Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen er kjempe treg,haster!


Anbefalte innlegg

hei!

trenger virkelig hjelp!

har ikke no peiling på data i det hele tatt.

det har seg sånn at når jeg enten er på mozilla firefox eller internett explorer så klikker pcen,den låser seg helt å det kan ta 5 til 10 min før den virker igjen,vi har hatt virus 3 ganger men datan ble fiksa da.

takker for alle svar

Endret av carnerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

trenger virkelig hjelp!

har ikke no peiling på data i det hele tatt.

det har seg sånn at når jeg enten er på mozilla firefox eller internett explorer så klikker pcen,den låser seg helt å det kan ta 5 til 10 min før den virker igjen,vi har hatt virus 3 ganger datan ble fiksa da.

takker for alle svar

Seier du at problemet har skjedd før? Eller er dette noko heilt nytt. Sidan dåke har hatt virus tre ganger før så er det sikkert virus igjen. Det finst veldig mange gratis anti-virus og anti-spyware program ute på nettet som f. eks. Avast, spybot search and destroy, Ad Aware osv.

 

Bare lurer: gå i oppgåvebehandling (Ctrl-alt-delte) og så gå på fana "prosesser" så står det nede til venstre antall prosesser. Kor mange prosesser er det der?

Lenke til kommentar
hei!

trenger virkelig hjelp!

har ikke no peiling på data i det hele tatt.

det har seg sånn at når jeg enten er på mozilla firefox eller internett explorer så klikker pcen,den låser seg helt å det kan ta 5 til 10 min før den virker igjen,vi har hatt virus 3 ganger datan ble fiksa da.

takker for alle svar

Seier du at problemet har skjedd før? Eller er dette noko heilt nytt. Sidan dåke har hatt virus tre ganger før så er det sikkert virus igjen. Det finst veldig mange gratis anti-virus og anti-spyware program ute på nettet som f. eks. Avast, spybot search and destroy, Ad Aware osv.

 

Bare lurer: gå i oppgåvebehandling (Ctrl-alt-delte) og så gå på fana "prosesser" så står det nede til venstre antall prosesser. Kor mange prosesser er det der?

det står 41 prosesser.

Lenke til kommentar

For all del ikke last ned Avast!, det er nødt til å være det verste virusprogrammet som er laget. Maskinen var treg, så jeg lastet det ned og gjorde alle nødvendige og nyeste oppdateringer. Skannet maskinene og avast fant ingen ting.

 

Så hentet jeg ned AVG Free Edition og skannet på nytt, fant hele 591 virus.

 

Og det har jo ingenting med hvor mange prosesser du kjører, dette er jo forskjellig fra maskin til maskin.

 

Men jeg ville anbefalt deg å laste ned RegistryBooster fra Uniblue

 

Og Speed Up My Pc fra samme utvikler

 

Gjør en oppdatering + scan og så ser du hvor mange feil du har på pcen. Dette funket hos meg, fant over 1000 feil som gjorde maskinene tregere.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
For all del ikke last ned Avast!, det er nødt til å være det verste virusprogrammet som er laget. Maskinen var treg, så jeg lastet det ned og gjorde alle nødvendige og nyeste oppdateringer. Skannet maskinene og avast fant ingen ting.

 

Så hentet jeg ned AVG Free Edition og skannet på nytt, fant hele 591 virus.

 

Og det har jo ingenting med hvor mange prosesser du kjører, dette er jo forskjellig fra maskin til maskin.

 

Men jeg ville anbefalt deg å laste ned RegistryBooster fra Uniblue

 

Og Speed Up My Pc fra samme utvikler

 

Gjør en oppdatering + scan og så ser du hvor mange feil du har på pcen. Dette funket hos meg, fant over 1000 feil som gjorde maskinene tregere.

 

Lykke til.

Kor mange prosesser kan ha noko å sei, sidan mange virus legger seg til og køyrer under oppstarten. Det kan også tyde på om det er enten brukar eller viruset sin skuld at pc-en er treig.

Viss ein person klager over at pc-en hans er treig, så finner ein ut at det blir køyrd 70+ prosesser? Det taler litt for seg sjølv..

Lenke til kommentar

Dette er vanskelig å diagnosere med det lille av informasjon som du har gitt oss, men i og med at feilen oppstår når du bruker nettleserene dine så hinter det mot at det kan være adware eller en eller annen form for virusanngrep ja.

 

Første steg er da å scanne maskinen, sidne det krever tross alt lite manuellt arbeid, så det er lett å utelukke.

 

Annbefaler "housecall" om du ikke har en skikkelig virusscanner:

http://housecall.trendmicro.com/

 

Vedvarer problemet etter du har scannet med denne så gi oss videre beskjed, så får vi se hva vi gjør videre.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...