Gå til innhold

Hvilken nippel og hvem har den?


Anbefalte innlegg

Jeg skal montere et vannkjølingsett som jeg har kjøpt brukt, men oppdaget at jeg manglet noen deler.

 

Pumpa (Swiftech MCP355 w/Custom Delrin DDC Pump Top) mangler nipler!!! Gjengene kalles G1/4 (1/4" BSPP). Skal bruke 3/8"ID x 1/2"OD slange. Tror det er DENNE jeg skal ha. Noen som vet om den er å få tak i norge? Vil nødig vente 14++ dager på en amerikabestilling.

 

Evt om noen skulle ha noe jeg kan bruke liggende å slenge kjøper jeg gjerne.

 

Gjerne i Trondhjem og deromkring sjø ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God plan :-)

 

Skal sjekke med clas. Har forresten funnet riktig nippel hos netshop.no. Microplex har den visst bare i plast. Vet ikke om det har noe å si. Det beste hadde uansett vært å få tak i den i trondheim så man slipper postgangen. Har lyst til å få systemet igang sjø...

Lenke til kommentar

Hmmm.. Hullet de skal ned i er 11.7 mm (at ikke de amerikanerne kan slutte med 14/13 delssystemet sitt :no: ). Skruen skal være ca 13 mm målt utenpå gjengene. Nippelen som slangen skal inn på er 3/8" dvs 9.52 mm. Om den er litt større går det nok bra. Greier å strekke slangene ganske mye vha kokende vann e.l.

 

Edit: fjernet quote'n

 

Edit II: Så ikke innlegget til MoDzoNa. Joda hovedsaken er at gjengene stemmer, slangene greier jeg å lure på plass. Kokende vann og en nebbtang får utvidet dem til det dobbelte og vel så det :)

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...