæren min jeg Tok faktisk 7min 22s på telefon med den dumme spørreundersøkelsen, men fant ut at ettersom jeg hadde en lovlig vista så kunne jeg godt bruke den motstridig lisensen istedet for å bruke ren pirat. Akkurat, kanskje det faktisk er verdt å investere i Vista da...Skal vente litt til for å se reaksjoner på SP1, og om det er store forskjellen. Flere som har erfaring med bytte av HK og OEM versjoner?
Glufsa Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 (endret) Man kan flashe OEM lisensen i BIOS'en på det nye hovedkortet Endret 20. mars 2008 av DukeCoke
fiskum Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Man kan flashe OEM lisensen i BIOS'en på det nye hovedkortet Jaha? Ligger det ferdige flash'er ute, elller må man "lage" de selv?
Glufsa Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Det ligger ferdige ute, men det sikreste er nok å "lage" selv
fiskum Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Det ligger ferdige ute, men det sikreste er nok å "lage" selv Ok, takker! Gidder du å hive med en link? Eventuelt forklare hvordan du gjorde det? Søkte på google og fant litt av hvert...men hvis du vet om en enkel måte å gjøre det på, hadde jo det vært topp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå