Gå til innhold

Ekstrem-stativer til fugleperspektiv bilder


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg var for en stund innom en hjemmeside hvor de hadde en tjeneste hvor de tok fugleperspektiv bilder av boliger etc.

 

Jeg trodde først bildene var tatt av fly/helikopter eller noe i den dur, men det viste seg å være ett "ekstrem-stativ". Altså et kamerastativ som var flere titalls meter høyt.

 

Disse koster sikkert gull & flesk, men er det noen som vet om noen produsenter av slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg var for en stund innom en hjemmeside hvor de hadde en tjeneste hvor de tok fugleperspektiv bilder av boliger etc.

 

Jeg trodde først bildene var tatt av fly/helikopter eller noe i den dur, men det viste seg å være ett "ekstrem-stativ". Altså et kamerastativ som var flere titalls meter høyt.

 

Disse koster sikkert gull & flesk, men er det noen som vet om noen produsenter av slikt?

 

Fant igjen linken, men vet fortsatt ikke om dette er er utstyr man får kjøpt noe sted.

 

Se: http://www.widnesfoto.no/luft-fotografering.htm

Lenke til kommentar

Det går kanskje an å lage noe sånt selv. F.eks kjøpe inn en teleskopstang (fiskestang) fra en sportsbutikk og kombinere det med et vanlig 3-fotet stativ. Strips, nylonstropper, osv kan brukes til å få et solid feste mellom stang og stativ. Fjernutløser bør selvsagt brukes. Kanskje i kombinasjon med et speil som gjør at du treffer IR-sensoren med fjernutløseren rett nedenfra. Øverst i stanga trenger du et feste for kameraet.

 

En fast flaggstang kan sikkert også brukes. Evt. en veldig lett og sammenleggbar flaggstang for mobil bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...