Gå til innhold

Får ikke 1680x1050 med vga-forlenger


olsen_st

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP dv6420 med GeForce Go 7400 skjermkort. Jeg kjøpte meg for en stund siden en 22" Fujitsui Siemens lcd-skjerm med native oppløsning 1680x1050. Denne står såpass langt fra pc-en at jeg kjøpte meg en vga-forlenger-kabel, så den samla lengda på kablene er ca. 5 meter. Det er en ganske tykk kabel, tykkere enn den som fulgte med.

 

Men her kommer problemet: Når jeg har hatt skjermen frakoblet en stund eller restarta maskina (uten å koble ut skjermen), så kan jeg ikke velge 1680x1050 som oppløsning. Det jeg da må gjøre er å flytte PC-en, koble til med bare den ledningen som fulgte med skjermen, for da kommer native oppløsning automatisk, for så å koble til med forlengeren igjen. Da får jeg oppløsning 1024x768, men jeg har da muligheten til å stille inn på 1680x1050. Bildet er helt klart å tydelig når jeg først får rett oppløsning.

 

Finnes det en måte å fikse dette på? Bytte kabel? Går det an å tvinge den til å kjøre i native på noen måte? Det er litt slitsomt å måtte koble fra og til hver dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på clas ohlson i går og kjøpte en 5 meter lang VGA ledning (ganske tykk med sånne runde "bokser" i hver ende av ledningen). Jeg får fremdeles ikke opp 1680x1050 som et alternativ. Når jeg velger 1280x800 (som jo er 16:10), blir bildet strekt litt nedenfor og ovenfor skjermen. Om jeg velger 1280x720, passer bildet skjermen, men det er allikavel strekt slik som 1280x800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...