Gå til innhold

Billig bærbar <14.1"


mr_lf

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er ute etter en billig bærbar med mindre skjerm enn 14.1". Sikler på MBA, men prisen gjør at den er uaktuell. Jo lavere pris jo bedre, men har noen krav.

 

- < 14.1"

- < 2 Kg

- > 1024 MB Ram

- Min Pentium Core, ønsker ikke Celeron

- Uten OS, men Linux kompatible komponenter

- Widescreen, minst 1280x800/x768

 

Ser helst at totalsummen holder seg under 4 000, men jo nærmere null, jo bedre(så lenge det ikke går altfor mye utover byggekvalitet osv). Om vekta er 2 Kg, kan jeg gå med på 15.4".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke maskiner på det norske markedet til maks 4000 kr og under 2kg med Core cpu.

 

Hvis du klarer deg med 512MB ram og Celeron kan du jo sjekke ut Asus EEE?

 

Nærmest dine krav er nok Fujitsu-Siemens V3405 til 4251 kroner:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=91857

 

Den leveres uten OS og har veldig standard komponenter som garantert er Linux-kompatible:

 

14" WXGA

C2D T5300

2 GB ram

120GB HD

DVD±RW

WLAN

 

 

For å holde deg under 2kg må du gå litt opp i pris til ca 6000 kr. Da kan du velge mellom Lenovo V200, Fujitsu-Siemens U9200 / Si1520 eller Toshiba U300. De har 12 eller 13" skjerm og veier mellom 1,8 og 1,9kg.

Lenke til kommentar

Kravene dine er nok litt harde dersom du er ute etter en ny maskin. Det finnes ikke bærbare (i prisguiden hvertfall) som er under 2 kg til 4000 kr. Nærmeste er 5686 kr, men da med 12.1" skjerm.

 

Hvis du derimot kan tåle 2,5 kg, har du mange bærbare å velge mellom, fra 3800 kr med celeron og 4250 kr med Core 2 Duo og 14.1" skjerm.

 

Søk i prisguiden - maks 2 kg

Søk i prisguiden - maks 2,5 kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...