Gå til innhold

w810i - reparert forrige vår, dårlig igjen ("løst")


Anbefalte innlegg

Hallois.

 

Juli 2006

Kjøpte flunkende ny Sony Ericsson w810i uten abo. Hadde små problemer med dekningen hele tiden. Problemet var spesielt i leiligheten min, og grundig irriterende.

 

Vinter 2007

Dekninga forsvant fullstendig, gradvis over noen dager. Leverte inn telefonen første gang. De hadde tydeligvis bare flashet den, for alle meldinger osv var borte, men telefonen hadde like dårlig dekning, og ble bare stabilt værre.

 

Vår 2007

Leverte inn telefonen for andre gang. Denne gangen skiftet de tydeligvis ut antenna (som jeg ba dem gjøre), for nå fungerte den 100%. Dekning overalt.

 

Under et år etter at jeg leverte inn telefonen sist, begynner den å vise symptomer på dårlig dekning igjen. Den har dekning ved to vindu, og jeg kan ikke ha den vedsidenav senga lenger og bruke som vekkeklokke. Annoying!

 

Jeg mistenker at modeller som w810 og k750 er utrustet med dårlige deler, for romvenninna mi opplever det samme problemet. Alle vennene våre har tilnærmet full dekning i leiligheten, men jeg har ikke hørt om så mange andre som har hatt problemer med sine SE'er fra den tiden. MEN nå er det jo ikke alle som har telefonene sine så lenge lenger. Min blir to år i juli i år, men telefonen fungerer flott for meg, og jeg har egentlig ingen ønsker om å bytte den ut.

 

Spørsmålene mine er egentlig:

 

1. Har jeg fremdeles reklamasjonsfrist på to år på en telefon som er kjøpt i juli 2006? Eller kom 2-års-regelen senere? (Det opplyser ikke FAQ'en i forumet her om...)

 

2. Dette er tredje gangs innlevering. Dersom de ikke får reparert den (som jeg helst vil) og det ikke finnes flere w810 på lager (neeeeeej!) har jeg krav på tilsvarende modell i dag? UTEN å betale mellomlegg?

 

(Beklager om det finnes andre innlegg som dette. Jeg lette og kunne ikke finne noen.)

 

xxx Anne

Endret av Anxe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

1. Det er 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefonen din. (Loven som regulerer dette i dag trådte i kraft i 2002).

 

2. I utgangspunktet kan du kreve reparasjon av telefonen. Hvis dette er tredje gangen telefonen din diagnostiseres med samme feil, har du rett til å heve kjøpet (dvs. du får kjøpesummen tilbakebetalt (minus et evt. bruksfradrag) mot at selger tar telefonen tilbake). Alternativt kan du kreve å få den byttet i en tilsvarende modell.

 

Aktuelle hjemler: Forbrukerkjøpsloven §27, §29, §30, kapittel 10.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Hei! Takk for svar :)

 

Den har visst fått byttet antenne begge de andre gangene. Fikk levert den uten problemer. Bortsett fra at fyren på service klarte å miste den i gulvet, haha... håper telefonen overlevde, jeg ble så perpleks at jeg glemte å be han skrive det ned noen plass, hehe. Uansett, dårlig dekning har vel lite med fallskader å gjøre likevel.

 

Nå har jeg skikkelig fin gæmmel mobil som erstatning, min k500 - åh jeg elsker min k500 :love: Har kjøpt nytt batteri til den også, så nå slipper jeg å gå tom for strøm etter en halvtime :!:

 

Sak oppklart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...