Christeven Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 (endret) Vis meg det MMORPG-et som skiller seg så ekstremt fra de andre på andre ting enn lore. De bygger alle på det samme, så vil egentlig si det er litt dumt å si at "det ligner for mye på WOW". Helt riktig! det forandrer jo ikke faktumet at de lingner på hverandre gjør det det? Poenget er ikke hva alle andre spill gjør, sier ikke at lotro skulle gjort det annderledes, men for de fleste som har spilt wow lingner de på hverandre. Bare se på diverse poster på lotro forumet her, seneste for noen dager siden var det en ny spiller som sa han syntes det lignet på wow. Jeg sier heller ikke at det er noe galt at de lingner, alle mmo ligner på hverandre. Greia er at de aller fleste har spilt wow og bare wow, derfor sammenligner de nye mmo spill med wow. hm.. spiller du et annet lotro enn alle oss andre? halvparten av de jeg kjenner som prøvde lotro sluttet for de syntes det var for likt wow. Hva er det som er så ekstremt forskjellig? Og 3/4 deler av de jeg kjenner som prøvde LOTRO mens di spillte WoW, sluttet med WoW fordi totalinntrykket av LOTRO var bedre! Jeg kan bare snakke for meg selv og di jeg kjenner når det gjelder "hva som er så ekstremt forskjellig"; Community - Snittalderen av di som spiller LOTRO i forhold til WoW er høyere, noe som passer MEG bra fordi jeg ikke er 14 år selv. Grafikk - Generelt mye penere grafikk på så å si alle områder. Jeg synes grafikken i WoW er kul den, men personlig liker jeg grafikken i LOTRO bedre. Historie - LOTRO gir deg fra starten av en histore å "følge". Liker du i tillegg Tolkien/LOTR fra før, er dette selvfølgelig et pluss. Historien i WoW er syltynn. innteresangt at du ikke nevnte en eneste gameplay del av spillet. Du kan ikke si to spill er totalt forskjellige siden de har forskjellig bakgrunnshistorie og community. med ca 300.000 spillere stjal de ikke akkuratt kronen fra wow, nettopp fordi majoriteten syntes det var for likt wow. Jeg syntes lotro er et fantastisk spill, litt lite å gjøre på lv 50 men dog et flott spill. Det er allikevel bare tull å si de spillee ikke er ganske like. I wow får du en quest der du må drepe 12 ulver og samle 4 ulvenyrer. I lotro får du en quest om å drepe 12 varger og samle 4 vargenyrer. Man trenger healer,tank og dps til en dungeon. Som har trashmobs, bosser med epixs og adds. du har elitequests og vanlige quests. raids med class sett Etc etc.. De har en del spennende ting som book, med bra quester som følger loren. Det er mye bra med lotro, hadde det kommet før wow hadde sikkert mange sluttet med wow siden det lignet for mye på lotro. Lotro ble derimot laget delvis siden wow hadde så enorm suksess, og mmo markedet er så stort som det er i dag. Som Moonshield sier har wow en fyldig lore, selv om spillet har lagt liten vekt på det betyr ikke at den ikke er der. Til thecrow77. Syntes alltid det er morsomt å lese når noen sier: jeg vet ikke hva dere snakker om og kan ikke noe om temaet, men i neste setning legger du ut som om du er en ekspert. Tror du det barer er å logge på og tenke: hm.. er keen på the rift i dag. så smelle ut en LFG the Rift. Da tar du grundig feil. Så til du faktisk vet hva det innebærer med raids ikke uttal deg som du er en ekspert på temaet. Også med logikken deres skulle de fleste som dinget lv 60 gjort pre TBC raids og dungeons i wow. Som de ikke gjør. vet at dere ikke syntes de ligner, men det er akkuratt samme greia. 10-25 (40) mennesker som samles for å drepe bosser og for å få bra gear og class sett. Nøyaktig de samme grunnene som folk raider i Lotro. man gjør det ikke fordi raids krever masse tid, organisering, taktikker, klasser etc.. Hvorfor raider 90% av spillerene the rift, helgorod etc? Gear. Så tror ikke noen gidder å bruke 2-5 timer i en raid dungeon for noen deler de mest sannsynlig kommer til å bytte ut en del levler senere. Spesielt siden man ikke får xp i raids. Endret 25. mars 2008 av Christeven
Moonshield Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 WoW i seg selv har ikke meningen med å vise masse lore, noe Lotro kanskje har. Men tro meg, Warcraft har en ufattelig heftig, genial og enorm lore. Lotro har kanskje meningen med å vise masse lore, og at du skal følge lore osv osv.
vikingkylling Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Jeg ekspert? Det eneste jeg gjør er å tenke logisk, noe som synes å være en generell mangelvære på internett.
Korka Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg spilte Wow før og ble lvl 47. Jeg så inge Lore i det hele tatt, og jeg leste hvert quest jeg fikk! Jeg var ikke en av de thottbot horene, men questene var bare om dreping, ingen lore! Lotro har massevis av Lore fra lvl 1!
Christeven Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 (endret) Jeg spilte Wow før og ble lvl 47. Jeg så inge Lore i det hele tatt, og jeg leste hvert quest jeg fikk! Jeg var ikke en av de thottbot horene, men questene var bare om dreping, ingen lore! Lotro har massevis av Lore fra lvl 1! det er ikke mye lore vist i wow, men om du ikke så noe lore i en eneste quest fra 1-47 så tror jeg ikke du helt vet hva loren er, siden du har oversett en god del. Jeg ekspert? Det eneste jeg gjør er å tenke logisk, noe som synes å være en generell mangelvære på internett. Er man logisk når man diskuterer ting man ikke kan en dritt om? Spesielt når man gjør det på en så bastant måte. Endret 26. mars 2008 av Christeven
El Fantasma Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg spilte Wow før og ble lvl 47. Jeg så inge Lore i det hele tatt, og jeg leste hvert quest jeg fikk! Jeg var ikke en av de thottbot horene, men questene var bare om dreping, ingen lore! Lotro har massevis av Lore fra lvl 1! det er ikke mye lore vist i wow, men om du ikke så noe lore i en eneste quest fra 1-47 så tror jeg ikke du helt vet hva loren er, siden du har oversett en god del. Jeg ekspert? Det eneste jeg gjør er å tenke logisk, noe som synes å være en generell mangelvære på internett. Er man logisk når man diskuterer ting man ikke kan en dritt om? Spesielt når man gjør det på en så bastant måte. La oss holde oss til temaet og ikke angrip hverandre. Spesielt når man gjør det på en så bastant måte. Vel Christeven, når det gjelder å være bastant og virkelig ha fasitsvarene, gikk vel du i bresjen for dette! Jeg nevner: Så slutt å si folk kommer til å gjøre the rift for gear osv. bare les om ekspansasjonen så ser du, masse nye soner, quester og raid/normal instancer. At du sier at kinshippet ditt kommer til å raide the rift vet du ingenting om. Folk har forskjellige meninger og alle spiller ikke på samme måte som deg. Det må du bare akseptere. Går du tilbake i postene, så ser du at du refererer og sammenligner alt med WoW i så og si alle postene dine. Dette er LOTRO forumet, og det er selvfølgelig helt OK å sammenligne med andre MMO`s, men det får da være grenser!
Christeven Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 (endret) Det er en stor forskjell på å diskutere noe man kan mye om og noe man ikke kan en dritt om. Og du må også innse at selv ikke du vet om dere kommer til å raide the rift når eksapansasjonen kommer. det blir som ett nyttårsforsett, jeg kommer til å trene mer og spise sunt i år. Du vet innerst inne at du ikke aner om det blir noe av.. Sammenligner alt med wow? hm... ingen grunn til å overdrive. Endret 26. mars 2008 av Christeven
El Fantasma Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Det er en stor forskjell på å diskutere noe man kan mye om og noe man ikke kan en dritt om. Og du må også innse at selv ikke du vet om dere kommer til å raide the rift når eksapansasjonen kommer. det blir som ett nyttårsforsett, jeg kommer til å trene mer og spise sunt i år. Du vet innerst inne at du ikke aner om det blir noe av.. Sammenligner alt med wow? hm... ingen grunn til å overdrive. Nei nettopp! Var jo du som allerede visste at ingen kom til å raide Rift etter ekspansjonen kommer! Vi diskuterte hva som kom til å skje, du kom å fortalte at ingen kom til å raide Rift. Eller? Jeg har en Burglar alt på gang nå. Absoultt alle i Kinshipet mitt lvl`er alter nå. Jeg skal hvertfall raide Rift med Burglarn min når den tid kommer. Har lyst å prøve Rift med andre karakterer også, ikke bare med main. Og ja jeg VET at andre i Kinshipet kommer til å gjøre det samme! Men jeg og du spiller spillet litt forskjellig Christeven. Jeg gjør gjerne det samme om og om igjen med forskjellige chars fordi jeg syns det er morsomt, og det gir faktisk en anne spillopplevelse å gjøre det samme med forskjellige chars. Du derimot virker som en powerlvl`er når jeg skal bedømme postene dine. Fortest mulig til lvl cap, grinde det beste utstyret o.s.v. Typisk "WoW" spiller. Og det er helt OK for meg, er mange som spiller slik. Bare forstå at ikke alle spiller på denne måten!
Korka Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg spilte Wow før og ble lvl 47. Jeg så inge Lore i det hele tatt, og jeg leste hvert quest jeg fikk! Jeg var ikke en av de thottbot horene, men questene var bare om dreping, ingen lore! Lotro har massevis av Lore fra lvl 1! det er ikke mye lore vist i wow, men om du ikke så noe lore i en eneste quest fra 1-47 så tror jeg ikke du helt vet hva loren er, siden du har oversett en god del. Jeg ekspert? Det eneste jeg gjør er å tenke logisk, noe som synes å være en generell mangelvære på internett. Er man logisk når man diskuterer ting man ikke kan en dritt om? Spesielt når man gjør det på en så bastant måte. Jeg vet faktisk ikke en dritt fra loren, fordi det er ingenting i spillet ! Jeg har ikke sett en dritt av lore, til og med ikke fra Chains questene fra hjertet av Stormwind...Slapt synest jeg.
Christeven Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Nei nettopp! Var jo du som allerede visste at ingen kom til å raide Rift etter ekspansjonen kommer! Vi diskuterte hva som kom til å skje, du kom å fortalte at ingen kom til å raide Rift. Eller? Jeg har en Burglar alt på gang nå. Absoultt alle i Kinshipet mitt lvl`er alter nå. Jeg skal hvertfall raide Rift med Burglarn min når den tid kommer. Har lyst å prøve Rift med andre karakterer også, ikke bare med main. Og ja jeg VET at andre i Kinshipet kommer til å gjøre det samme! Men jeg og du spiller spillet litt forskjellig Christeven. Jeg gjør gjerne det samme om og om igjen med forskjellige chars fordi jeg syns det er morsomt, og det gir faktisk en anne spillopplevelse å gjøre det samme med forskjellige chars. Du derimot virker som en powerlvl`er når jeg skal bedømme postene dine. Fortest mulig til lvl cap, grinde det beste utstyret o.s.v. Typisk "WoW" spiller. Og det er helt OK for meg, er mange som spiller slik. Bare forstå at ikke alle spiller på denne måten! Selvfølgelig tar man altene sine til the rift nå, før MoM. MoM captain alt har også flere deler av the rift settet. Saken er at når MoM kommer er det så mange andre ting man heller vil bruke tiden sin på. Først og fremst levle og se nye dungeons, og gjøre seg klar til de nye lv 60 raidene. Derfor tror ikke jeg folk vil bruke flere time i the rift som man har vært hundre ganger før, uten å få noe xp og for items som mest sannsynlig vil bytte ut noen levler senere.
Korka Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Selvfølgelig tar man altene sine til the rift nå, før MoM. MoM captain alt har også flere deler av the rift settet. Saken er at når MoM kommer er det så mange andre ting man heller vil bruke tiden sin på. Først og fremst levle og se nye dungeons, og gjøre seg klar til de nye lv 60 raidene. Derfor tror ikke jeg folk vil bruke flere time i the rift som man har vært hundre ganger før, uten å få noe xp og for items som mest sannsynlig vil bytte ut noen levler senere. Det blir nok mest grinding the siste månedene før Expansion...Grinding for gear osv
El Fantasma Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Nei nettopp! Var jo du som allerede visste at ingen kom til å raide Rift etter ekspansjonen kommer! Vi diskuterte hva som kom til å skje, du kom å fortalte at ingen kom til å raide Rift. Eller? Jeg har en Burglar alt på gang nå. Absoultt alle i Kinshipet mitt lvl`er alter nå. Jeg skal hvertfall raide Rift med Burglarn min når den tid kommer. Har lyst å prøve Rift med andre karakterer også, ikke bare med main. Og ja jeg VET at andre i Kinshipet kommer til å gjøre det samme! Men jeg og du spiller spillet litt forskjellig Christeven. Jeg gjør gjerne det samme om og om igjen med forskjellige chars fordi jeg syns det er morsomt, og det gir faktisk en anne spillopplevelse å gjøre det samme med forskjellige chars. Du derimot virker som en powerlvl`er når jeg skal bedømme postene dine. Fortest mulig til lvl cap, grinde det beste utstyret o.s.v. Typisk "WoW" spiller. Og det er helt OK for meg, er mange som spiller slik. Bare forstå at ikke alle spiller på denne måten! Selvfølgelig tar man altene sine til the rift nå, før MoM. MoM captain alt har også flere deler av the rift settet. Saken er at når MoM kommer er det så mange andre ting man heller vil bruke tiden sin på. Først og fremst levle og se nye dungeons, og gjøre seg klar til de nye lv 60 raidene. Derfor tror ikke jeg folk vil bruke flere time i the rift som man har vært hundre ganger før, uten å få noe xp og for items som mest sannsynlig vil bytte ut noen levler senere. Vi får se når den tid kommer! Denne tråden sporet toalt av, og har ingenting med hva trådstarter lurte på. Foreslår at denne tråden stenges og at man diskuterer MoM i en annen eller ny tråd.
vikingkylling Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Christeven: Jeg er ikke ekspert, har aldri sagt jeg er ekspert og håper jeg aldri blir det når man ser hvordan "eksperter" oppfører seg. Det jeg mente er en gang for alle at jeg driter i beste gear, høyeste level og alt det tullet der. Jeg spiller for å ha det moro. Jeg har aldri engang vært i The Rift (aner ikke hva du snakker om engang), men jeg kommer til å raide der om det er moro i likhet med svært mange andre. For eksempel har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt med en eller annen gruppe uten å egentlig ha noe der¨å gjøre annet enn å ha det moro. Senest i går var i seks stykker i en gruppe, og en av oss hadde en quest i området. Vi andre hadde enten allerede gjort den eller ikke fått den ennå, og vi kom ikke til å få noe særlig xp, penger eller utstyr. (eller "gear" på godt norsk.) Det var liksom ikke poenget, heller. Vi ble med ham fordi det var en gruppe som fungerte og hadde det moro sammen, så hva mer trenger vi? Om du ikke har forstått poenget ennå kan jeg si det en gang til. Har jeg en gruppe som fungerer er resten ganske uinteressant. Er The Rift et morsomt sted kommer jeg til å tilbringe mye tid der selv om level cap'en øker til over hundre. Og bare så det er sagt. Når jeg sier "en gruppe som fungerer" mener jeg at vi har det moro sammen og vet hva hver enkelt skal gjøre. Jeg spilte Guardian for noen dager siden, og stadig vekk løp hele gjengen rett bort til fiendene og denget løs selv om vi ble enige om at jeg skulle tiltrekke fiendene fem sekunder før. Resultatet ble at hele gruppen ble drept gang på gang av relative enkle fiender. Stort bedre kan jeg ikke si det. Har du ennå ikke skjønt poenget med å ha det moro kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, Mr Fasit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå