Gå til innhold

Bestille et spesifikt nr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange operatører, deriblant Telenor og Chess, tilbyr gullnummer og sølvnummer, men det koster gjerne noen tusenlapper å få. Du må uansett ta kontakt med dem å høre.

 

Hva vil gull og sølv nummer si?

Altså nummeret jeg er på jakt etter er på ingen måte lett for andre.Det i stad var bare et eksempel.

Så derfor burde det kanskje ikke koste så mye heller?

 

F.eks da 94735786 :!:

Det kan da vel ikke være et dyrt nr!

Lenke til kommentar

Sakset fra Chess.no

 

Et Gullnummer er et nummer som er lett å huske, for eksempel et nummer med flere like sifre eller siffergrupper.

 

Hvis nummeret inneholder 4 like tall eller slutter med 000 er det et gullnummer og koster kr 2.500,-

 

Andre enkle nummer er definert som sølvnummer og koster kr 1.500,-

Eksempel på sølvnummer: 3 like siffer, slutter med 00 eller har kombinasjoner som f.eks 3030.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et nummer på fastelefoni tidligere som jeg sa opp, fordi jeg fikk IP-tlf. Jeg kunne ikke portere nummeret da fordi den tjenesten var tilgjengelig da. Senere bestilte jeg nytt IP-abb. og ønsket det nummeret jeg hadde tidligere, uten problem. Kostet bare etableing, men nå var vel ikke dette nummeret noe spesiellt egentligt. Regner med at det ikke er så stor forskjell på mobil

 

 

Edit; fikse på

Endret av runerask
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hei,

 

Jeg lurer på om det går ann å bestille et spesifikt telefonnummer og evt hvilke operatører som har mulighet for dette.

 

F.eks hvis jeg vil bestille nr: 92923333 fordi jeg er så glad i akkurat det nummeret :dribble:

 

 

Mvh, met_fredrik

Det første du må gjøre er å sjekke om nummeret er tildelt noen operatør. Det sjekker du på www.npt.no. Hvis det ikke er tildelt, får du det ikke.

 

Deretter må du sjekke om det er i bruk, f.eks på gulesider eller 1881. Hvs det er det, må du prøve å overtale eieren til å gi det fra seg.

 

Hvis du ikke finner det kan du sjekke med operatøren om nummeret likevel er ledig. Hvis han finner at nummeret er i bruk må du snakke med eieren. Er nummeret ledig så må du overtale operatøren til å gi deg det. Hvis operatøren ikke kan hjelpe deg er nummeret enten i bruk (men hemmelig) eller så er det portert ut. Et hemmelig nummer er normalt i bruk og derfor ikke tilgjengelig, mens et utportert nummer kan bli vanskelig å finne. Det er en del verktøy ute på nettet som kan brukes for å finne operatøren, slik at du kan forhøre deg om tilgjengeligheten.

 

Mye frem og tilbake dette her, men håper at det ikke ble alt for forvirrende.

Lenke til kommentar

Etter at et nummer er sagt opp ligger det i karantene i 6.mnd hos den operatøren det blir sagt opp hos, slik at man kan få tilbake nummeret dersom man "angret" på at man sa det opp. Slik tror jeg det er hos alle operatører. Dersom du skal ha et spesifikt nummer så vil jeg nok anbefale deg å kontakte en forhandler hvis nummeret ikke er i bruk av noen, for å få det tildelt, evt kjøpe det, dersom det er et veldig bra nummer.

Lenke til kommentar
Etter at et nummer er sagt opp ligger det i karantene i 6.mnd hos den operatøren det blir sagt opp hos, slik at man kan få tilbake nummeret dersom man "angret" på at man sa det opp. Slik tror jeg det er hos alle operatører. Dersom du skal ha et spesifikt nummer så vil jeg nok anbefale deg å kontakte en forhandler hvis nummeret ikke er i bruk av noen, for å få det tildelt, evt kjøpe det, dersom det er et veldig bra nummer.

 

Men etter karantenetiden blir et nummer tilbakelevert opprinnelig operatør som eier nummerserien. I hvert fall slik jeg har forstått det skal fungere.

Lenke til kommentar

Når det er tilbakelevert, har den tidligere operatøren gitt tilbake telefonnummerserien til NPT siden de ikke trenger eller bruker den lenger.

 

Det er derfor ingen operatør som har disse nummerene tilgjengelig, men de blir sikkert tildelt en operatør på nytt igjen senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...