Gå til innhold

Aggregat. Ujevn spenning?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal bruke et aggregat til å drive div. 230volts utstyr inne i en bil. (Aggregatet skal stå utenfor bilen når det er i bruk.) Men vet at aggregater sjelden leverer lik spenning. Aggregatet er bensindrevet og produserer CA. 2,200Watt.

Utstyret som skal brukes er: 1 stk. pc. 2stk LCD skjermer. 1 Røykmaskin(500W). 1 strobelys(25W).

 

Så lurte jeg på om jeg kunne bruke en slik Spenningsregulator for å holde en jevn spenning på alle komponenter. Da jeg ser den har funksjoner som:

 

LE1200I Features;

Brownout correction

Overvoltage Correction

Surge Protection

 

 

 

 

MVH, Anders RH.

Endret av Delroton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lurte jeg på om jeg kunne bruke en slik Spenningsregulator for å holde en jevn spenning på alle komponenter.

 

Du kan selvfølgelig bruke en slik en. Men det er ikke nødvendig. :thumbup:

Se bare til at det ikke er noe tilkoblet idet du starter aggregatet. Og at du slår apparatene av før du tar spenninga...... (For sikkerhets skyld :blush: )

 

Men aggregatet vil ikke lever lik spenning konstant? Han som eier aggregatet har sagt at det tidligere har bla. ødelagt en batteridrill lader.

 

 

 

* Har du noen tolleranseverdier på spenningen du ønsker å hente ut?

 

Er ikke sikker på om jeg forstår spm. Men jeg regner med at ingen av komponentene(230V) tåler under 200 volt spenning.

Lenke til kommentar
det tidligere har bla. ødelagt en batteridrill lader.

Hvis det er tilfellet ville jeg brukt tid og krefter på å finne ut hva som feiler aggregatet fremfor å finne måter å glatte over feilen på. Du risikerer bare at feiulen utvikler seg.

 

"Det er i problemets rot du finner den beste løsningen" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...