Gå til innhold

Spill pc til maks 7000.kr


Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå er det bestemt, PC-en skal oppgraderes til under 7000 kr.

 

Har en handleliste som jeg har satt sammen i løpet av 1 uke.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68427

 

Er den bra nok, eller kan dere finne frem noe bedre til under 7000kr ? :)

 

Som dere ser på lista, er det eneste jeg trenger:

 

Hovedkort. Tar nok å beholder det jeg har valgt.

CPU/Prosessor. Skal ha E8500 eller E8400 hvis ikke det kommer frem noe annet.

Ram. Minst 2GB

harddisk. Tror jeg går for den jeg har valgt uansett.

Skjermkort Er MEGET usikker der. Skal ha et til gaming som varer LENGE, flere år.

Mus. Gamermus, billig helst.

 

Prisen skal fortsatt være under 7000kr.

 

 

Sier takk på forhånd, og håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på de først, men fant ut at jeg skulle legge til litt mer penger så jeg ikke angrer på kjøpet om noen år.

Som sagt skal det være bra til gaming, + at det skal vare lenge.

 

(ikke at GT/GTS er dårlig, men mener man kan få bedre skjermkort :))

Lenke til kommentar

Når det gjelder mus så må jeg si at jeg digger "gamer" musene de har på Claus Ohlson. Den har laser, de knappene du trenger, DPI følsomhets regulering på musa (no software needed) er lett og glir flott på samtlige underlag (sofa, stuebord, glassmusematte, steelpad).

 

Noe av det beste jeg har brukt 250,- på. =D

Lenke til kommentar
den musa du har listet opp, er faktisk ingen mus, men et lite stykke teflon-belagt klistremerke... såkalte "skates" til musa, for at den skal gli lettere.

logitech mx518 er en ganske ok mus, ikke så altfor dyr heller. god å jobbe med ihvertfall

 

Ok, trodde det var musa :p

Men tror jeg går for mx518 :)

 

Men hva syntes dere om handlelista nå?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68427

 

Gikk forresten for Asus GeForce 8800GT TOP ;-)

Lenke til kommentar
er ikke vits å kjøpe et fabrikk-klokket skjermkort, du kan gjøre det selv heeeeelt gratis...

 

Nå kan jeg altså INGENTING om overklokking, eller hovedkort (hullfc92)

skal kjøpe enten XFX eller Asus GeForce 8800GT

 

Problemet er jeg klarer ikke å bestemme meg :thumbdown:

 

Og bytte ut hovedkort med "nForce" er sikkert ok med mindre det blir alt for dyrt.

Hvilket nForce brikkesett skal det isåfall være ?

(Edit: Ser denne bra ut?

https://prisguiden.no/product.php?productId=89509 )

 

Takker på forhånd? :s

 

PS: Prisen skal ikke nå 7000. akkurat.

Skal helst ha 1500-2000 kr igjen til spill

 

Edit2: Tok Anbefalings spillpc'en handlelisten til HW og fjernet de delene jeg ikke trengte + at jeg byttet ut harddisk.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68623

 

Ser den bra ut til spilling ? :)

Endret av jeens94
Lenke til kommentar

jeg personlig ville ikke tatt i et nforce-kort med en spade engang.. makan til tullekort med bugs skal du lete lenge etter...

sats heller på et p35hovedkort. billig, stabilt; kan faktisk bli din beste venn.

og om du kjøper xfx eller asus eller club3d eller whatever, det er samme kortet med forskjellig papir på utsiden.

kjøp det billigste du finner. og overklokking er ganske lett, omtrent litt lettere enn å installere et spill. last ned rivatuner og flytt en slider 1cm til høyre...

Lenke til kommentar
jeg personlig ville ikke tatt i et nforce-kort med en spade engang.. makan til tullekort med bugs skal du lete lenge etter...

sats heller på et p35hovedkort. billig, stabilt; kan faktisk bli din beste venn.

og om du kjøper xfx eller asus eller club3d eller whatever, det er samme kortet med forskjellig papir på utsiden.

kjøp det billigste du finner. og overklokking er ganske lett, omtrent litt lettere enn å installere et spill. last ned rivatuner og flytt en slider 1cm til høyre...

Går utifra at dette er et bra hovedkort, https://prisguiden.no/product.php?productId=71581 .

 

Valget står mellom disse handlelistene.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68623

 

 

og

 

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68427

 

 

Hvilken er best til spilling?

Lenke til kommentar

ja, si det..? den ene har et skjermkort som er litt bedre enn det andre, men den igjen har raskere ram som kan gjøre at prosessor kan overklokkes mer. (og det er ikke så vanskelig som du kanskje innbiller deg. du har jo oss her på forumet)

 

og hvorfor ikke gå for de billigste merkene på markedet? så at du kan få en 8800gts til 1966kr, etpar hundrelapper mindre..

lover deg, kjøpe fabrikk-klokka saker er i de fleste tilfeller bortkastet, like lett å klokke dem selv med rivatuner eller annet programvare...

 

forresten, skal du ha vista eller xp på maskinen? hvis du sier vista her, vil jeg absolutt på det sterkeste anbefale 4gb ram.

Lenke til kommentar
ja, si det..? den ene har et skjermkort som er litt bedre enn det andre, men den igjen har raskere ram som kan gjøre at prosessor kan overklokkes mer. (og det er ikke så vanskelig som du kanskje innbiller deg. du har jo oss her på forumet)

 

og hvorfor ikke gå for de billigste merkene på markedet? så at du kan få en 8800gts til 1966kr, etpar hundrelapper mindre..

lover deg, kjøpe fabrikk-klokka saker er i de fleste tilfeller bortkastet, like lett å klokke dem selv med rivatuner eller annet programvare...

 

forresten, skal du ha vista eller xp på maskinen? hvis du sier vista her, vil jeg absolutt på det sterkeste anbefale 4gb ram.

 

Jeg vil gjerne vite hvilken av handlelistene som har "bedre" ram og skjermkort.

 

Og jeg har ikke heilt peiling på dette med hardware.

 

Er ikke sikker på Vista eller XP. Pappa har sine kontakter, så vi får se :)

Men pappa hater Vista, så det blir nok Xp, 80% sikkert.

 

Men XP er vel best innen gaming eller?

Ettersom at Vista stiller høyere krav til spillene.

Husker en kompis av meg kjøpte The Sims 2 Bon Voyage til sin bærbare Acer(Vista), og kravene til spillet var mer enn i XP

Lenke til kommentar
ja, si det..? den ene har et skjermkort som er litt bedre enn det andre, men den igjen har raskere ram som kan gjøre at prosessor kan overklokkes mer. (og det er ikke så vanskelig som du kanskje innbiller deg. du har jo oss her på forumet)

 

og hvorfor ikke gå for de billigste merkene på markedet? så at du kan få en 8800gts til 1966kr, etpar hundrelapper mindre..

lover deg, kjøpe fabrikk-klokka saker er i de fleste tilfeller bortkastet, like lett å klokke dem selv med rivatuner eller annet programvare...

 

forresten, skal du ha vista eller xp på maskinen? hvis du sier vista her, vil jeg absolutt på det sterkeste anbefale 4gb ram.

Du modder jo biosen din da, softwareclocking i rivatuner funker ikke så bra (får ikke justert shaders, afaik).

 

ja, si det..? den ene har et skjermkort som er litt bedre enn det andre, men den igjen har raskere ram som kan gjøre at prosessor kan overklokkes mer. (og det er ikke så vanskelig som du kanskje innbiller deg. du har jo oss her på forumet)

 

og hvorfor ikke gå for de billigste merkene på markedet? så at du kan få en 8800gts til 1966kr, etpar hundrelapper mindre..

lover deg, kjøpe fabrikk-klokka saker er i de fleste tilfeller bortkastet, like lett å klokke dem selv med rivatuner eller annet programvare...

 

forresten, skal du ha vista eller xp på maskinen? hvis du sier vista her, vil jeg absolutt på det sterkeste anbefale 4gb ram.

 

Jeg vil gjerne vite hvilken av handlelistene som har "bedre" ram og skjermkort.

 

Og jeg har ikke heilt peiling på dette med hardware.

 

Er ikke sikker på Vista eller XP. Pappa har sine kontakter, så vi får se :)

Men pappa hater Vista, så det blir nok Xp, 80% sikkert.

 

Men XP er vel best innen gaming eller?

Ettersom at Vista stiller høyere krav til spillene.

Husker en kompis av meg kjøpte The Sims 2 Bon Voyage til sin bærbare Acer(Vista), og kravene til spillet var mer enn i XP

Vista støtter dx10 = mer eyecandy

 

Noen spill yter faktisk også bedre i Vista..

Feks. 8800gts 512 med "TOP" clock, som jeg har da.. Moddet bios selv og flashet kort..

Med 1280x1024, max på alt, max på AA, etc. ~~190fps i Vista.

 

Crysis kan jeg game 1280x1024 med Very high på alt..

 

og jeg har dårlig cpu!! begrenser mye

Lenke til kommentar

Lønner det seg å kjøpe noen av disse 8800 GTS kortene?

Ser ut som Asus sitt er best, men det er bare et syn.

 

oursz7.png

 

Som dere ser har Asus mest på Brukervennlighet, Pris, Kvalitet og Totalkarakter

 

Blir jeg fornøyd hvis jeg kjøper det Asus kortet?

 

(Er så UTROLIG usikker på skjermkort, kan dere hjelpe meg ? :blush:

Skal helst ha 512mb på det, minst.)

 

Edit: Er dette et bra kort?

https://prisguiden.no/product.php?product_id=89064

 

Har ikke sett noe på Ati sine kort :blush:

Endret av jeens94
Lenke til kommentar

du MÅ kjøpe 8800-serien med 512mb ram, det er den nyeste og beste versjonen.

GTS er bedre enn GT, men koster endel mer, så det er et spørsmål om hvor mye penger du vil legge i det.

8500-ram er raskere enn 6400ram. raskere=bedre (som regel)

 

jeg personlig ville vurdert ati 3870x2, det er et fantastisk skjermkort som yter veldig bra og er utrolig stillegående. prismessig ligger det på ca 2600kr, litt dyrt, men er gla i det.

i tillegg blåser det varme luften ut bak istedetfor inn i kabinettet som 8800gt gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...