Gå til innhold

Nytt OneCall simkort, inaktivt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp fått et OneCall abo som jeg tenkte jeg skulle teste, men får opp en melding jeg kan redigere hvor det står:

"6F2A - Skift til side B (en"

Hvis jeg trykker meg ut fra dette, får jeg beskjed om at sim kortet er inaktivt.

 

Ja, det står i brevet til OneCall at kortet skal være aktivisert.

 

Oppdat: har nå ingen tilgang til nett.

Endret av HaraldCL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHA, velkommen i klubben :new_woot:

Gjorde akkurat det samme tidligere i dag, og fikk beskjed i displayet om at dekning ikke var tilgjengelig. Kunne likevel bruke mobilen i ca 1-2 timer til før jeg mistet kontakten med nettet, og nå får jeg ikke ringt eller sendt sms...

Sikkert like greit, for jeg kunne tenke meg å fortelle onecall akkurat hva jeg mener om problemene jeg har hatt pga dem de siste ukene... :mad:

 

Lurer og litt på hvordan den "meldigen" plutselig dukket opp i displayet

Endret av zlinky
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke akkurat det samme problemet, men nesten - fikk "Ingen tilgang" når det nye sim-kortet sto i. For min del viste det seg at problemet var at jeg hadde skrudd av pinkode-sjekk ved oppstart på telefonen, av en eller annen grunn så dette ut til å være et krav? Aldri hørt om det før, og jeg hadde det av på det gamle simkortet. Uansett, når jeg skrudde det på igjen kom telefonen rett opp. Bare et tips i tilfelle noen andre har gjort det samme...

 

Edit: på en SE Z600.

Endret av Eloquence
Lenke til kommentar

Some jeg nevte i en annen tråd:

 

"Dekningsutfall på mobilnettet 13.03.08

 

Det er tidvis dekningsutfall på NetComs mobilnett i flere større byer i Norge i dag. Vi forventer at denne situasjonen snart er utbedret.

 

Med vennlig hilsen

 

Reidun Stølen ~ Kundedirektør"

 

hentet fra driftsmeldinger hos One Call

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke akkurat det samme problemet, men nesten - fikk "Ingen tilgang" når det nye sim-kortet sto i. For min del viste det seg at problemet var at jeg hadde skrudd av pinkode-sjekk ved oppstart på telefonen, av en eller annen grunn så dette ut til å være et krav? Aldri hørt om det før, og jeg hadde det av på det gamle simkortet. Uansett, når jeg skrudde det på igjen kom telefonen rett opp. Bare et tips i tilfelle noen andre har gjort det samme...

 

Edit: på en SE Z600.

 

 

Jeg hadde også slått av pin koden, brukte kortet i 3-4 timer så forsvant dekningen. var sur i hele dag og skulle vente til i morgen tidlig kl 08.00 da onecall åpner, så skulle jeg ta ut all frustrasjon på den stakkaren som skulle være så uheldig å svare på min samtale. Men så fant jeg ditt innlegg her og da løste det seg. slo på pin koden og alt funket. UTROLIG!

 

Men ny leverandør av Mobil tjenester ??? ja kanskje det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk akkurat samme melding i dag.

 

Sony Erikcsson W850i. tlf ble liggende noen minutter mens jeg skrev denne posten og var borte igjen av seg selv når jeg tittet på den.

 

 

Har også nylig fått simkort fra onecall og bruker pinkode.

 

 

ps.. og jeg får fortsatt ikke mottatt mms :(

Endret av ksjon
Lenke til kommentar

Hei.

 

Ser at Onecall har en melding liggende ute på sine nettsider under Driftsmeldinger angående dekningsutfall og slike ting. sånn ca her:

 

http://www.onecall.no/index.php?content=st...p;product=mobil

 

Er hovedsaklig angående Sony Ericsson telefoner dette her, men har hørt at det også har fungert på andre merker og modeller, fungerte bra for meg med en annen telefon hvertfall.

 

En del svar finnes også på spørsmål og svar siden der..

Lenke til kommentar

Ny runde med Onecall og mislykkete aktiveringer i dag så nå er jeg uten telefon. De svarte på mail raskt rundt kl 10, men mobilen fungerer ikke enda når jeg skriver dette kl 15.38

 

 

EDIT:

Sant skal sies så var problemet mitt at jeg har en operatørlåst N73 fra Telenor. Denne hadde jeg låst opp med en kode jeg fikk fra kundeservicen til Telenor en gang i tiden. Det som er problemet er at N73 har 2 låser som må fjernes for at den skal fungere med Network Norway simkort. Så der har vi det. Må bare vente på nytt simkort fra nå da siden de sendte et nytt et for sikkerhetsskyld..

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Ny runde med Onecall og mislykkete aktiveringer i dag så nå er jeg uten telefon. De svarte på mail raskt rundt kl 10, men mobilen fungerer ikke enda når jeg skriver dette kl 15.38

 

 

EDIT:

Sant skal sies så var problemet mitt at jeg har en operatørlåst N73 fra Telenor. Denne hadde jeg låst opp med en kode jeg fikk fra kundeservicen til Telenor en gang i tiden. Det som er problemet er at N73 har 2 låser som må fjernes for at den skal fungere med Network Norway simkort. Så der har vi det. Må bare vente på nytt simkort fra nå da siden de sendte et nytt et for sikkerhetsskyld..

 

 

Jøss, kanskje jeg også kan bruke N-95 `en min snart også ? - samme problem som deg-

er det 2 låser ? Jeg venter på nytt kort fra dem jeg også - men har liten tro på at det vil virke - men gi lyd fra deg hvis du får det til å virke - det er tydelig kortfeil som lager disse problemene....

Lenke til kommentar
Jøss, kanskje jeg også kan bruke N-95 `en min snart også ? - samme problem som deg-

er det 2 låser ? Jeg venter på nytt kort fra dem jeg også - men har liten tro på at det vil virke - men gi lyd fra deg hvis du får det til å virke - det er tydelig kortfeil som lager disse problemene....

 

Tast inn IMEI her og finn ut:

 

http://telenormobil.no/kundeservice/operat...ratorlaskode.do

 

EDIT:

 

Da har jeg fått simkort og alt fungerer!

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat skifta til HTC Touch, fikk nytt simkort som tredde i kraft fredag forrige uke, dvs. 28. mars. Legger for øvrig merke til at det nå står Netcom under operatør, og ikke "one" som tidligere...

 

Har skjedd 2-3 ganger at nettet har falt ut, men som regel har det vært nok å deaktivere telefonbiten og aktivere den igjen (slå pin). Er dette relatert til dekningsutfallet som xpi nevner? Holder til i byene i Oppland..

 

(Edit: flyttet om på tekst)

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt akkurat samme problem, får ikke lasta ned mms osv.

Dette fiksa alt for meg! Fikk lasta ned mms med engang når dette var lagt inn :D

Håper det er til nytte for alle dere som har samme problem som meg :)

 

 

Angi følgende innstillinger:

Tilgangspunkt: OneCall MMS

 

Proxyadresse: 89.254.65.20

 

ProxyPort: 80

 

ConnectionMode: 9201

 

LoginType: auto

 

AuthType: pap

 

APN: mms

 

MMSC: http://mms.nwn.no

 

 

 

Etter at du har lagt inn innstillingene, må du gå inn på Meldinger -> Innstillinger -> Multimediemelding og velge OneCall MMS som tilgangspunkt i bruk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Herre! Ikke bare meg med dette problemet altså. Fikk nettopp meldingen "6F2A - Skift til side B (en". Tre minutter senere tikker denne inn: "6F29 - Skift til side A (en". Dette skjer vanligvis når mobilen mister dekning/forbindelsen til nett, går over til å bruke en annen mobilmast eller lignende. Må ofte restarte mobilen 3-4 ganger i løpet av en liten kjøretur for å være nogenlunde tilgjengelig.

 

Akkurat nå står det "Kun nødanrop" i displayet på min K810i, men har full dekning iflg. "strekene". For min del begynte dette etter at Onecall sendte ut de nye sim-kortene for noen få måneder siden.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...