Gå til innhold

trenger hjelpt til å sette sammen TP kabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kjøpt meg 100m med kabel, og noen sånne plugger som skal på i enden, og så har jeg spesial tang til å presse sammen dette med,,

det som er at jeg har aldri gjort dette, er det noen som kan hjelpe meg , skritt for skritt? og disse ledningene inni kabelen er jo fargekodet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har et annet spørsmål også.. hvordan blir det med isolasjon i enden? klarte å lage en nå, funker helt fint... men det er jo minimalt med isolasjon, , noe jeg bør gjøre her`?

Skrevet

Ytterkappa skal komme så nær pluggen som mulig, og helst klemmes fast. Det er her 'fiklinga' kommer inn. Du skal rette ut tvistinga og legge lederne i riktig rekkefølge, på minimal avstand.

Kappa er jo ganske løs, så den kan skyves i forhold til lederne.

Det fungerer også uten å klemme fast kappa, men kabelen vil da ikke tåle noe strekk.

Skrevet

stakk eg tur på clas oleson ? og der hadde de noen gummi hetter du setter innpå kabelen før du setter på RJ-45 kontaktene.. så nå funker det som bare det her.. :D

trakk en 30m lang kabel i noen røyr i huset, mister overaskende lite av hastigheten, trodde hastigheten sank en del med lange kabler.. men har 25\15mbit , null tap..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...