Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP, hvordan får jeg en "Nettverkstilkobling"


Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg har postet dette på rett plass, men men.

 

Jeg formaterte nylig Stasjonæren min, og installerte WinXP 64, men jeg kommer meg ikke på nett. Dvs. jeg finner ikke ut hvordan jeg skal få en nettverkstilkobling til å komme opp (den som pleide å ligge vedsiden av 1934 connection.). Hovedkortet er av typen MSI 750 SLI, og jeg har installert alle drivere og ethernet greier. Jeg greier rett å slett ikke å komme på nett verken med et trådløst eller et kablet oppsett. Uansett hva jeg gjør dukker ikke den velkjente nettverkslogoen opp (den datamaskinen som ligger ved siden av windows klokken)

 

Som dere sikkert skjønner er jeg rimelig grønn på dette, men må få orden på det før TG.

 

Noen forslag? Hva som helst er verdt et forsøk

 

kansje problemet er at jeg mangler driver til modemet, en AT-iMG634 fra bkk, men finner den ikke noe sted

Endret av Finntroll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på Enhetsbehandling (høyreklikk på Min Datamaskin, velg egenskaper og maskinvare). Sjekk at du finner nettverkskortet ditt der, og at det ikke er et rødt kryss eller utropstegn på ikonet.

 

Finner du IKKE nettverkskortet der, mangler du driverene for det. Da må du installere disse. Er det rødt kryss eller utropstegn på det, er det ikke installert riktig. Forsøk da å slett det og restart. Har du flaks, installeres det igjen automagisk ved omstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...