Gå til innhold

Butikk fra Spreadshirt.net


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver nettsiden Orddelingsmafiaen og vil i den forbindelse starte en nettbutikk fra Spreadshirt.net. Her kan en få utbetalt penger til seg selv, men i Norge kan man bare få det utbetalt via PayPal. Og for å få utbetalt pengene via PayPal, må jeg knytte det opp mot et VISA-kort. Men der er problemet, jeg er under 18 år og har ikke et eget VISA-kort jeg kan bruke med PayPal. Derfor spurte jeg mamma om ho kunne gjøre det, men det ble avvist fordi ho var redd for å komme i en klemme med moms og sånn ettersom vi tjener penger på dette. Hvordan det det fikset med Spreadshirt? Kan staten kreve innn moms av det vi tjener på dette?

 

Takker for svar!

Petter Holstad

 

PS: Jeg fant ingen passene forumkategori. Hvis feilpostet, beklager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange brukbare VISA-kort jeg har spiller ingen rolle. Det som er poenget her, er at dette er noe jeg tjener penger på og derfor bør det momslegges (i følge mamma :)). Det jeg lurer på er om dette er fikset med Spreadshirt, slik at jeg ikke kan komme i klemmeri (:

 

PS: Ja, jeg har et VISA Electron-kort og har ikke bruk for noe skikkelig VISA-kort med kortnummer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dersom du skal kjøpe for videresalg så må du betale moms dersom omsetningen overstiger 50k/kalenderår.

Dessuten bør du vel registrere et firma dersom du skal drive butikk. Og siden du må være over 18 for å kunne registrere firma så må du nok ha hjelp av verge uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...