Gå til innhold

onecall og telefonselgere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke merket noen forskjell i det hele tatt, og jeg ble tvangsflyttet til One Cock for litt over en måned siden (nei, jeg er ikke begeistret, men det er en annen historie).

 

Når det gjelder telefonselgere; opprett en kontakt på telefonen din, og legg til alle kjente selger-nummer til denne kontakten. Hvis du har en noenlunde kurant telefon, kan du nå kanskje velge alltid å avvise samtalene fra denne kontakten. Jeg lastet ned et "blacklist"-program til min telefon for denne oppgaven.

Om ikke annet, så ser du i alle fall nå at det er en selger som ringer. Du har altså muligheten til å skru på køddestemmen din allerede før du tar telefonen. Forsøk å få personen i den andre enden til å legge på først. Alltid gøy. :D

 

Lagt til: Jeg står forresten i telefonkatalogen.

Endret av atrax
Lenke til kommentar

Registrer deg i Brønnøysundsregistrene asap.

 

My guess er at One Call har sendt inn nummeret dit til opplysningstjenestene (det gjøres automatisk hvis du ikke melder deg av, kan gjøres når du logger inn på onecall.no), slik de er pålagt å gjøre av myndighetene - og at du tidligere ikke var oppført i opplysningstjenestene tidligere - eller at nummeret ditt tidligere stod i et annet navn.

 

Dette, kombinert med at du ikke(?) har reservert deg mot telefonsalg hos Brønnøysundsregistrene medfører at alle norges telefonselgere nå vet hvor de kan treffe deg.

Siden det er flere og flere som er registrert mot telefonsalg, blir det færre igjen for telefonselgerene å ringe - og man blir derfor belastet med mange flere salgsforsøk siden det er så få de har lov til å gjøre fremstøt mot.

Lenke til kommentar

Reserver nummeret ditt i Brønnøysundsregisteret. Selgere skal sjekke sin liste opp mot dette registeret minst hver 3 mnd. Blir du oppringt så spør du hvem som har gitt de nummeret ditt, for du har reservert deg mot selgere. I de fleste tilfeller så sletter de deg fra listen sin med en gang. Hadde bare Inpoc.no vært like enkel å ha med å gjøre......

Lenke til kommentar
Når man reserver mot reklame i Brønnøysundsregistere, noen som veit om det dekker spørreundersøkelser og sånt også ?

 

Nei, men du kan tilleggsreservere deg mot tiggerfremstøt fra frivillige organisasjoner.

 

Men spørreundersøkelser er nå som regel greie de. Bare svare at du ikke har tid så ringer de noen andre.

Lenke til kommentar
Når man reserver mot reklame i Brønnøysundsregistere, noen som veit om det dekker spørreundersøkelser og sånt også ?

 

Nei, men du kan tilleggsreservere deg mot tiggerfremstøt fra frivillige organisasjoner.

 

Men spørreundersøkelser er nå som regel greie de. Bare svare at du ikke har tid så ringer de noen andre.

 

Joda, men da ringer de dagen etter igjen, prøvde det noen ganger, men de ga seg ikke ;)

 

Men har ikke noe stort problem med telefon-selgere egentlig heller ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Jeg har reservert meg mot alt jeg kunne i b.reg. og går lenge mellom hver gang jeg får tilbud, og har for øyeblikket OneCall. Det SKJER, men at det har økt/endret seg etter OneCall vil jeg ikke si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...