Gå til innhold

subwoofer til stereoanlegg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte deg gjerne en sub, og kjør deling på høyttalerne så du avlaster forsterkeren og høyttalerene for de dypeste tonene. Men kjøp for all del en ordentlig sub.. den proson saken der er bare møl i mine øyne (eller ører).

 

Du ville nok også hatt et løft i lydbildet med en kraftigere forsterker, men selvsagt ingen dypbass i den grad en subwoofer vil gi deg.

 

Forsterkeren din er forresten veldig "snill gutt" og låter veldi korrekt, men ganske flatt og tamt. Har selv hatt storebroren PMA-1500AE og det er nok den kjedeligste og minst engasjerende forsterkeren jeg har eid.

 

edit: glemte jo helt og anbefale sub, XTZ har rimelige subwoofere som gir mye for pengene. Ellers vil jeg anbefale og titte på Velodyne sitt utvalg.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Du kan fint ha to subwoofere. Da trenger du bare et Y-ledd fra LFE-utgangen på recieveren. Typisk plassering av to subwoofere vil være en i hvert av hjørnene foran, eller bak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

I de aller fleste tilfeller vil det gi best effekt, ja. Men uten at vi vet hvordan rommet han er, kan vi ikke gi et sikkert svar på hva som er best. Uansett, èn god subwoofer er selfølgelig å foretrekke for de alle aller fleste. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kommer ann på romstørrelsen og hva du er ute etter av lyd fra den. Størst er best, men det koster mer å lage en stor sub som spiller pent enn en mindre, så du må se litt på budsjettet også.

 

Et godt tips er XTZ 99 W10.16. Blir den for lite for deg, kan du kjøpe en til etterhvert, eller kjøpe en annen sub for å spille de aller dypeste tonene (SVS PB12-NSD for eksempel).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...