Piren Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 (endret) Jeg har kabel tv hjemme, og trenger ikke digital dekoder der, men jeg har en campingvogn vi bruker litt primært i Norge, men kanskje også litt i Sverige. Mine behov: En dekoder som er liten, går på 12 volt, er lett å instalere ( jeg er ikke rakettforsker) som er rimelig. Jeg bor i Bergen, hvem skal jeg evt kjøpe den hos ? Grundig DTR8720 har vært nevnt ? Hva er prisen, er denne brukendes ? Håper på gode svar. Er det evt noen billige steder på internett å kjøpe denne Så montering: ANtenne--> Antenne forsterker ---> Dekoder ---> TV Ps har en liten flatskjerm tv som er ca 3 år gammel husker ikke merket. Takker for raske svar Endret 17. mars 2008 av Piren
Piren Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 Jeg har kabel tv hjemme, og trenger ikke digital dekoder der, men jeg har en campingvogn vi bruker litt primært i Norge, men kanskje også litt i Sverige. Mine behov: En dekoder som er liten, går på 12 volt, er lett å instalere ( jeg er ikke rakettforsker) som er rimelig. Jeg bor i Bergen, hvem skal jeg evt kjøpe den hos ? Grundig DTR8720 har vært nevnt ? Hva er prisen, er denne brukendes ? Håper på gode svar. Er det evt noen billige steder på internett å kjøpe denne Så montering: ANtenne--> Antenne forsterker ---> Dekoder ---> TV Ps har en liten flatskjerm tv som er ca 3 år gammel husker ikke merket. Takker for raske svar Her var det mye hjelp å få
Svinks Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Du har vil se TV i campingvogn? Antenne og bakkenett. Kun NRK og andre gratiskanaler? Kjøp dekoderen du nevner på Elkjøp for 1295 kr, eller søk rundt på nettet og se om du finner den noen peanøtter billigere andre steder (jeg finner ingen med bedre pris). Skal du ha med RiksTV-abonnement og se mange kanaler, får du dekoderen til et øre eller en krone, men med diverse måneds- og etableringsgebyr slik at det koster over 3000 kr. Et månedsabonement for de som kun skal bruke det noen få måneder i hytte/båt/campingvogn skal visstnok også være på vei, men jeg finner ikke noe om det på http://www.rikstv.no/ , og det er vel tvilsomt om man får noen subsidiert boks med et slikt sommerferieabonnement.
SaJo Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Når det gjelder kabling er vel dette relativt rett fram. Du trenger en coax-kabel mellom antenna og antenneforsterkeren. Det finnes mange typer forsterkere, men de har normalt to tilkoblinger for antennekabelen, merket. IN og OUT eller ANT og TV. Kabelen fra antenna skal du koble på IN (evt. ANT), og coaxkabelen mellom antenna og dekoderen kobler du til OUT (evt. TV). Denne kabelen kobler du til dekoderen (står antakeligvis ANT(ENNA) IN eller noe i den duren). Mellom dekoderen og TV'en har du normalt flere løsninger. SCART er vel det greieste, de fleste TV'er har SCARTkontakt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå