Submoose Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 (endret) Har litt kode her som gjør meg gal: Jeg får den ikke til å virke ... Hva har jeg gjort galt? Jeg får bare: Ingenting. <?php $path = "/var/www/e107_files/public/picuploads/"; $loggPath = $path."logg/IPlogg.log"; $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $datoTid = date(' \v\a\r \h\e\r Y-m-d \k\l\o\k\k\a h-m-s'); $loggInnhold = "$ip.$datoTid\n"; function IPlogger() { if (is_writeable($loggPath)) { if (!$handle = fopen($loggPath, 'r+') { echo "Kunne ikke &arnig;pne logg!"; exit; } if (fwrite($handle, $loggInnhold) === FALSE) { echo "Kunne ikke skrive til logg!"; exit; } echo "Din IP ($ip) har blitt loggført!"; fclose($handle); } else { echo "Loggen er ikke skrivbar!"; } } IPlogger(); ?> Endret 16. mars 2008 av Submoose
Ernie Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Du mangler en parentes i linje 9 (if (!$handler ...) $loggPath og $loggInnhold eksisterer ikke inni funksjonen
Submoose Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Skrevet 17. mars 2008 (endret) Ok, da har jeg fikset det, men nå får jeg "Loggen er ikke skrivbar!" av en eller annen grunn. Den er chmodet til 777, så hva er feilen? (Mappa er også 777). EDIT: Har sldri fått fopen eller fwrite til å virke før heller, ikke en gang når jeg bare har kopiert noe rett fra nettet :S Endret 17. mars 2008 av Submoose
Submoose Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Skrevet 24. mars 2008 Ingen? Noen har vel hatt lignende problem(er)
Martin A. Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Hvordan ser koden ut etter at du fikset det Ernie nevnte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå