Gå til innhold

[LOTRO]Ny spiller - erfaringer og spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Testet spillet ca 1 time igår og dette er mine erfaringer så langt:

Grafikken i start-området er mindre imponerende enn forventet (dverg).

Spiller i 1680x1050 og iconene er utrolig små! Nesten umulig å se hva de skal være

Kartet var mindre hjelpsomt enn strengt tatt nødvendig, f.eks lette jeg etter ett sted, og istedetfor å se etter navnet på kartet måtte jeg holde musa over alle stedene til jeg fikk en mouse-over som sa hva navnet på stedet var.

Såvidt jeg kunne skjønne så fikk jeg ikke valgt noe som helst som 1. level character. Virker som f.eks alle Dverg champion har nøyaktig samme skills/stats.

Spørsmål:

Når jeg skal angripe et monster må jeg høyreklikke på det, men da må jeg være innenfor range. Er det noen måte å bare klikke på et monster og få characteren til å gå bort til monstret å slå? :(

Såvidt jeg har forstått bruker man special abilities ved å f.eks trykke 1,2,3,etc, men det virker ikke som man kan få første slaget sitt til å være en slik special ability?

Er det mulig å bevege seg på noen annen måte enn wasd? Var rimelig irriterende at a og d var svinge-knappene, er rimelig vant med FPS hvor det er strafe... Følte meg som en fyllik der jeg sjanglet fram og tilbake...

Noen tips til hva som er verdt å gjøre som startende dverg-champion? Newbie guide for dverg -champion eller lignende? ;)

Endret av blackbrrd
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Testet spillet ca 1 time igår og dette er mine erfaringer så langt:

Grafikken i start-området er mindre imponerende enn forventet (dverg).

Hvilken grafikk instillinger speler du på? Ultra High med 8xAA? DX10?

Spiller i 1680x1050 og iconene er utrolig små! Nesten umulig å se hva de skal være

"crtl+o" trykk på "UI settings" nederst der kan du forandre størrelsen på iconene.

Såvidt jeg kunne skjønne så fikk jeg ikke valgt noe som helst som 1. level character. Virker som f.eks alle Dverg champion har nøyaktig samme skills/stats.

Alle dverg champions har like stats/skills på level 1, dette kan du forandre med items/traits/deeds seinare i spelet.

Spørsmål:

Når jeg skal angripe et monster må jeg høyreklikke på det, men da må jeg være innenfor range. Er det noen måte å bare klikke på et monster og få characteren til å gå bort til monstret å slå? :(

"crtl+o" trykk på "Combat Options" merk "auto move to target"

Såvidt jeg har forstått bruker man special abilities ved å f.eks trykke 1,2,3,etc, men det virker ikke som man kan få første slaget sitt til å være en slik special ability?

Gå bort til monsteret uten å angripe det, venstre klikk på det og trykk 1,2 eller 3

Er det mulig å bevege seg på noen annen måte enn wasd? Var rimelig irriterende at a og d var svinge-knappene, er rimelig vant med FPS hvor det er strafe... Følte meg som en fyllik der jeg sjanglet fram og tilbake...

Hold inne høyre muse knapp menst du beveger deg

Noen tips til hva som er verdt å gjøre som startende dverg-champion? Newbie guide for dverg -champion eller lignende? ;)

Have fun :)

Skrevet

Hei og takk for tipsene X672, ser ut til at det skal fikse mesteparten av irritasjonsmomentene mine. :)

Spiller på ultra high med 2xAA, det var ikke rendringen jeg tenkte på, det var området som ikke akkurat viste spillet fra sin beste side håper jeg!

Skrevet
Hei og takk for tipsene X672, ser ut til at det skal fikse mesteparten av irritasjonsmomentene mine. :)

Spiller på ultra high med 2xAA, det var ikke rendringen jeg tenkte på, det var området som ikke akkurat viste spillet fra sin beste side håper jeg!

Blir bedre når du kommer til områder med gress :) er veldig grått på snølagte områder.

Skrevet (endret)

Hei, jeg ser du har fått svar på de fleste tingene og kan bare gi deg noen generelle tips. Det er bare fire raser og bare seks klasser, så når ikke engang alle rasene kan ha alle klassene er det klart det blir mye likt i begynnelsen. Det morsomme er at nettopp fordi det er så få raser og klasser blir hver eneste klasse svært variert etterhvert da du får mulighet "redigere" klassen slik at den passer deg bedre.

Utseendemessig ser de fleste like ut tidlig i spillet, men husk det er mulig å "skru av" ting som hjelmer, hansker, sko, kapper og så videre slik at de ikke synes. (ta det med ro, du har de fremdeles på deg, men de synes ikke). Dette gjør at du kan variere litt og se en smule forskjellig ut fra de andre. Dessuten blir det mye mer variasjon etterhver da det er mer å velge i, og i tillegg kan man ha to alternative kostymer når man blir rundt level 20. Disse er rent kosmetiske og forandrer ingenting bortsett fra utseended ditt, så det er relativt sjelden å se to identiske folk ved høyere level.

Når det gjelder skills, stats og slikt får du tidlig Virtue Traits, dvs små skills som gir deg passive bonuser som ekstra helse, ekstra rustning, du tåler gift bedre og så videre. Du velger selv hvilke av disse du vil ha, så allerede der kan du variere litt. Dessuten har hver rase sine egne Race Trait. Hobbitene kan for eksempel bli sterkere, lære seg å bli "usynlig", kaste en stein og så videre. (det høres kanskje rart ut å kaste stein på fiender, men Guardian har for eksempel ingen avstandsvåpen før level 30. En liten stein er kjekt får i lokke en fiende bort fra de andre.) Hver klasse har også egne Class Trait, noe som igjen fører til enda mer variasjon. En Minstrel kan for eksempel lære seg å bruke Medium Armor for å tåle mer, eller få bedre sanger. Selvsagt kan man bare få en brøkdel av alle Trait'ene, så det blir variasjon etterhvert. Dessuten er det jo Legendary Trait, men disse har jeg ikke hatt selv og vil helst ikke høre om før jeg får dem. ;)

I tillegg til dette er det mange områder å leke i, så du er ikke nødt til å følge historien fra punkt A til punkt B og så videre. Kort sagt er det lite variasjon i begynnelsen, men det blir veldig mye variasjon etterhvert. Jeg ville ikke bekymret meg for det. Dessuten er det jo Mines of Morie ekspansjonen senere i år med to nye klasser, så da blir det enda mer variasjon. :)

EDIT: Mens jeg husker det. Kartet er litt "dårlig" da det ikke står noe særlig av interesse, så det kan være litt vanskelig å finne ut nøyaktig hvor du skal om du ikke leser teksten i questen din. Dette er gjort med vilje, da det gir en bedre innlevelse og føles mer realistisk. Om du leser questen står det som regel svært bra forklart der, så du burde ikke ha noe problem å finne frem.

Når det gjelder ressurser for crafting får du en Tracking skill som gjør at ting du trenger dukker opp på mini-kartet ditt når du er i nærheten. Det gjør det enkelt å finne for eksempel stein, mineraler og så videre når du er ute og vandrer. ;)

Endret av thecrow77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...