NikkaYoichi Skrevet 14. mars 2008 Skrevet 14. mars 2008 Du får ikke hull som i ett hull som vises på utsiden, men alle som snuser vet at man har ett større hulrom der snusen bruker å ligge enn det man hadde før man begynte å snuse. Jeg merker det godt da jeg utelukkende har snusa på høyre side av leppa. Det er stor forskjell på hvor langt opp i leppa jeg får tunga på den ene sida, da tenker jeg på den sida hvor snusen har ligget, i forhold til den andre. Den som sier noe annet juger eller snuser veldig lite.
Gjest STR Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 Jeg tror nok dette kan være litt induviduelt også. Jeg har snust siden jeg var 15-16år. Nå er jeg 28år. Jeg har kun hatt snusen på høyre side siden jeg begynte, og merker ikke noe forskjell fra venstre side hvor jeg aldri går med snus. Bruker 0,8-1 boks om dagen. Begynte med general, men snuser nå ettan og rl. Aldri hatt hull i tennene, men merker at de har blitt en del gulere med årene.
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 Det er nok svært individuelt, men av 2 prisar dagleg trur eg ikkje du trenger å bekymre deg. Men å snuse er ein av mange risikoer ein må velje å ta. Eg hadde óg mykje om og men med meg sjølve. Sannsynligheita for å døy i trafikken er nok imidlertid mykje høgare enn å døy av ein ussel snuspose. Berre hugs tannpussen, så går det nok greitt. Snus er nok ikkje ufarleg, men skal me først merke dei tinga som er helseskadelege er det egentleg ganske feigt å berre merke tobaksvarer. Fleire andre tilsetningsstoffer i vanlege matvarer som folk nytter uten å tenke har nok ein høgare terskel for kreft. Men, så har ein ikkje dei i munnen i ein halvtime heller. Er du paranoid, må du berre slutte. Kan du godta risikoen kan du helde fram. Eit tips kan vere å holde snusen avkjølt så mykje som mogleg. Det hindrer faktisk utvikling av kreftfremkallende nitrosaminer uten at eg har nokon gode kjelder på det. Har óg høyrt at eit av dei stoffene som vart oppnemnt som kreftfremkallende óg er ei viktig ingrediens i ketchup. Men igjen, kor ofte har ein ketchup under leppa i ein halvtime? Det med glasbiter får meg imidlertid til å se rødt. Det har aldri vært nytta glass i snus, berre store saltkorn. Innsida av leppa di er jo nett som eit sår - heilt open hud. Nikotinen trekker betre inn med saltet, det rifter opp slik at det går kjappare i blodet (trenger referanse). Men. Vurder risikoen. Bestem deg, å ikkje tenk meir på det. Du kan tenke deg sjuk.
KattaErDau Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 Trådstarter her. Hehe, morro at tråden våknet til liv igjen etter 2 år i stillhet! Har økt snusforbruket betraktelig siden jeg skrev tråden for 2 år siden. Nå bruker jeg 1 boks løs snus om dagen. Strengen er ganske slitt og jeg har plass til mye mer snus nå enn for 2 år siden. Fikk ca en halv boks løs snus under overleppa etter et veddemål med jaktkameratene under høstens elgjakt...Sløsing med snus, men jeg vant da 5 skudd til børsa Og disse skudda koster 28 kr pr smell. Men nå for tida så bekymrer jeg meg ikke om "hull" i overlappa. Får jeg hull så får jeg hull, det er ikke værre enn det
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Det er rette haldninga. Hehe. Merkeleg egentleg, det berre blir sånn tilslutt. Ein finner seg i det. Hugser når eg byrja å røyke, så var eg bekymra for kvart trekk. No kunne eg ikkje brydd meg mindre.
KattaErDau Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Det er rette haldninga. Hehe. Merkeleg egentleg, det berre blir sånn tilslutt. Ein finner seg i det. Hugser når eg byrja å røyke, så var eg bekymra for kvart trekk. No kunne eg ikkje brydd meg mindre. Hehe, ja det er pussig...Regner med at man har blitt såpass avhengig at man tenker mer på snusen/røyken enn leppa/lungene?
Trollfjes Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Snust i ett år nå, ca. 3 løsbokser i uken i snitt. Plasserer midt på, strengen er på plass og det er ikke særlig dypere der enn ellers, det kan jeg bekrefte.
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Det er rette haldninga. Hehe. Merkeleg egentleg, det berre blir sånn tilslutt. Ein finner seg i det. Hugser når eg byrja å røyke, så var eg bekymra for kvart trekk. No kunne eg ikkje brydd meg mindre. Hehe, ja det er pussig...Regner med at man har blitt såpass avhengig at man tenker mer på snusen/røyken enn leppa/lungene? Heilt klart
Calibur Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jeg har snust i ett år, fra en boks på tre dager til en boks om dagen. Jeg merker ikke noe forskjell i munnen PS: Det er ikke glass i snus, det har aldri vært glass i snus og det kommer aldri til å være glass i snus. Heller ikke i sverige! PPS: Jeg er fullt klar over at dette er en gammel tråd Endret 15. februar 2011 av Calibur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå