Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gigabyte GA-P35-DS3P + Corsair VX450W -- dør etter 4 sek


Anbefalte innlegg

Når jeg booter den nysammenskrudde PC-en så dør den etter 3-4 sek, deretter venter den i rundt 2 sek før den prøver å boote igjen. Og sånn holder den på ad nauseum.

 

Litt feilsøking:

 

* Hvis jeg kobler fra harddiskene, så booter PC-en

 

* Feilen oppstår hvis jeg har en CD i DVD-rom'en (typisk Ubuntu livecd), men ikke i motsatt fall (ingen CD i DVD-rom'en)

 

* Feilen oppstår hvis jeg kobler til en harddisk, samme hvilken

 

Jeg leser også at dette er et ganske vanlig problem med denne PSU/hovedkort-komboen. Spørsmålet er da om jeg skal bytte PSU eller hovedkort?

 

Specs:

Gigabyte GA-P35-DS3P

Corsair VX450W

Intel E3110 Xeon 3.0GHz (tilsvarer E8400)

EVGA Geforce 8800 GTS 320MB

Corsair XMS-ett-eller-annet-svada 4GB DDR2

2 stk Samsung T166 320GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme hovedkort som deg, og jeg kjenner meg igjen når du nevner det at den skrur seg av og på noen ganger. Det skjer når jeg endrer hastigheten på enten minne eller prosessoren. Det får meg til å tro at hovedkortet "tester" spenninger før den gir "grønt lys" til å boote. Hvis jeg har klokket feil, booter hovedkortet 3 - 4 ganger, men klokkinga feiler, og da går hovedkortet tilbake til fabrikkinnstillingene og resetter alt.

 

Det du opplever virker som hovedkortet ikke godkjenner alle spenninger til alle enhetene, dermed booter den på nytt i all evighet.

 

Når det gjelder prossessoren du bruker, tok jeg en tur på gigabyte sine sider med en oversikt over prossessor støtte. E3110 nevnes ikke i den lista i det hele tatt.

Cpu Compatability List

(Merk, det er 4 revisjoner av hovedkortet. Ingen av de viste en E3110.

 

Det kan være strømforskyninga, prøv med en annen. Eller det kan være prossessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...