Gå til innhold

[løst]Hvordan håndtere multilinjestrings?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan lage en String-liste og putte hver linje i egen plass, dersom du klarer å lese hva som er newline-kommandoer i dataen.

 

int i = 'antall linjer i fila di'

 

String strengListe[] = new String;

strengListe[0] = Hei, det var en gang

strengListe[1] = en liten teleskopoperatør

strengListe[2] = som ble blind på det høyre øyet.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Eh? Problemet er ikke å splitte opp stringen, men hvordan jeg kan lagre den i en variabel.

 

Denne gir jo syntaksfeil:

String foo = "hey

foo

bar

";

(hele poenget var å unngå å måtte skrive inn skråstreker bak hver linje for å escape..)

 

Jeg var ute etter noe tilsvarende heredoc i php, eller triple quotes i python, men jeg løste det altså med python. Case closed. :)

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Eh? Problemet er ikke å splitte opp stringen, men hvordan jeg kan lagre den i en variabel.

 

Denne gir jo syntaksfeil:

String foo = "hey

foo

bar

";

(hele poenget var å unngå å måtte skrive inn skråstreker bak hver linje for å escape..)

 

Jeg var ute etter noe tilsvarende heredoc i php, eller triple quotes i python, men jeg løste det altså med python. Case closed. :)

Men det du har sitert der er jo en blanding av syntaks og filinnholdet. Problemet er hovedsaklig å forstå hva du egentlig vil. Men det ser jo ut som om du vil ha én String som inneholder mange linjer med tekst? Eller ville du fjerne linjeskift?

 

Men men ... Kult at du løste det i Python!

Lenke til kommentar

Han ville ha en String som inneholdt mange linjer med tekst og han ville lime inn alle disse linjene slik at han kunne skrive det rett inn i Javaen.

 

Jeg hadde faktisk tenkt å foreslå Python men det fant han jo fram til selv :)

 

I Python kan man altså ha newlines i en string uten at det gjør noe. Så lenge det er en trippelquote string vel og merke.

Lenke til kommentar
Han ville ha en String som inneholdt mange linjer med tekst og han ville lime inn alle disse linjene slik at han kunne skrive det rett inn i Javaen.

 

Jeg hadde faktisk tenkt å foreslå Python men det fant han jo fram til selv :)

 

I Python kan man altså ha newlines i en string uten at det gjør noe. Så lenge det er en trippelquote string vel og merke.

Rett inn i kildekoden? Holy smokes.
Lenke til kommentar
Han ville ha en String som inneholdt mange linjer med tekst og han ville lime inn alle disse linjene slik at han kunne skrive det rett inn i Javaen.

 

Jeg hadde faktisk tenkt å foreslå Python men det fant han jo fram til selv :)

 

I Python kan man altså ha newlines i en string uten at det gjør noe. Så lenge det er en trippelquote string vel og merke.

Rett inn i kildekoden? Holy smokes.

Dristig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...